s1cce: Jag vill (ska hehe) studera juridik på högskolan, undrar bara hur många timmar man måste lägga ner på plugg i genomsnitt? Jag tänker mig efter skoltid, 45-50 timmar eller?Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.
Exner:Är du jur. kand-student eller?
Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.
Exner:Nästan som jag väntade mig då, tack!
Inte alls så mycket. 40-45 inklusive det schemalagda räcker, om man har vettig studieteknik och är åtminstone medelbegåvad.
s1cce: Jag vill (ska hehe) studera juridik på högskolan, undrar bara hur många timmar man måste lägga ner på plugg i genomsnitt? Jpå ungefär alla kand.program har det räknat så att man ska plugga runt 8 timmar per dag utöver föreläsningarna. (tror jag)
Exner:Ja, men syftade på
Nej, men har insikt.
Tolkade din fråga som att du menade 50 timmar efter det schemlagda. 40 timmar per vecka totalt är då påtagligt mindre.
Exner:
Inte alls så mycket. 40-45
s1cce: 45-50 timmar eller?Något omkring där
kakakaka:oki!
på ungefär alla kand.program har det räknat så att man ska plugga runt 8 timmar per dag utöver föreläsningarna. (tror jag)
eller aa, uppsala universitet iaf.
ont: studentlivet i lund är: man åker till uppsala för att festa.
s1cce:Gott. Då förstår jag. = )
Ja, men syftade på
Något omkring där
oki!
Bell: Örebro universitet är sämstHah, jag hade funderat på Örebro. Tycker staden verkar mysig. Men då vet jag :>)
Greken:Jaa, jag älskar staden! Det är lätt värt det.. Och du kanske tänkte gå ett program eller kurs som de faktiskt satsar på
Hah, jag hade funderat på Örebro. Tycker staden verkar mysig. Men då vet jag :>)
s1cce: HejLund är ett toppuniversitet med Sveriges bästa studentliv (tillsammans med Uppsala). Vet inte vad du är ute efter men studentliv finns i princip inte i Göteborg eller Stockholm. Göteborg är dessutom ett sämre rankat universitet än Lund, Uppsala och Stockholm.
Jag vet att jag tar händelserna lite i förväg men skulle gärna vilja veta vad ni tycker. Jag tänker på vilket universitet jag ska välja, det närmsta universitet hos mig är Lund. Jag snackade lite med pappa och han tycker att jag bör välja Lund så jag bara kan pendla hemifrån. Det blir enklast för att jag ändå käkar hemma, har en egen "länga" så jag kan plugga ifred plus så behöver jag inte betala för att bo här. Sedan när jag blir utexaminerad så är jag också helt "fri" från skulder/lån. Fast samtidigt så skulle jag gärna vilja plugga i Göteborg eller Uppsala eftersom jag ändå planerar att flytta till en storstad så jag slipper vara Den Med Curlingföräldrar och lär mig ta mer ansvar etc.
Vad tycker ni?
mvh fetaste i-landsproblemet : D
Greken:Jaså, jag visste inte att Göteborg var sämre än de andra. Det blir väl Lund i vilket fall som helst, verkar vara en jättehård konkurrens med att bli antagen där.
Lund är ett toppuniversitet med Sveriges bästa studentliv (tillsammans med Uppsala). Vet inte vad du är ute efter men studentliv finns i princip inte i Göteborg eller Stockholm. Göteborg är dessutom ett sämre rankat universitet än Lund, Uppsala och Stockholm.