Aviseringar
Rensa alla

Deppig kille har problem


Ämnesstartare

Det är så att jag är emot alkohol. Jag kan verkligen inte se något bra med det, jag tycker bara det förstör vårat samhälle. Problemet är att varje person jag känner håller på med det och var jag än tar vägen eller vem jag än umgås med så ska detta alltid komma upp. Här hemma har jag min bror som dricker varenda helg och min mamma som är på gränsen till alkoholist. När jag åker till skolan så är allt folk snackar om alkohol och fester och dom tjatar ofta på mig att jag ska med ut och dricka. Alla mina vänner och alla jag bryr/brytt mig om dricker och snackar om det väldigt ofta. Så var jag än är så ska det enda som kretsar kring mig vara om alkohol och det är så otroligt irriterande, jag kan inte göra något åt det och om jag kritiserar det blir folk sura och tycker jag är dum i huvudet. Jag känner att det inte finns en enda person som förstår mig och jag känner mig helt ensam. Jag har försökt att släppa mina åsikter och bara acceptera att det är såhär men det går inte. Man kan inte släppa sina åsikter bara sådär. Hela mitt sociala liv är rubbat på grund av detta och vad kan jag göra åt det om jag inte vill vara en del av denna kultur? INGET är det svaret jag kommit fram till. Jag är jämt och ständigt deprimerad och går runt med masken hela dagarna så att ingen ska se hur jag mår, för ingen förstår mig ändå. Jag är otroligt less på allt och går runt och tänker på självmord nästan varje dag. Dock är jag för feg för att ta livet av mig. Att vara emot alkohol i en alkoholbaserad kultur är inte lätt om du frågar mig.

Vad borde jag göra?

PS. Förlåt om min text är svår att förstå och förvirrande. Jag har ldrig varit bra på att skriva texter. [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är det för konstigt ställe du bor på? Förstår inte hur en sådan skitsak kan bli till en sådan stor grej, såvida du inte går runt och leker moraltant (vilket jag antar att du inte gör). Tycker att du ska skita i vad de andra säger, om de inte kan acceptera något så okontroversiellt som en nykterist är de kompletta idioter.


   
SvaraCitera

det känns som att du överdriver. okej, jag förstår om du inte tycker om alkohol om det nu är som du skriver att din moder är på gränsen till alkoholism, men att du ska bli deppig av att dina kompisar dricker förstår jag inte.

du får tycka vad du vill, men om du försöker pracka på folk som dricker dina åsikter om hur dåligt det är kommer de bara tycka att du är skitirriterande. jag blir astrött på folk som ska vara überpretto och klaga på folk som dricker och jag har märkt att det inte är något utmärkande för mig.

lär dig acceptera att det finns människor som vill dricka och om du inte klarar av det får du väl hitta nya vänner. gå med i ett nykterhetsförbund eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag blir astrött på folk som ska vara überpretto och klaga på folk som dricker och jag har märkt att det inte är något utmörkande för dig.

LÅT OSS FÅ SUPA IFRED½! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska absolut inte överväga självmord för en sådan sak. Är det verkligen värt att offra ditt liv för att du tycker annorlunda än andra?

Jag kan känna som att ingenting är viktigt ibland, som att jag inte passar in någonstans även om jag blir omtyckt. Men så är det nog för alla människor. Tycker att du låter vettig så håll fast vid dina åsikter, men försök att släppa det där med att ingen förstår. Du kommer bara att må sämre utav det. Kämpa för det du tror på istället.

Mvh nykterist


   
SvaraCitera

Gå med i UNF, vetja'. De verkar ha det väldigt skoj. Bodde UNF på en festival, efter en dag kändes det som att jag känt alla i flera år, närapå... [crazy] Har endast mött trevliga UNF-människor.

Jag har måhända överdrivet goda erfarenheter av UNF, men, prova dem, du dör ej av't.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag blir astrött på folk som ska vara überpretto och klaga på folk som dricker och jag har märkt att det inte är något utmärkande för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det känns som att du överdriver. okej, jag förstår om du inte tycker om alkohol om det nu är som du skriver att din moder är på gränsen till alkoholism, men att du ska bli deppig av att dina kompisar dricker förstår jag inte.

