Aviseringar
Rensa alla

depersonalisation?


Musicc
Ämnesstartare

Maks:

att man blir överväldigad av konst och får kroppslig reaktion - som att svimma, eller få nervsammanbrott typ.

Jaha okej 🙂


   
SvaraCitera

det hände mig från och till när jag var liten, ja. främst sent på natten när jag och min familj hade varit någonstans och var på väg hem. inga djupa tankar dock, bara en känsla.

i vuxen ålder blir det så ibland när jag inte sovit bra/ätit ordentligt och hamnar i en stressig situation eller än mer sällan när jag druckit alkohol. men det är inte lika tydligt som när jag var liten och varar inte heller lika länge. max en halvtimme.


   
SvaraCitera

Tror det har mkt med hur man tänker i vanliga fall att göra, egentligen hur man förhåller sig till livet. Kan ha mkt med känslor att göra; man kanske blir mindre mottaglig för att verkligen se världen om man känner/tänker mkt 

Jag "lider" av det 🙂 men gjorde det mer under vissa av mina tidigare perioder, nu upplever jag det inte på samma sätt men ser inte livet lika allvarligt som vissa andra; för jag känner mig ofta frånvarande och frånkopplad 


   
SvaraCitera

ah har hänt mig ofta


   
SvaraCitera

depersonalisation vet jag inte om det är.. tror det är ett vanligt förekommande fenomen som typ deja vu


   
SvaraCitera

är det inte väldigt vanligt att barn under uppväxten får väldigt "tunga" filosofiska tankar om livet döden och "finns jag och hur vet man det"?

Tror inte det är något du behöver oroa dig för. verkar det jobbigt idag, prata med ngn typ kurator etc om det, de vet nog mer om psyket i olika åldrar. 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

elverpigen:
är det inte väldigt vanligt att barn under uppväxten får väldigt "tunga" filosofiska tankar om livet döden och "finns jag och hur vet man det"?

Tror inte det är något du behöver oroa dig för. verkar det jobbigt idag, prata med ngn typ kurator etc om det, de vet nog mer om psyket i olika åldrar. 

Jo så kan det nog vara, tack


   
SvaraCitera