Aviseringar
Rensa alla

Depresion pga av tjejer?!


Ämnesstartare

Hallå där!
Jag mår allmänt dåligt 24/7....vrf? jag vet inte det 100 själv ens.
Men varje kväll så får jag dem där känslorna...känner mig helt fucking meningslös!

Hur ligger det till med mig då? jo jag är en kille på 17 år, fyller denna månaden, oskuld aldrig haft en tjej, inte ens haft en som flörtat med mig! TOPPEN....eller? nee

Vet inte varför jag ska vara så värdelös?
Min bästapolare säger att jag är söt (jaa hon är tjej) och att jag är den mest älskvärda personen hon känner.....men det säger hon ju självklart bara för att hon är min polare, hon har dessutom kille, som hon förhoppningsvis älskar mer!

Jag var/är(????) kär i den här tjejen hur länge som helst, men lyckades aldrig bli mer än vän med henne, men visst vi är riktigt tajta polare, iaf säger hon det till mig rätt ofta.....men jag blir typ depp om vi sitter i skype 4pers...hon, hennes kille, jag o en polare...så blir jag lite halv depp när jag hör hur dem skrattar åt varandra, då tystnar jag ut o säger inte mkt mer, men när hon skrattar åt mig så känner jag mig lycklig!

Hon sa häromdagen till mig "brodergrim, kan du lova mig en sak?" då jag svarade "ja det tror jag?" så sa hon " lova att ALDRIG bryta vår vänskap! även om vi flyttar ifrån varandra! LOVA!" och det är sådana stunder som jag känner mig viktig....men det gör jag aldrig annars!

För jag har egentligen inget liv överhuvudtaget, sitter hemma om dagarna...om jag inte sover...o väntar på att hon ska komma hem ifrån sin kille så vi kan snacka lite.

Och kom inte o säg..hallå du är snart 18..ut med dig!...för det har jag inga pengar till, dessutom bor jag långt ifrån både stan o polare.

Men är det något som jag behöver så är det självkänsla, o någon som älskar mig, för att levt snart 18 år utan att någon tjej ens gillat mig det minsta får mig snart att dränka mig eller likannde!

ofta ni läste ända hit? ja det kan bara betyda en sak, ni är inga egoister! Du är en person som bryr sig om andra, även om du inte känner mig! det skulle finnas mer som du! tack!


   
Citera

du har ju vänner iaf. var glad för det. utnyttja dem det ska tydligen va bästa sättet att få en partner på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du säger att du är en 17 årig kille men du skriver som en 14 årig tjej.


   
SvaraCitera

BroderGrim:

ja det kan bara betyda en sak, ni är inga egoister! Du är en person som bryr sig om andra, även om du inte känner mig! det skulle finnas mer som du! tack!

Haha, du är bra go du. [smile]

Men till ditt bekymmer. Har du prövat att coola ner det mellan dig och din polare? Iom dina känslor kan det vara bra att ligga lågt ett tag tills du har något ersättningsbart. Och då det är fixat, ragga på! Vänta inte på att bli uppraggad, utan vill Du, så kör så det ryker. Du kan inte få mer än ett nej. Om du nu inte så vill ut på krogen på grund av pengabekymmer, så ragga på internet! Så jag mötte min första tjej. Funkade för mig när jag lika gammal som dig, så varför skulle det inte funka för dig.

Vad till att tolka av vad du skriver så verkar du vara en rätt cool dude, men ta det lugnt. Kärleken kommer när den kommer, men ibland kan jag medge att det är bra att ge den en liten knuff. Men utifrån tråden att döma så ser jag inte riktigt varför du inte skulle kunna finna någon ifall du bara kan glömma bort din vän. Om det är nu vad du vill, istället för att fortsätta på ett omöjligt kort.

Och det här med att älska för fan. Ta det lite med en nypa salt. Folk slänger ur sig kärlekslovord till både höger och vänster, men det betyder sällan vad det bör betyda i verkligheten. Det kommer när det kommer som sagt. Du är trots allt bara 17 ännu. Du är än inte förbi medelåldern för det första seriösa förhållandet. [smile]


   
SvaraCitera

Inget självförtroende = inga tjejer. Det är avtändande och man känner det på sig på något vis när någon inte gillar sig själv så värst.

Sikta på självförtroendet först och umgås sedan med folk så hittar tjejerna till dig.


   
SvaraCitera

BroderGrim:

men det säger hon ju självklart bara för att hon är min polare,

Du måste komma över denna spärr och tillåta dig själv att må bra av komplimanger du får. Hon säger inte det för att hon är din polare, hon säger det för att hon tycker det. Om inte så är hon speciell.

