Aviseringar
Rensa alla

Depression och sånt


Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eller så har du bara kassa gener

yah. think thats it.


   
SvaraCitera
Åtta

WTF_x:

yah. think thats it.

Bäst att du tar hand om det då. Kan ge tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Bäst att du tar hand om det då. Kan ge tips.

vad för tips?


   
SvaraCitera
Åtta

WTF_x:

vad för tips?

På hur du på bästa sätt kan ta livet av dig. Allt för evolutionen. Vi kan ju inte riskera att du sprider dina gener vidare. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

På hur du på bästa sätt kan ta livet av dig. Allt för evolutionen. Vi kan ju inte riskera att du sprider dina gener vidare.

Ah. Dont worry, jag tänkte sterilisera alla människor innan jag dör. Man villl ju inte ha en ny generation äckliga ungar.


   
SvaraCitera

Ja, fast det låter mer som om du bara äter dåligt (vilket inte helt sällan är ett av de sätt som depression yttrar sig på).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

äter dåligt

som i äter för lite eller för lite vitaminer?


   
SvaraCitera

WTF_x:

som i äter för lite eller för lite vitaminer?

För lite järn och protein kan leda till utebliven eller ojämn menstruation. Huden och naglarna kan handla om vitaminer. Och om du är deprimerad så kan du mycket väl äta för lite utan att det är medvetet eller något du direkt noterat. Fråga din familj eller någon annan som har koll på om du verkar äta mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Och om du är deprimerad så kan du mycket väl äta för lite utan att det är medvetet eller något du direkt noterat

Jag är helt säker på att jag inte äter för lite. Och om jag äter normal kost borde jag väl få i mig järn och allt sånt+


   
SvaraCitera

WTF_x:

Jag är helt säker på att jag inte äter för lite. Och om jag äter normal kost borde jag väl få i mig järn och allt sånt+

Vad brukar du äta under en dag, då? Och nej, inte nödvändigtvis. Du kan ju gå till vårdcentralen och be dem att kolla dina blodvärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vad brukar du äta under en dag, då? Och nej, inte nödvändigtvis. Du kan ju gå till vårdcentralen och be dem att kolla dina blodvärden.

frukost, macka och typ juice eller vitamindricka... sen skollunch, mellanmål när ja kommer hem å sen midda. Käkar massa kakor också.


   
SvaraCitera

WTF_x:

frukost, macka och typ juice eller vitamindricka... sen skollunch, mellanmål när ja kommer hem å sen midda. Käkar massa kakor också.

Lite beroende av vad du får i dig till lunch och middag så kan du ju ha någon bristsjukdom. Rekommenderar fortfarande att du gör ett blodprov och kollar upp saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

till lunch och middag så kan du ju ha någon bristsjukdom. Rekommenderar fortfarande att du gör ett blodprov och kollar upp saken.

kan man göra det hos ungdomsmottagningen?


   
SvaraCitera

WTF_x:

kan man göra det hos ungdomsmottagningen?

Tror inte det, nej. Men jag antar att du är under 18, så du har ju gratis sjukvård. Bara att gå dit (till vårdcentralen) och be om det.


   
SvaraCitera