Aviseringar
Rensa alla

Depression


Theo14
Ämnesstartare

Hej mitt namn är Theo och är 14 år. Jag har alltid varit en kille som många kan få för sig ha adhd. Jag spenderar oftast mina skoldagar med att bete mig som en idiot. Jag gör alltid mina föräldrar upprörda fast inte med flit. Jag gillar bara att ha roligt. Tills jag kommer hem och märker hur desperat jag är efter kärlek och acceptans av andra. Kan jag få hjälp?


   
Citera

Jag är 14 själv går i åttan skolan är åt skogen. Är diagnostiserad med ganska grov ADHD och jag känner lite igen mig i vad du säger men skulle inte säga direkt att det är så för mig. Mer är det att det råkar bli så och jag vet inte vad dom händer jag förlorar kontrollen. Mest är det koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet för mig men även uppmärksamhetsstörningar. Jag skulle säga att försök att gå till t.ex skol kuratorn, en lärare, förälder eller ungdomsmottagningen och berätta hur det är dom kan nog hjälpa dig vidare till bup som kan hjälpa dig. Jag finns och prata med också men jag kan inte hjälpa så värst mer än att lyssna. 


   
SvaraCitera