BroderGrim:

så blir jag lite halv depp när jag hör hur dem skrattar åt varandra, då tystnar jag ut o säger inte mkt mer, men när hon skrattar åt mig så känner jag mig lycklig!

Du kanske borde tänka över om det är värt att ha henne kvar som vän. Det blir ju tyvärr jobbigt att vara med henne om du är kär i henne.

BroderGrim:

det är sådana stunder som jag känner mig viktig....men det gör jag aldrig annars!

Låt även detta väga in i ovannämnda övervägning.

BroderGrim:

för jag har egentligen inget liv överhuvudtaget, sitter hemma om dagarna.

Skaffa en hobby/något annat som gör att du kommer ut ur ditt hus då.

BroderGrim:

o väntar på att hon ska komma hem ifrån sin kille så vi kan snacka lite.

Har du inga andra vänner att vara med?

BroderGrim:

Men är det något som jag behöver så är det självkänsla, o någon som älskar mig

Det är klart, alla behöver självkänsla. Men försök att älska dig själv, även de sämre delarna. Du är trots allt den personen som du kommer att leva längst med. Och ja, allt det här låter kanske som hippie-bullshit, men det är sant. Tillåt dig själv att älska dig själv.

BroderGrim:

ofta ni läste ända hit?

Ja man.

BroderGrim:

det skulle finnas mer som du! tack!

Varsågod [blush] Hoppas att allt löser sig för dig [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självförtroende. Det är löjligt mycket viktigare än man tror. Fan, en av de fulaste snubbarna jag känner har haft asmånga skitsnygga flickvänner enbart pga. sitt självförtroende. Han är i allmänhet en slusk med gula äckliga tänder, lever som en luffare, är överviktig och lever på öl och snus.

Men han har ett helvetiskt självförtroende. Snubben älskar sig själv och det gör honom cool, eftersom han kan göra det utan att bli dryg eller självupptagen.

Jag försöker omfamna den här idén själv och det är rätt svårt, men det stämmer jävligt bra att bara du har självförtroende så får du naturlig utstrålning och den gör dig attraktiv hos da ladiez.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Fan, en av de fulaste snubbarna jag känner har haft asmånga skitsnygga flickvänner enbart pga. sitt självförtroende. Han är i allmänhet en slusk med gula äckliga tänder, lever som en luffare, är överviktig och lever på öl och snus.

True story, känner också en sån


   
SvaraCitera

Tjejer är bara skit och förstör allting, så du hade bara varit mer deprimerad om du varit med en[confused]


   
SvaraCitera

självförtroende blir lätt irriterande dock. självdistans är nog viktigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BroderGrim:

För jag har egentligen inget liv överhuvudtaget, sitter hemma om dagarna...om jag inte sover...o väntar på att hon ska komma hem ifrån sin kille så vi kan snacka lite.

Tycker du borde ta dig i kragen och inte försöka vara så beroende av den där tjejen. Hon har ju kille och ni är bara kompisar. Tänk på det och inbilla dig inte annat.

BroderGrim:

Men är det något som jag behöver så är det självkänsla, o någon som älskar mig, för att levt snart 18 år utan att någon tjej ens gillat mig det minsta får mig snart att dränka mig eller likannde!

Ja självkänsla verkar du definitivt behöva. Men att ha levt snart 18 år utan ha haft nån tjej är inget konstigt. Jag fick min första (och enda) bara nån månad innan jag fyllde 18.

BroderGrim:

ofta ni läste ända hit? ja det kan bara betyda en sak, ni är inga egoister!

Ja. [smile]


   
SvaraCitera

Börja vara i närheten av tjejer. Spexa med de och dylikt.


   
SvaraCitera

ofta man bryr sig om tjejer när man är deprimerad[blush]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Du måste komma över denna spärr och tillåta dig själv att må bra av komplimanger du får. Hon säger inte det för att hon är din polare, hon säger det för att hon tycker det. Om inte så är hon speciell.

xsaosinx:

Skaffa en hobby/något annat som gör att du kommer ut ur ditt hus då.

xsaosinx:

Det är klart, alla behöver självkänsla. Men försök att älska dig själv, även de sämre delarna. Du är trots allt den personen som du kommer att leva längst med. Och ja, allt det här låter kanske som hippie-bullshit, men det är sant. Tillåt dig själv att älska dig själv.

xsaosinx:

Varsågod Hoppas att allt löser sig för dig

kanske ska du bli min livscoach också [blush]


   
SvaraCitera

youmademe:

ta dig i kragen

pga endast du styr över ditt eget liv och mående


   
SvaraCitera