Aviseringar
Rensa alla

depersonalisation?


Musicc
Ämnesstartare

Kan man ha stunder då man upplever depersonalisation när man är liten men sen går det bort när man blir äldre? Läste om depersonalisation och blev chockad då jag minns att jag upplevt sådana känslor när jag var mindre. Jag minns att en gång tänkte jag " är jag verklig? finns jag verkligen? är det här jag?" jag minns att jag var i en väldigt stressad situation. sen fick jag en jäkligt konstig känsla då det kändes som att det inte var min kropp. Som att jag inte riktigt existerade. Sen minns jag att jag brukade tänka på hur det är efter döden och sådana " djupa " tankar, och då fick jag samma känsla igen. Som att jag inte egentligen fanns. Sen tänkte jag ibland " det känns som att jag har gått och drömt i flera år och plötsligt vaknat upp ". Det kändes lbland som att jag hade gått och drömt hela livet då jag knappt kunde minnas något i mitt tidigare liv. Låter det här som depersonalisation för er? Har inte upplevt det på många år dock. 


   
Citera

Har känt likadant vid en period typ för 2-3 år sen när jag mådde som sämst.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Burg:
Har känt likadant vid en period typ för 2 år sen när jag mådde som sämst.

Har hört att det kan komma vid djup depression och ångest så om du mådde som sämst så är det inte så konstigt.


   
SvaraCitera
reben

känner sånt ofta men minns mkt av de från när man va typ 9-12 ^___^stod o kolla i spegeln innan skolan o abra vafan e d1a verklighet1


   
SvaraCitera

har haft detta hela mitt liv. som att var på LSD LIGHT genom hela livet


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

reben:
känner sånt ofta men minns mkt av de från när man va typ 9-12 ^___^stod o kolla i spegeln innan skolan o abra vafan e d1a verklighet1

Haha jobbigt! Tycker det känns lite läskigt när jag tänker tillbaka på det. När jag tänker tillbaka på hur det kändes när jag upplevde det känns det väldigt obehagligt.


   
SvaraCitera

Ja det kan komma i perioder osv.
har haft det kroniskt i bortåt 12 år nu, hatar det av hela mitt hjärta


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Maks:
har haft detta hela mitt liv. som att var på LSD LIGHT genom hela livet

Fyfan. Känns det som att du konstant är i en dröm eller?


   
SvaraCitera

Musicc: Fyfan. Känns det som att du konstant är i en dröm eller?

mina drömmar känns mer som verkligheten. verkligheten är mer drömlik för mig. lever när jag sover, är död när jag är vaken. är vaken när jag sover, sover när jag är vaken.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Ja det kan komma i perioder osv.

:/


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Maks:

mina drömmar känns mer som verkligheten. verkligheten är mer drömlik för mig. lever när jag sover, är död när jag är vaken. är vaken när jag sover, sover när jag är vaken.

Hur lever du med det? Måste vara jävligt jobbigt.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Ja det kan komma i perioder osv.
har haft det kroniskt i bortåt 12 år nu, hatar det av hela mitt hjärta

Åh vad jobbigt 🙁 Synd om er som har det 


   
SvaraCitera

det funkar. vant mig. kanske därför jag självmedicinerar (och får medicin) dock. med allt. ritalin, weed, spice, alkohol, kaffe, amfetamin, kodein, lsd, nikotin, morfin, mdma, antidepressiva (sertralin), meditation, vitaminer, mindfullness, hetsätning, fastande osv

 

ibland tror jag att jag varit med om stendhal syndromet också, men ej säker.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Maks:

det funkar. vant mig. kanske därför jag självmedicinerar (och får medicin) dock. med allt. ritalin, weed, spice, alkohol, kaffe, amfetamin, kodein, lsd, nikotin, morfin, mdma, antidepressiva (sertralin), meditation, vitaminer, mindfullness, hetsätning, fastande osv

 

ibland tror jag att jag varit med om stendhal syndromet också, men ej säker.

Aha. Låter inte så nyttigt haha men det kanske är något du måste göra för att leva med det. Vad är stendhal syndromet? Aldrig hört talas om det förut


   
SvaraCitera

Musicc:

Aha. Låter inte så nyttigt haha men det kanske är något du måste göra för att leva med det. Vad är stendhal syndromet? Aldrig hört talas om det förut

att man blir överväldigad av konst och får kroppslig reaktion - som att svimma, eller få nervsammanbrott typ.


   
SvaraCitera