Aviseringar
Rensa alla

Depression, trött på livet


Ämnesstartare

Jag blev sexuellt utnyttjad under hela min barndom av min mammas ex man. Vågade inte berätta något förrens de skiljde sig för 2år sedan. Nu har han blivit dömd till 3års fängelse men det tar cirka 6 månader för han att komma in i fängelset.

Efter att han blev dömd har jag mått sämre än någonsin, fast jag borde må bättre. Har gått på bup varje vecka sedan anmälan också. Har testat en del mediciner också, äter Sertralin Actavis sen två veckor tillbaka men det hjälper fan ingenting. Har inte lust kvar att leva, men endå så vill jag inte dö. Jag gör fan ingenting om dagarna, har inte lust att göra saker heller. Äter knappt, sover knappt.. Går inte i skolan. Det jag gör är att spela World of Warcraft, det hjälper ibland att få tankarna på annat. Vännerna jag hade IRL har så gott som försvunnit totalt nu pga att jag mådde så dåligt en lång period då när jag anmälde. Hade en pojkvän som fick mig att må jättebra en lång tid men han dumpade mig i december, han fick väl nog av min depression...

Imorgon är det min födelsedag och jag ser inte fram emot det heller... Detta börjar bli jävligt drygt. Nån som har tips hur man kan få tankarna på annat? Något man kan göra? Vill inte vara deprimerad längre.


   
Citera

linneaht:

Vännerna jag hade IRL har så gott som försvunnit totalt nu pga att jag mådde så dåligt en lång period då när jag anmälde.

Dåligt av dom.

linneaht:

Hade en pojkvän som fick mig att må jättebra en lång tid men han dumpade mig i december, han fick väl nog av min depression...

Förmodligen.

linneaht:

Vill inte vara deprimerad längre.

Bra inställning. Lycka till. Hänga på um kanske? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hög och "oren"-musik (dvs, musik med massor av instrumentinslag som inte är rena osv) är bra om man inte vill tänka.

Du har inga vänner IRL som bor en bit bort, i t.ex. en annan stad? Isf kan du ju åka dit eller vice versa. Man mår alltid lite bättre åtminstonde för stunden då.

Om det är så att du är i vågor vääldigt deprimerad, lite lättare på dagarna så föreslår jag att du när du väl är deppig, att du då sätter sig och lyssnar på musik som ger en ångest och bara tänker. Dvs mår apdåligt ett tag. Brukar göra det för att det ska gå över lite och bli lite lättare resten av min vakna tid.

Prata med någon, det kan vara en internetkontakt som du pratar med via msn och skype eller liknande. Bara du får ut skiten och inte känner dig så ensam.

Lycka till! [love]


   
SvaraCitera

Wow, hur lyckades du fälla honom efter två år?


   
SvaraCitera

linneaht:

Det jag gör är att spela World of Warcraft, det hjälper ibland att få tankarna på annat.

Känner för dig. Det gör jag också för att få tankarna på annat. [love][sad] Det enda man kan göra är att leva och hoppas att det blir bättre vad jag kan se. Det är iallafall vad jag gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Wow, hur lyckades du fälla honom efter två år?

Hur menar du nu? Han blev friad i tingsrätten men fälld i hovrätten.


   
SvaraCitera

linneaht:

Hur menar du nu? Han blev friad i tingsrätten men fälld i hovrätten.

Jo men det är ju inte så ofta man kan fälla någon när det handlar om våldtäkt etc eftersom man inte har några bevis, efter så lång tid. Blev bara nyfiken på varför det fungerade för dig.


   
SvaraCitera

linneaht:

Vännerna jag hade IRL har så gott som försvunnit totalt nu pga att jag mådde så dåligt en lång period då när jag anmälde

Visste de om att du anmält och liknande? Det är kan ju vara väldigt svårt för dem att förstå varför du mådde dåligt och så, de kanske trodde att du inte ville umgås med dem eller liknande? :/

Men ja, ett tips är att sluta spela WoW/dra ner på det - det blir faktiskt inte bättre av att gömma sig i ett spel, även om WoW är väldigt roligt så är det inget riktigt liv.

Försök att börja skolan, så att du kommer ut och träffar folk och kan få nya vänner. Försök att få någon typ av anpassad skolgång så att du inte behöver gå från noll till hundra, utan försök att få läsa gymnasium på halvtid eller att ta en del på distans eller liknande. Det blir inte bättre av att du är hemma och inte göra något.


   
SvaraCitera

linneaht:

Nån som har tips hur man kan få tankarna på annat

försök att hitta ett intresse, till exempel börja spela ett instrument eller utöva någon idrott.

Om du börjar träna i någon klubb, eller spela ett instrument på en musikskola kommer du dessutom träffa nya människor och kanske få nya vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Jo men det är ju inte så ofta man kan fälla någon när det handlar om våldtäkt etc eftersom man inte har några bevis, efter så lång tid. Blev bara nyfiken på varför det fungerade för dig.

Ja, det var i princip en ord mot ord rättegång men han gjorde vissa saker i rätten som satt dit han också. Hade en del vittnen också som kunde styrka min berättelse.

Nintendo:

Men ja, ett tips är att sluta spela WoW/dra ner på det - det blir faktiskt inte bättre av att gömma sig i ett spel, även om WoW är väldigt roligt så är det inget riktigt liv.

Har tänkt på det också, försöker så gott jag kan men jag leder en sponsrad guild så det tar automatiskt mycket tid. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa en hobby


   
SvaraCitera

linneaht:

Har tänkt på det också, försöker så gott jag kan men jag leder en sponsrad guild så det tar automatiskt mycket tid. :/

Ah, då är det inte så lätt att dra ner [crazy]

Men då får du lära dig att prioritera.. eller ja, snarare... blir du nöjd med ditt liv om det bara går ut på att spela wow? Om inte - gör något åt det.


   
SvaraCitera

[sad]
försök hitta något att göra först och främst. annars kommer du nog aldrig bli kvitt depressionen. försök hitta en bra umgängesrätts. det är ap svårt men det är nog det bästa man kan göra.


   
SvaraCitera

Spela Star Wars The Old Republic med mig nästa år. [smile]


   
SvaraCitera

Börja lyssna på Kent ;C


   
SvaraCitera