Alltså ett problem för mig är att om jag bryr mig om någon så blir jag ledsen om dom dricker. För mig är det t.ex. som att någon som man bryr sig om börjar med t.ex. heroin. Och ingen vill nog att någon de bryr mig om ska hålla på med heroin. Och wow nu ska väl någon skita på mi för att jag sa sådär och jämförde alkohol och heroin. Men ja... Det får jag väl ta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Gå med i UNF, vetja'. De verkar ha det väldigt skoj. Bodde UNF på en festival, efter en dag kändes det som att jag känt alla i flera år, närapå... Har endast mött trevliga UNF-människor.

Jag har måhända överdrivet goda erfarenheter av UNF, men, prova dem, du dör ej av't.

Aldrig hört talas om UNF men det låter som något för mig. Ska definitivt kolla upp det(Google is your friend). Jag antar att dom har en hemsida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RealAsianShip:

Och wow nu ska väl någon skita på mi för att jag sa sådär och jämförde alkohol och heroin. Men ja... Det får jag väl ta.

ja. heroin är fan så mycket bättre än alkohol. skitdrygt att dra ner mitt horse i skiten bara för att du inte råkar gilla sprit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RealAsianShip:

Aldrig hört talas om UNF men det låter som något för mig. Ska definitivt kolla upp det(Google is your friend). Jag antar att dom har en hemsida?

[y]


   
SvaraCitera

RealAsianShip:

Aldrig hört talas om UNF men det låter som något för mig. Ska definitivt kolla upp det(Google is your friend). Jag antar att dom har en hemsida?

http://unf.se

Jag har varit medlem sedan 2005, och får ständigt brev från min lokalförening, där de ber mig komma på div. aktiviteter. Jag bor dock i norra Norrland, och pallar inte åka femton mil för att umgås med människor... Fortsätter dock vara medlem för att få förtur till nyktra studentboenden. [blush]

Förra sommaren arrangerade de någon form av gruppresa till Arvika, (vet inte om förbundet betalade allas inträde eller ej, tror att de gjorde, men det fanns ett begränsat antal platser) där medlemmar fick arbeta som informatörer. Bodde då i deras lokal, det var jättetrevligt, alla var så trevliga. Jag kan dock inte garantera att förbundet där du bor är lika trevliga, eller att det ens finns ett lokalförbund där du bor.


   
SvaraCitera

http://unf.se/Kontakt/Foreningar/

Här kan du söka upp kontaktpersonen för det område där du bor, och ba' hejgörninågontingroligteller.......

Poff, du har femtioelva nykteristpolare.


   
SvaraCitera
Bakric

Blivande_japan:

jag blir astrött på folk som ska vara überpretto och klaga på folk som dricker och jag har märkt att det inte är något utmärkande för mig.

Lika jobbigt när folk tjatar om att man ska följa med dom och dricka varenda satans helg.

Börja med datorspel. Folk dricker ALDRIG på lanpartyn då man däckar omedelbart om man dricker en droppe alkohol.
Bara sprit går bra och hantera.
Bara mörker går bra att hantera.
Bara dåsighet går bra att hantera.
Men inte alla tre[y]


   
SvaraCitera

RealAsianShip:

Och ingen vill nog att någon de bryr mig om ska hålla på med heroin. Och wow nu ska väl någon skita på mi för att jag sa sådär och jämförde alkohol och heroin. Men ja... Det får jag väl ta.

att du jämför heroin med alkohol tyder på att du antingen har väääldigt dålig koll på vad heroin är, eller på att du är lite mindre begåvad än de allra flesta av oss...

Bakric:

Lika jobbigt när folk tjatar om att man ska följa med dom och dricka varenda satans helg.

Det är inte riktigt samma sak heller. De ber honom troligtvis för att de gillar honom, bryr sig om honom och vill att han ska följa med. Prettomänniskor klagar på andra för att de tror att de blir bätte människor av det. [rolleyes]


   
SvaraCitera