Aviseringar
Rensa alla

#deprassion #självmorsstank #ångest/panikattacker #bullemi


Ämnesstartare

hej jag har haft en deprassion  länge nu och nån som vet nåt tips för att komma ut ur den
kan sitta vaken en hel natt och bara stirra in i vägen orkar inget 
stänger allt ute
men det här med mina självmordstnakar var it så länge sedan jag stod framrför spegeln och bara grät och hade tänkt sätta bältet runt min  hals hindrade  mig sj men även tänkt hoppa en gång och satt och försökte strypa mig sj med händerna när jag var liten
allt är bara kaos
orkar inte prata med nån
får panik och ångestattcker väldigt ofta nu men säger typ it till när jag fått det
jag är trött sover inte plus att jag har min bullemi känner hunger hela tiden och fått magkramper pgv  av det


   
Citera

försök ta kontakt med en vårdcentral angående depression och välj en psykolog/läkare du litar på så kan du få medicin och börja må bättre

Vet hur det är att ha depression hur allt känns hopplöst och du är bara en bördan för allt och alla men det är du inte folk älskar dig och vill hjälpa dig så försök få tag på en läkare/psykolog som kan hjälpa dig


   
SvaraCitera
L Y S

Hej, tre saker som har fungerat någorlunda bra för mig är motion (långa promenader, styrketräning), att läsa självhjälpsböcker i ämnet, samt skriva av mig för mig själv. Just regelbunden motion har visat sig ha lika bra effekt som antidepressiva medel vid lätt till medelsvår depression.

En av de bättre böckerna som har hjälpt mig är "Befriad från ångest" av Lucinda Bassett. Ge den en chans om du inte har läst den förut.

Har du någon att prata med när det blir tungt?


   
SvaraCitera
L Y S

P.S. Det jag skrev gällde ångest och depression, jag har ingen insikt i problemen med bulimi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
försök ta kontakt med en vårdcentral angående depression och välj en psykolog/läkare du litar på så kan du få medicin och börja må bättre

Vet hur det är att ha depression hur allt känns hopplöst och du är bara en bördan för allt och alla men det är du inte folk älskar dig och vill hjälpa dig så försök få tag på en läkare/psykolog som kan hjälpa dig

aa har fått en medicin mot min ångest och a´har försökt bara gå till kyúator och mina självmordstankar har börjat försvinna!
aa hoppas det blir bättre om du nu har du har det fortfarnde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Hej, tre saker som har fungerat någorlunda bra för mig är motion (långa promenader, styrketräning), att läsa självhjälpsböcker i ämnet, samt skriva av mig för mig själv. Just regelbunden motion har visat sig ha lika bra effekt som antidepressiva medel vid lätt till medelsvår depression.

En av de bättre böckerna som har hjälpt mig är "Befriad från ångest" av Lucinda Bassett. Ge den en chans om du inte har läst den förut.

Har du någon att prata med när det blir tungt?

a ksk ska försöka tack för tipsen
aa ska försöka det'
aa har skaffat en annonym chatt app och aa har börjat skriva med en tjej som käänner igen sig och verkligen stötar mig men hon vet inte vem jag är irl 
och sedan en kurator då


   
SvaraCitera
L Y S

annonymabruden006: a ksk ska försöka tack för tipsen
aa ska försöka det'
aa har skaffat en annonym chatt app och aa har börjat skriva med en tjej som käänner igen sig och verkligen stötar mig men hon vet inte vem jag är irl
och sedan en kurator då

Det kommer bli lättare med tiden, håll ut och sköt om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm hoppas du har rätt men känns inte så just nu

L Y S:

Det kommer bli lättare med tiden, håll ut och sköt om dig.


   
SvaraCitera
L Y S

annonymabruden006: mm hoppas du har rätt men känns inte så just nu

Jo jag förstår, det är därför bra om du har förebilder som har haft liknande problem som du men som mår bättre idag. Då får man mer hopp att det kommer bli bättre. Har du någon sån förebild?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Jo jag förstår, det är därför bra om du har förebilder som har haft liknande problem som du men som mår bättre idag. Då får man mer hopp att det kommer bli bättre. Har du någon sån förebild?

nej vet att jag kan prata förr kunde jag prata med mina vänner om mina probelm men nu har de lämmnat mig typ skapaaat ett nytt gäng känner mig utanför och har sagt det men de gör inget åt det och  de iggar mig ganska mkt nu
men skicka ett dm så ksk vi kan skriva där istället 
om du vill såklart


   
SvaraCitera