Aviseringar
Rensa alla

Depression


Ämnesstartare

Har varit deprimerad nu i säkert 1 års tid, börjar verkligen tärra på mig. Är inte glad längre, väldigt sällan iallafall, orkar inte med förhållanden, orkar inte vara med kompisar.

Har funderat på självmord ett antal gånger men klarar aldrig av det, tänker på familjen, att ta själmord är den mest själviska saken man kan göra!

Vad ska jag göra! Orkar inte mer...


   
Citera
Ämnesstartare

Kollar mycket på film för att slippa verkligheten


   
SvaraCitera

Ta tag i livet och gör saker trots att du inte orkar. Det är en bra början. Ut på långprommenader så fort solen lyser!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Ta tag i livet och gör saker trots att du inte orkar. Det är en bra början. Ut på långprommenader så fort solen lyser!

Okej, ska gå ut nu då på en prommenad


   
SvaraCitera

sysselsätt dig med saker! man mår bättre av kompisar och kontakt med människor(de flesta iallafall). och sånt.


   
SvaraCitera

Börja med något kreativt, t.ex. att spela in film eller att rita. Försök fly verkligheten helt enkelt, men på ett produktivt sätt. Tevespel är också effektivt, men om man är supermissnöjd med livet så hjälper ju inte tevespel riktigt.

Men du gillar ju film, så varför inte spara ihop till en kamera? En liten HD-kamera kostar ju inte mer än 2000 nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

sysselsätt dig med saker! man mår bättre av kompisar och kontakt med människor(de flesta iallafall). och sånt.

Jag gillar ju att bygga båtar, plasta med andra ord, men har svårt att få jobb inom en marina pga det finns många andra som söker

Mawns:

Börja med något kreativt

har funderat på att göra ett filmmontage om tex naturen.
tycker naturen är grymt mysigt.
Var nyss ute på en långprommenad på Norrö. Mår redan bättre för tillfället. Min syster har en HD film kamera som man säkert kan låna. Vad kan depression/ångest bero på...hormonellt?


   
SvaraCitera

Infidelx2:

hormonellt?

eller existentiellt.


   
SvaraCitera

Infidelx2:

Jag gillar ju att bygga båtar, plasta med andra ord, men har svårt att få jobb inom en marina pga det finns många andra som söker

aah! men det är ju asbra. hoppas du hittar något. [smile]


   
SvaraCitera