Aviseringar
Rensa alla

deposition


Ämnesstartare

hon jag hyrde av undviker mig och har inte betalat tillbaka min deposition trots att hon sa flera gånger innan jag flyttade ut den 25/8 att jag skulle få den osv osv osv. hon har svarat några gånger o sagt att hon inte fått sina pengar från fk och sen skrev hon ytterligare en gång att "dom har slarvat bort mina papper" och att hon var tvungen att skicka in dom igen ja men ELLER HUR

det handlar "bara" om 2200 kr så jag vet inte vad som är värt att göra, eller om det rä värt att göra något. är mer en principsak nu

TIPS???


   
Citera

vilken position har hon i företaget? de ggr jag haft någon form av dispyt med min hyresvärd har jag ringt han som äger företaget hon jobbar i. tydligen har han lite olika personer anställda som ansvarar för några hus var typ. om jag fattat rätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du skrivit något slags avtal där de står att du betalat 2200:- i deposition och att du ska få tillbaka dessa vid utflytt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: vilken position har hon i företaget?

hyrde andrahaaaand o hon hade nog inte fått det godkänt av företaget hon hyr av

FruLiten:
Har du skrivit något slags avtal där de står att du betalat 2200:- i deposition och att du ska få tillbaka dessa vid utflytt?

betalade 3500, alltså en hyra i deposition och det har jag papper på som är påskrivet av oss båda. när vi flyttade fick vi behålla hennes tv för 1300, och då kom vi via sms överens om att hon skulle betala tillbaka 2200 istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd: betalade 3500, alltså en hyra i deposition och det har jag papper på som är påskrivet av oss båda. när vi flyttade fick vi behålla hennes tv för 1300, och då kom vi via sms överens om att hon skulle betala tillbaka 2200 istället

Okej, då har du i alla fall skriftliga bevis på att hon ska betala tillbaka 2200. (Verkar som hon kanske gjort av med pengarna och har nu svårt att betala tillbaka?) 
Det bästa är nog att försöka hålla en god ton, kanske prata med din hyresvärdinna om att dela upp betalningen, att hon betalar 1100 denna månaden och 1100 nästa eller liknande om hon har det svårt ekonomiskt. Det är ju trots allt bättre att få tillbaka i omgångar än inget alls. Vägrar hon betala tillbaka eller drar ut på tiden för länge kan ju en polisanmälan vara mest lämpligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: (Verkar som hon kanske gjort av med pengarna och har nu svårt att betala tillbaka?)

mm hon kan inte betala tillbaka eftersom försäkringskassan (som hon tydligen får sina pengar ifrån) tappat bort hennes papper. hur troligt låter det? 🙁

FruLiten: Det bästa är nog att försöka hålla en god ton, kanske prata med din hyresvärdinna om att dela upp betalningen, att hon betalar 1100 denna månaden och 1100 nästa eller liknande om hon har det svårt ekonomiskt. Det är ju trots allt bättre att få tillbaka i omgångar än inget alls.

jo, jag känner så med! problemet är ju att hon inte svarar på mina sms längre och inte heller när jag försöker ringa. och hennes nummer är inte registrerat på henne heller fskdsldkszm
är väl bara att vänta o seee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, jag hade freakat out och hotat med polisanmäla. freaka inte out, men säg att du ine vill gå vidare med detta och blanda in polisen, och att du är i behov av dina pengar = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: freaka inte out, men säg att du ine vill gå vidare med detta och blanda in polisen, och att du är i behov av dina pengar = )

skrev igår kväll, efter att hon inte svarat på mitt tidigare sms, att det känns som att hon undviker mig och att det är tråkigt för jag vill inte gå vidare och anmäla

inget svar på d heller
fick leveransrapport på smset iaf


   
SvaraCitera