Aviseringar
Rensa alla

Denna jävla kärlek(?)


Men hur började de första två förhållandena?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men omg. Som sagt, du är femton och har redan haft två tjejer. Jättebra för dig alltså. Men orka bli ihop med någon bara för sakens skull? Vänta tills du hittar någon som verkligen är helt underbar, någon som känner samma för dig. Du har hela livet på dig. Det gör inget om du är blyg, det är charmigt osv. Sluta leta, det är töntigt. Kärleken kommer av sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men hur började de första två förhållandena?

Den första träffade jag via en kompis när dom var hemma hos mig.. den andra var en nätdejt.

klasbengt:

Det gör inget om du är blyg, det är charmigt osv. Sluta leta, det är töntigt. Kärleken kommer av sig själv.

hmm.. ja får la lita på det då ^^


   
SvaraCitera

Jacob:

Den första träffade jag via en kompis när dom var hemma hos mig.. den andra var en nätdejt.

Det var mer en retorisk fråga. Om du lyckats inleda två förhållanden så borde du ju ha lite koll.

klasbengt:

٩๏̯͡๏)۶

Vem har målat din avatar? Jag gillar.


   
SvaraCitera

Jacob:

tips

Kablash__:

Du är 15, ingen brådska 🙂

[y]

Jacob:

nej, men vill ändå ha någon tjej :/

Något som jag brukar säga till folk som söker efter att ha förhållande:

- sök INTE. låt kärleken hitta dig istället.

Du är ju som sagt 15 år, livet har knappt börjat för dig. Du vet knappt vem du är som person. Något som är viktigt innan man går in i ett förhållande är att man är säker på vem man själv är och att man är nöjd med sig själv.

Jag trodde att jag visste vem jag var när jag gick in i mitt första förhållande vid 18års ålder (hon var den första jag kysste, myste med etc), men nu i efterhand märker jag att jag inte alls visste så mycket om mig själv, och sen det tog slut med exet har jag utvecklats en hel del och blivit stabilare i mig själv.

Ha inte bråttom med att hitta någon, hur mysigt det än är att krama och gosas med någon. Fokusera på dig själv nu framöver istället för att tänka att du måste ha någon.


   
SvaraCitera

Jacob:

haha jaså, känner folk som har haft massa^^ men det är inte därför jag vill ha en tjej

När jag va i din ålder hade jag aldrig haft nån. Va okysst och allt det där. Det kommer ska du se! [wink]


   
SvaraCitera

Ergonomic:

I Thailand faktiskt. Hon höll på att köra ihjäl mig. [no-no]

Det kan man göra film på [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Ha inte bråttom med att hitta någon, hur mysigt det än är att krama och gosas med någon. Fokusera på dig själv nu framöver istället för att tänka att du måste ha någon.

Bacarah:

Det kommer ska du se! [wink]

hmm.. antar att ni har rätt, ni är äldre är mer erfarna så, ska tänka på det ni har sagt, tack 🙂


   
SvaraCitera

klasbengt:

Kärleken kommer av sig själv.

För vissa kommer den aldrig. 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

För vissa kommer den aldrig. 🙁

för dem som vill kommer den [smile]

Jacob:

ni är äldre är mer erfarna så

precis, äldst vet alltid bäst [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

precis, äldst vet alltid bäst [wink]

i 9 fall av 10 iaf min käre herre (Y)


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

för dem som vill kommer den [smile]

Finns det inte jätte många som vill, men aldrig träffar någon? [sad]
Eller från födelsen är oskickliga till äktenskap, eller råkar dö för tidigt, osv. 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Finns det inte jätte många som vill, men aldrig träffar någon? [sad]

finns folk som träffar sin partner när de är pensionärer [rolleyes]


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

finns folk som träffar sin partner när de är pensionärer [rolleyes]

Men då är det ju i alla fall för sent att skaffa familj och sånnt,
eller så kanske man är en av de som aldrig kunnat det endå. 🙁
Och sen finns det ju de som aldrig träffar någon. [sad]


   
SvaraCitera

Jacob:

hmm.. antar att ni har rätt, ni är äldre är mer erfarna så, ska tänka på det ni har sagt, tack 🙂

Brukar komma när man inte jagar den [wink]


   
SvaraCitera