Aviseringar
Rensa alla

depression +glömma ord


Ämnesstartare

Någon chans att du börjat äta dåligt också? Minskad aptit är väl inte helt ovanligt vid depression, och fettbrist skulle eventuellt kunna orsaka det du beskriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Någon chans att du börjat äta dåligt också?

Inte på grund av dålig aptit, tror jag. Men jo.
Fast det här uppstod nog tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Inte på grund av dålig aptit, tror jag. Men jo. Fast det här uppstod nog tidigare.

Då kan det nog inte sammankopplas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis sådär har jag blivit de senaste månaderna, samtidigt som jag känner mig mer och mer korkad hela tiden. Som att jag inte förstår vad folk säger till mig. Igår stod jag och kollade på klockan säkert en halv minut och försökte avgöra vilken tid den visade utan att alls förstå vad klockan var. [shake]

Kan det vara näringsbrist kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonsens:

Precis sådär har jag blivit de senaste månaderna, samtidigt som jag känner mig mer och mer korkad hela tiden.

JA! Eller hur!

Fast jag vet inte hur det är med din kost, men jag har exakt likadant fast jag har ätit rätt bra så näringsbrist är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Fast jag vet inte hur det är med din kost, men jag har exakt likadant fast jag har ätit rätt bra så näringsbrist är det inte.

Jag äter i princip bara fett och kolhydrater så för mig skulle det kunna vara det. Tycker det är rätt läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, ja, ja, ja, ja etc.


   
SvaraCitera

när jag var deprimerad el är allmänt deppig så tänker

DetRinger:

jag hela tiden på allt.

jag hade istället problem med att göra saker, eller ta tag i saker. gjorde mest ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag hade istället problem med att göra saker, eller ta tag i saker. gjorde mest ingenting

Gör inte jag heller. Jag får ryck någon gång i månaden och känner mig odödlig och bäst. Sen går det någon dag och så är jag på noll igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför lessen? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, det har jag också märkt av. när lite av energin kom tillbaka kom även språkförmågan det, men jag har fortfarande vissa problem. dock kan det även bero på annat som mitt cannabisrökande eller mina försämrade matvanor.

men, ja. jag tappar rätt ofta den röda tråden i mina anekdoter och har svårt att hitta rätt ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min språkliga förmåga, så väl det muntliga som det skriftliga, har kraftigt försämrats av depressionen. Jag glömmer ord, blir monoton i min meningsuppbyggnad och tappar lätt tråden. Mitt sätt att hantera situationen är att vara feg och passiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du blivit diagnostiserad med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

varför lessen? [sad]

Är inte lessen.

isola:

Vad har du blivit diagnostiserad med?

Ingenting, eftersom jag har varit på ett möte. Därför "får" jag inte heller säga depression eftersom jag inte är diagnoserad.
Men vet inget annat som förklarar ens sinnestillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonsens:

Som att jag inte förstår vad folk säger till mig. Igår stod jag och kollade på klockan säkert en halv minut och försökte avgöra vilken tid den visade utan att alls förstå vad klockan var.

Känner igen mig.


   
SvaraCitera