Aviseringar
Rensa alla

Depersonalisation och intellektualism


när du blir lite äldre kanske du inser att det finns fler än två sidor på myntet, ja, att det faktiskt finns hur många ytor som helst på ett mynt, men det är lite ot
men du kanske inser att det inte är så stor skillnad på människor trots allt, och att din bild av intellektualitet inte behöver stämma överens med någon annans
du kanske kommer att inse att alla är ute efter samma sak, bara genom olika tillvägagångssätt, men att alla också är olika långt komna
du verkar vara en ganska smart person, men det får inte hindra dig från att vara öppen
du borde slappna av och tänka efter vad det finns för möjligheter i ditt liv, och sedan jobba på det
typ
detta är nog det enda jag kan skriva utan att det ska bli helt irrelevant


   
SvaraCitera

sen vill jag nog säga att din depersonalisation inte beror på svamptrippen utan troligtvis snarare på cannabis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Ptja, det är det enda jag kan råda dig att göra. Vad du kan göra angående depressionen vet jag inte, har liknande problem men gör ingen stor sak av det. Du skulle kunna prova KBT eller antidepressiva om du inte gjort det.

KBT har jag funderat på, men jag vill vänta med det. Ska gå i vanlig terapi snart (vill helst konsultera med psykiatriker så att jag eventuellt kan få benso eller liknade utskrivet, men jag ser en omvänd proportionarlitet mellan ålder och chans att få något preparat utskrivet.)
Har även funderat på SSRI eller liknade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bumpar denna då problemen kvarstår.


   
SvaraCitera

Jag lider av nästintill EXAKT samma symptom efter en snedtripp på cannabis. Om du vill prata av dig med någon som faktiskt ärligt kan säga "Jag förstår dig" (som jag förövrigt anser att man bara kan säga om man upplevt något liknande tillstånd eller samma tillstånd).

Skicka ett mail om det låter intressant, Blomsterjohn@live.se


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera