Aviseringar
Rensa alla

Depression - era historier!


Ämnesstartare

Ne alkohol tar jag nog inte till mig som tips. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns lite som att man väntar på att den verkliga stöten ska slå till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att regelbundet motionera sägs göra susen, om man har det intresset.. Vet att man skall fokusera på vad det ger efter en tid o.s.v. Och jag hade nog uppskattat den känslan. Men vi talar sååååå låååååååång tid, eller allt är relativt i guess.. 

Värt att lägga ner all den lilla energin en har åt att kämpa stenhårt för något som KAN ha positiv effekt inom ett par år? KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR isf 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är fortfarande deprimerad. Slutar äta, skadar mig, isolerar mig. Behandlar människor dåligt för att de ska lämna mig. Sen hatar jag mig själv för att jag gör så och är ensam. Funderar på självmord. Vågar inte söka hjälp. 


   
SvaraCitera

bat man:
Är fortfarande deprimerad. Slutar äta, skadar mig, isolerar mig. Behandlar människor dåligt för att de ska lämna mig. Sen hatar jag mig själv för att jag gör så och är ensam. Funderar på självmord. Vågar inte söka hjälp. 

LedsenHjärta

det kommer underlätta något när du söker hjälp, ibland kan det räcka med att gå förbi kuratorn på skolan och prata med hen om något helt annat och se att personen är snäll. om man inte går i skolan kan man självremittera sig till psykiatrin eller boka tid hos husläkaren. räcker med att säga de orden du skrev här, så vet de vad de ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Tycker varjefall att det är ett "tips" att ta med en nypa salt då alla inte reagerar likadant på alkohol.

Och det hjälper absolut ingenting i längden.

Håller med.

Har haft jättedålig relation till alkohol på grund av min psykiska ohälsa. Det var ju skönt att glömma för stunden, så söp tills jag inte kunde minnas varken vad jag gjort eller sagt, vilket framkallade ännu mer ångest, som gjorde att jag drack ännu mer och skapade en ond spiral. Jag drack så fort jag fick chansen vilket gick ut över skolan, jobbet, vänner och familj.
Snefylla efter snefylla, och jag höll på så i sju år. 
Min allra sista fylla ringde jag psykakuten för jag var övertygad om att hjälper ingen mig nu så kommer jag att ta mitt liv. (är glad över att jag var så pass klar att jag ringde dit)
Jag nyktrade till dagen efter och har inte sedan dess rört en droppe alkohol, det är över två år sedan nu och jag märker att jag som alkoholfri är mycket mer stabil.


   
SvaraCitera

det som hjälpte mig från depression: 
åkte utomlands under sommarlovet i två månader.  jag hade inget internet så jag hade knappt någon kontakt med mina vänner och familj. sms:ade väldigt sällan och snackade ibland i telefon med min mamma. jag började även träna två timmar fem dagar i veckan. eftersom det var sommar brukade jag även simma och paddla. jag tror att det var träningen som hjälpte mig mest. hade jävligt mycket energi och var alltid positiv och glad efter typ bara tre veckor. åt även nästan bara bär, frukt och grönsaker under den här tiden. 


   
SvaraCitera
Lounge

mr steal yo gurl :
det som hjälpte mig från depression: 
åkte utomlands under sommarlovet i två månader.  jag hade inget internet så jag hade knappt någon kontakt med mina vänner och familj. sms:ade väldigt sällan och snackade ibland i telefon med min mamma. jag började även träna två timmar fem dagar i veckan. eftersom det var sommar brukade jag även simma och paddla. jag tror att det var träningen som hjälpte mig mest. hade jävligt mycket energi och var alltid positiv och glad efter typ bara tre veckor. åt även nästan bara bär, frukt och grönsaker under den här tiden. 

Låter så himla hääääääääärligt


   
SvaraCitera
Lounge

Frugan : Jag nyktrade till dagen efter och har inte sedan dess rört en droppe alkohol, det är över två år sedan nu och jag märker att jag som alkoholfri är mycket mer stabil.

Så himla starkt att du tog dig ur det. Är bra att akutpsykiatrin finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit deprimerad i omgångar. Legat i sängen i månader och helt lagt av med livet. Dock har detta alltid varit kopplat med ångest så när jag väl klarat av grejer så har det oftast fått mig att få lite bättre. Dock är ju inte depression något farligt och något övergående och är det inte så illa att jag slutar duscha, äta och _bara_ ligger så bryr jag mig inte så mycket om det pga har så mkt annat som är viktigare problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frugan : Jag nyktrade till dagen efter och har inte sedan dess rört en droppe alkohol, det är över två år sedan nu och jag märker att jag som alkoholfri är mycket mer stabil.

HjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Dock är ju inte depression något farligt

På vilket sätt är det inte farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gäller att dricka med måtta. Så är det väl med all medicin. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

På vilket sätt är det inte farligt?

Är det ngt som händer så är det ju man själv som gör det så det är ju inget som bara händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är det ngt som händer så är det ju man själv som gör det så det är ju inget som bara händer.

Jag skulle säga att det snarare är depressionen som gör det än en själv. Det är ju en sjukdom som drabbar en.


   
SvaraCitera