Aviseringar
Rensa alla

Den stora tråden om Feministiskt Initiativ.


Kudhos

trevlig-snubbe:

, det är sjukt att folk är så jävla dumma att dem åtminstone inte tar sin tid och läser på om partiet som de tror sig sympatisera med.

Välkommen till människorasen. Kaffe och kaka finns på bordet. Slå dig ner. 


   
SvaraCitera

Kudhos:

Välkommen till människorasen. Kaffe och kaka finns på bordet. Slå dig ner. 

Tackar! Mycket glad Oh kaffe och bullar, härligt! Cool


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

De gör ju alltid det, F!are brukar också göra det hela tiden, de förnekar att de ens är vänster.
Visste inte du det?

Jag vet att de inte kallar sig vänster men det innebär inte att de kallar sig höger. Källa på att de ser sig som höger?


   
SvaraCitera

cairne:

Jag vet att de inte kallar sig vänster men det innebär inte att de kallar sig höger. Källa på att de ser sig som höger?

En kille som går i min skola säger att F! är höger Galen Sen vet jag att Gudrun Schyman aldrig har sagt att de är höger.
Jag kan nog ha fel med att de försöker verka vara mer mitten eller höger men de motsäger sig vara vänster som du sa.
Tyvärr har jag inga vidare källor.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Liberala kvinnor skriver den 12 december om Fi: Fi tar inte debatten om hederskulturen.

Skribenterna Gulan Avci och Maria Nilsson skriver bland annat: 

"Er frånvaro i debatten kring hederskulturen är minst sagt skrämmande. Över 70 000 unga, och lägg därtill det stora mörkertalet, blir dagligen kränkta och fråntas sina mest grundläggande mänskliga rättigheter. Ni har valt att svika de mest utsatta flickorna, kvinnorna och pojkarna i vårt land.
I stället har ni i Feministiskt initiativ valt den kulturrelativistiska linjen. Ni ursäktar medeltida normer med att det är rasistiskt att peka ut grupper och kulturer. Vi menar att det är rasistiskt att inte bekämpa kvinnoförtryck och det hedersrelaterade våldet hos människor för att de är invandrare."


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Ja! De röstar på dem för namnet och inte för vad de står för, det är sjukt att folk är så jävla dumma att dem åtminstone inte tar sin tid och läser på om partiet som de tror sig sympatisera med.

+3

Och att man inte ska få fördela föräldraledigheten som man själv anser, utifrån ens egen familjs situation.
Jag sympatiserar inte det minsta med SD, men här har Jimmie poänger medan Gudrun framstår som ett riktigt pulver.

Sägmig:

Tumme upp


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

original.png


   
SvaraCitera

ni är så smarta


   
SvaraCitera

När ums dummaste person anklagar folk för att vara dumma.


   
SvaraCitera

Tycker Fi är ett nice parti eftersom de lyfter jämställdhetsfrågan. Håller i övrigt inte med dem i speciellt mycket (deras ekonomipolitik är hemsk). Skulle trots allt röstat på Fi pga trött på normer och att vara nedtryckt :)))


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
F! vill ha fri invandring och de vill ta bort försvaret och om det blir oroligt så ska de skicka RFSU till dem och snacka om rättigheter eller nått.
De vill ha 6 timmars arbetsdag och höga skatter för allting.

Deras politik fungerar inte och de är ett djupt oseriöst parti och de har ingen som helst grund för den heller och de är dessutom kommunistisk även om de nekar det och säger att de är höger som de definitivt inte är.

Gudrun Schyman kan inte erkänna att en borgerlig är feminist och hon gillar att kritisera borgarnas politik men hennes egen politik är bra tydligen.
Hon skapade F! för att få ha makt och hålla på med sitt tjafs och hon lurar många att rösta på dem men samtidigt så finns dem ändå för HBTQ rörelsen och de har ju ändå en feministisk politik som är bra på så sätt, för dem som kan ha något att luta sig mot.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Det som F! har som största fråga tycker jag egentligen är rätt bra. Men egentligen en självklarhet. Dock som man ser i nyheterna då dom menar att alla män våldtar osv, slåss och misshandlar sänker mitt förtroende för dom. Dom känns rätt maktgalna i min värld. Men jag kanske har fel? 
Har inget emot jämställdhet och så. Men tycker det borde vara självklart i dagens samhälle. 


   
SvaraCitera

Nachac:
När ums dummaste person anklagar folk för att vara dumma.

Du har inte anklagat någon för att vara dum


   
SvaraCitera

FI får 1.1% i senaste opinionsundersökningen från Novus. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

N.W:
FI får 1.1% i senaste opinionsundersökningen från Novus. 

Ja.

SD 16,0 (+3,7)
FI 1,1 (-1,1)
Annat 1,1 (+0,5) 
M+FP+C+KD 38,5 (-3,6)
S+V+MP 43,3 (+0,5)

43.3+38.5+1.1+1.1+16 = 109 % 

Så tar det med en nypa salt. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Resultatet har mer med exponering i media att göra tror jag. Det är ett par månader kvar till valet, det är upp till bevis för F!. 


   
SvaraCitera