Aviseringar
Rensa alla

Den stora "utbildningstråden"


Ämnesstartare

En tråd till för att diskutera allt som har med högskolestudier att göra. Olika program, universitet, studentliv o.s.v.


   
Citera
Ämnesstartare

Någon liten rackare som läser kriminologprogrammet? Nu tänker jag på Kriminologprogrammet i Lund mer specifikt. Funderar på att genomföra det. Håller programmet hög kvalité? Får man Leif G.W:s autograf? Nu är det här forumet inte särskilt stort så det kanske inte ens finns någon som just nu läser programmet, men erfarenheter ifrån bekanta är också intressant. (Om ni hört något ifrån en kompis som läst det eller om ni själva läst det och hoppat av)

Arbetsmöjligheterna efter avlagd fil. kand är ju inte superbra, men så ser det tyvärr ut för många program inriktade mot humaniora/samhällskunskap och då får man helt enkelt läsa det man gillar bäst för att maximera sina karriärmöjligheter. Kanske genomföra en master efter fil. kand om intresset finns kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill (ska hehe) studera juridik på högskolan, undrar bara hur många timmar man måste lägga ner på plugg i genomsnitt? Jag tänker mig efter skoltid, 45-50 timmar eller? 


   
SvaraCitera
Exner

s1cce:
Jag vill (ska hehe) studera juridik på högskolan, undrar bara hur många timmar man måste lägga ner på plugg i genomsnitt? Jag tänker mig efter skoltid, 45-50 timmar eller? 

Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.

Är du jur. kand-student eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är skola för nåt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men däremot har jag funderat på vägar i livet som kan vara mig till nytta för de som studerar kriminologi. Hade varit intressant att vara ett så kallat objekt för de studerande. Fast vill ju inte mörda folk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.

Nästan som jag väntade mig då, tack!

Bra tråd f ö kommer att spamma sönder 


   
SvaraCitera
Exner

Greken:

Är du jur. kand-student eller?

Nej, men har insikt.

s1cce:

Nästan som jag väntade mig då, tack!

Tolkade din fråga som att du menade 50 timmar efter det schemlagda. 40 timmar per vecka totalt är då påtagligt mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce: Jag vill (ska hehe) studera juridik på högskolan, undrar bara hur många timmar man måste lägga ner på plugg i genomsnitt? J

på ungefär alla kand.program har det räknat så att man ska plugga runt 8 timmar per dag utöver föreläsningarna. (tror jag)
eller aa, uppsala universitet iaf.

ont: studentlivet i lund är: man åker till uppsala för att festa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Nej, men har insikt.

Tolkade din fråga som att du menade 50 timmar efter det schemlagda. 40 timmar per vecka totalt är då påtagligt mindre.

Ja, men syftade på 

Exner:

Inte alls så mycket. 40-45 

s1cce: 45-50 timmar eller? 

Något omkring där 

kakakaka:

på ungefär alla kand.program har det räknat så att man ska plugga runt 8 timmar per dag utöver föreläsningarna. (tror jag)
eller aa, uppsala universitet iaf.

ont: studentlivet i lund är: man åker till uppsala för att festa. 

oki!


   
SvaraCitera
Exner

s1cce:

Ja, men syftade på 
Något omkring där 
oki!

Gott. Då förstår jag. = )


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Örebro universitet är sämst Ledsen Oseriösa kurser och lärare. Ingen har koll. Fel tentaresultat registreras. Handledarna är dumma i huvudet. Det satsas massvis på vissa program medan andra sällan har andra föreläsare än ansvariga för kursen. Kursplanerna och betygskriterer är väldigt godtyckliga och kan skrivas en vecka innan kursstart, DETTA ÄR VÄL OLAGLIGT?? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser stadsvetenskap (European Studies) men kommer byta till International business (som det ser ut nu) till hösten pga missnöje. Party


   
SvaraCitera

Jag ska läsa sociologi (Univeristy of Aberdeen) i höst alternativt "applied social sciences" beroende på hur mina betyg ser ut. Som det ser ut nu blir det applied social science på Robert Gordon Univeristy.  


   
SvaraCitera