Aviseringar
Rensa alla

Depression.


Ämnesstartare

Akymo:

Var finns rätt då?

Det kan jag inte svara på, du måste själv träffa människor som passar dig och din personlighet. De finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

det står ingenstans att du provat antidepp......

Vad tror du annars dom skriver ut? hostmedicin?

Ingemarsdotter:

Det kan jag inte svara på, du måste själv träffa människor som passar dig och din personlighet. De finns.

Aha , men såna personer finns ju tyvärr inte. 🙁


   
SvaraCitera
blum
 blum

Akymo:

Vad tror du annars dom skriver ut? hostmedicin?

Att gå hos en psykolog är inte synonymt med att få medicin utskrivet kära du. Ibland tar det år innan man ens får prova de mildaste medicinerna.

Men fortsätt att vara ett drygt arsle du, folk kommer säkert vilja hjälpa dig[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akymo:

Aha , men såna personer finns ju tyvärr inte. 🙁

Det ger verkligen varken stöd eller vänner att tänka så, men det är ditt val att tänka så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Att gå hos en psykolog är inte synonymt med att få medicin utskrivet kära du. Ibland tar det år innan man ens får prova de mildaste medicinerna.

Jag fick medicin ganska fort utskrivet, tror efter 2 månader. Av min 3e psykolog.

Jag är inget drygt arsle?

Ingemarsdotter:

Det ger verkligen varken stöd eller vänner att tänka så, men det är ditt val att tänka så.

Jag har försökt och hitta nån som e som mig , men ingen e som mig , om du lär känna mig kommer du också se & märka samma sak. Ställ mig en vanlig simpel fråga t.ex, så lovar jag att jag kommer svara den annorlunda än ditt svar.


   
SvaraCitera

snacka med en professionell.


   
SvaraCitera

Ett problem med depression är att de negativa tankarna konstruerar verkligheten, och det är lätt att du, medvetet och omedvetet, går in i en slags offerroll - denna är tyvärr inte särskilt attraktiv i de andras ögon, oavsett om de förstår din situation eller inte.

Men du har i alla fall försprång mot mig. Jag försöker inte ens ta kontakt med folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

snacka med en professionell.

Vad tror du dom är? oprofessionella och inte har licenser?

Schism:

Ett problem med depression är att de negativa tankarna konstruerar verkligheten, och det är lätt att du, medvetet och omedvetet, går in i en slags offerroll - och denna är tyvärr inte särskilt attraktiv i de andras ögon, oavsett om de förstår din situation eller inte.

Ja sant, i de du säger. Jag e verkligen inte attraktiv i andras ögon, då alla hatar mig typ. Jag e ett sånt jävla offer.

Du gör folket en tjänst då, när jag försöker ta kontakt med folk får dom stå ut med mina problem och plågor. 🙁


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Akymo:

Vad menar du med bottnar?

Varför är du deprimerad från första början?


   
SvaraCitera

Akymo:

Vad tror du dom är? oprofessionella och inte har licenser?

Menar en psykolog.

Annars kan du gå andra vägar? Internet? Föreningar?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akymo:

Jag har försökt och hitta nån som e som mig , men ingen e som mig , om du lär känna mig kommer du också se & märka samma sak. Ställ mig en vanlig simpel fråga t.ex, så lovar jag att jag kommer svara den annorlunda än ditt svar.

Men så är det väl med alla människor? Jag vet ingen som är precis som är som mig eller tänker som mig. Man bygger inte vänskap på att ha samma svar på allt eller på att tycka likadant om allting. Den byggs på att man trivs med att prata och umgås. Tycker inte att du verkar omöjlig, men vänskap är inget man bara får och har, man får jobba för sådana saker..

Vad sysslar du med på dagarna? Jobbar/studerar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Varför är du deprimerad från första början?

Jag vet inte varför jag hamna på psyken. Men alla psykologerna har dragit fram olika anledningar. En sa t.ex till mig de berodde på att jag inte hade nån tjej.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Akymo:

Jag vet inte varför jag hamna på psyken. Men alla psykologerna har dragit fram olika anledningar. En sa t.ex till mig de berodde på att jag inte hade nån tjej.

Så du har inte själv känt någon anledning till hur det kom sig att du blev deprimerad? Har du känt så mer eller mindre hela tiden, eller hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Menar en psykolog.

Annars kan du gå andra vägar? Internet? Föreningar?[confused]

Jag har ju gått hos psykolog. Vad menar du? Internet? Ungdomar.se är ju internet? och vadå föreningar? Kan jag öppna en förening menar du?

Ingemarsdotter:

Den byggs på att man trivs med att prata och umgås. Tycker inte att du verkar omöjlig, men vänskap är inget man bara får och har, man får jobba för sådana saker..

Vad sysslar du med på dagarna? Jobbar/studerar du?

Tycker du? E det sant? Jag är inte helt omöjlig då?

Jag gör ingenting just nu, iomed jag är deprimerad och instabil ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akymo:

Tycker du? E det sant? Jag är inte helt omöjlig då?

Jag gör ingenting just nu, iomed jag är deprimerad och instabil ju.

Nej, det är du inte [cute]

Vad skulle du ha gjort, dvs hur gammal är du?


   
SvaraCitera