Aviseringar
Rensa alla

Den svenska tjejmodellen (mentalitet)


Ämnesstartare

Efter att ha läst ett par 1000 trådar om någon kille som är oskuld så tror jag att det är dags att ta upp något som jag hela tiden har väntat på.

Jag tänker nu berätta hur jag ser på tjejer och hur tjejer lustigt nog tänker i detta land.

Den universiella tjejen vart man än befinner sig i världen gör tre saker som killar märker.

Det första är passivitetet (kan nog ha med hennes könsorgan att göra? =) ). Alltså att hon sitter på krogen/bussen/parken och väntas att bli uppvaktad, till vilken nytta då egentligen? Alltså i ett land som Sverige så snackar vi om jämställdhet, ingen tjej kommer att göra något olagligt om hon bryter sina kvinnotrender ett tag. Nämligen att ta första steget, STÅ INTE BARA DÄR UTAN GÖR NÅGOT!

Utseendet, jag är nästan säker på att 95% av killarna här går efter utseendet på tjejer medan tjejer går på status. Är jag 85-år men är miljardär så får jag ändå pussy hur som haver. Tjejer har alltid varit fascinerad över att se bra ut, istället för att skriva sina komplex på diverseforum om oskuld,hur man raggar så handlar det mer om mode,kläder och smink samt hur man förför en man genom att flörta. En kvinna utan utseende förblir inget med andra ord, men männen kan klara av det. Utseende hos kvinnor är livsviktigt för att få sin blivande man.

Att bli serverad. Hur än man vrider och vänder på det så vill kvinnan med största sannolikhet bli serverad av pengar,makt och smycken. Det är ett faktum. Så att tjejer skriver att de blir sexuellt utnyttjade är fan i mig ingenting än om ett par skiljer sig och kvinnan får ett par miljoner som mannnen har kämpat med i hela sitt liv (Tex Donald Trump). DET kallar jag att bli utnyttjad, läs lite om Anna Anka så förstår ni.

Nu över till svenska tjejer. Det finns bimbos,nördiga,tråkiga och desperata kvinnor vart än man går. Men då det gäller mig så känns det som att jag alltid bara kommer att få ligga med kvinnor som ligger i soptippen medan de andra killarna plockar smala och vackra tjejerna från ett lyxaffär.

Jag har provat med allt skall ni veta: allt från att har haft mycket muskler till ett enormt självförtroende så att alla fick mindre självförtroende runtom mig typ 😉

MEN det hjälper inte, jag sitter nu här 22-år och tänker "Varför får jag inget?". Har det något med att det är svenska tjejer eller vadå?

Jag minns såväl då jag var på en resa i Ryssland/St.Petersburg, DÄR pratar vi om bekräftelse. Alla tjejer visade att de var intresserade och de tog många gånger första steget då jag och några polare var på krogen. Varför kan inte ni svenska tjejer lära er av dem? Liksom, lägg ner detta uppvaktande. Vakna! Har du ingen pojkvän så leta, då menar jag att snacka och inte att sitta på krogen och dricka din cider och ser bara män som går förbi, liksom, gå fram då och börja snacka!

Usch vad less jag är över att bo i Sverige, sticker nog till Spanien till sommar för att kolla läget där. Sverige är ett komplicerat land. Jag är lite desperat nu eftersom det känns omöjligt att träffa sin blivande flickvän nu, jag har försökt med allt. Vad begär ni egentligen? Större bil? Större muskler? Mer självförtroende som jag redan har?

Jag kanske ha glömt att nämna att jag har varit arbetslös i snart ett år och har tappat lite självkänsla.


   
Citera

deep shit du skriver för att du inte får pöka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

deep shit du skriver för att du inte får pöka

Egentligen så är det inga problem att pöka, men dagens tjejer borde fan vara mer rak på sak som i östeuropa.


   
SvaraCitera

chilla mannen


   
SvaraCitera

shabbe:

Har du ingen pojkvän så leta, då menar jag att snacka och inte att sitta på krogen och dricka din cider och ser bara män som går förbi, liksom, gå fram då och börja snacka!

varför ska man leta efter något man kanske inte ens vill ha?[tired]

Du är bara bitter över att du inte hittar någon tjej som vill ha dig. End of story


   
SvaraCitera

shabbe:

men dagens tjejer borde fan vara mer rak på sak som i östeuropa.

De är ju jobbiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Du är bara bitter över att du inte hittar någon tjej som vill ha dig.

Jag är snarare bitter för att jag inte vet vad jag vill bli eller göra.


   
SvaraCitera

Tja, jag skulle inte heller vilja ligga med dig. Det är jävligt tröttsamt med killar som tycker att det är tjejernas problem att de inte får ligga. Om de är nöjda, varför skulle de ändra på sig?


   
SvaraCitera

shabbe:

Jag är snarare bitter för att jag inte vet vad jag vill bli eller göra.

ändå är det svenska tjejer du skapar trådar om. eftersom ALLA svenska tjejer är EXAKT likadana[rolleyes]


   
SvaraCitera

shabbe:

Jag har provat med allt skall ni veta

Prova att vara dig själv.


   
SvaraCitera

Folk tycker om att dra alla över en kam. Skulle inte knulla dig för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Prova att vara dig själv.

Check! Brukar inte heller funka tydligen. Seriöst, jag har fan provat det mesta. Få väl prova igen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mablethorpe:

Om de är nöjda, varför skulle de ändra på sig?

Ändra och ändra, det är 2010 nu! Kvinnor är inte kvinnor, ni har inga feministiska drag som det hade för 60-år sedan.


   
SvaraCitera

har hört att det ska vara bäst att vara sig själv men det är bara att ljuga för sig själv.

för eller senare löser det sig, det gör det för alla, ryktas det om iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du dra ett exempel på att vara mig själv.

Skulle jag vara mig själv så skulle väl jag anses som en bög eftersom jag varken raggar eller flörtar då jag är mig själv.


   
SvaraCitera

shabbe:

Ändra och ändra, det är 2010 nu! Kvinnor är inte kvinnor, ni har inga feministiska drag som det hade för 60-år sedan.

Har ingen aning om vad du menar med den sista meningen. Feminitstiska drag? Som det hade? Vad är det? Vad är kvinnor om inte kvinnor?

Och jag undrar fortfarande vad som får dig att tycka att kvinnor ska ändra på sig för att passa dig bättre trots att dom inte verkar ha några problem med situationen. Känns ju rimligare att du ändrar dig om det är du som är missnöjd.


   
SvaraCitera