Aviseringar
Rensa alla

Depression, trött på livet


Men seriöst så är nog en hobby det bästa du kan skaffa så får du nya vänner eller leta efter nya här på UM och då kan du bli gladare osv.


   
SvaraCitera

jag är troligen ledig imorgon så om du vill fika så är det bara att PM:a mig om du är sugen på sällskap på nåt fik typ. [smile]


   
SvaraCitera

sluta med wow, börja lyssna på aqua.


   
SvaraCitera

linneaht:

Sertralin Actavis sen två veckor tillbaka men det hjälper fan ingenting.

Kan inte ge dig några tips på hur du skall må bättre i dit liv när jag inte kan ta hand om mitt eget.

Men däremot så medicinen just brukar sällan fungera efter 2 veckor de brukar ta en månad iaf. Och sen höjer dem senare så de kommer inte gå snabbt men de kan gå bra.

Lycka till!


   
SvaraCitera

Sertralin (Zoloft heter den egentligen) tog nästan 1 månad att kicka in på mig. Jag åt mellan 50-200 mg under 2 år och nu är jag i princip frisk från depressionen. Som att gå i Paris tunnelbanor utan lampa kändes det, men till sist rodde jag i land med det här.
Det gäller bara att kämpa, att stå ut... Jag låg bara på soffan i ett halvår och ångesten kom i vågor, tills jag kom på att jag kan ju titta på film medans. Sedan började jag släpa mig själv ut ur huset för att gå några hundra meters promenad. Sedan började jag skolan på halvtid... Jag gav mig inte, även om jag ville göra det hela tiden.
Nu sitter jag här, Zoloftfri och är allmänt nöjd med livet, bortsett från att en släkting är sjuk.

Bra att du hänger på internetforum, det får en att tänka på annat. Good luck to you


   
SvaraCitera

linneaht:

Ja, det var i princip en ord mot ord rättegång men han gjorde vissa saker i rätten som satt dit han också. Hade en del vittnen också som kunde styrka min berättelse.

Fan vad skönt ändå. Asbra.


   
SvaraCitera

Gör nånting som inte innebär att du sitter framför en skärm. Börja skriva, teckna/måla, gå med i en kampsportsgrupp eller annan idrott, hoppa på skolan igen o.s.v.


   
SvaraCitera

linneaht:

Efter att han blev dömd har jag mått sämre än någonsin, fast jag borde må bättre.

Det "borde" du inte alls. Det kommer ifatt när det tillåts, hjärnan kan vara en bra överlevningsmanick. Jag blev också väldigt besviken.

linneaht:

Har gått på bup varje vecka sedan anmälan också

Du behöver väl hjälp som är mer riktad till det som hänt, det kanske du inte får där? Synd det med vännerna, sånna kan ju behövas. [sad]


   
SvaraCitera

linneaht:

min födelsedag

Grattis [blush]

Underlig:

Du har inga vänner IRL som bor en bit bort, i t.ex. en annan stad? Isf kan du ju åka dit eller vice versa. Man mår alltid lite bättre åtminstonde för stunden då.

Låter som en mycket bra idé. Det brukar funka för mig. De gånger jag mår som bäst är när jag är med andra människor jag tycker om, ofta så långt bort från hemmet som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneaht:

Har testat en del mediciner också, äter Sertralin Actavis sen två veckor tillbaka men det hjälper fan ingenting.

Det kan tydligen ta upp till 4-6 veckor innan sådana mediciner fungerar ordentligt

linneaht:

Jag gör fan ingenting om dagarna, har inte lust att göra saker heller. Äter knappt, sover knappt.. Går inte i skolan. Det jag gör är att spela World of Warcraft, det hjälper ibland att få tankarna på annat.

Jag tycker att det är bra att du får tankarna på annat, men dataspel är inte det bästa. Ta en promenad eller möt någon på stan bara för att, eller som flera har rekommenderat, skaffa en hobby?

KochamCie:

Underlig: Du har inga vänner IRL som bor en bit bort, i t.ex. en annan stad? Isf kan du ju åka dit eller vice versa. Man mår alltid lite bättre åtminstonde för stunden då.
Låter som en mycket bra idé. Det brukar funka för mig. De gånger jag mår som bäst är när jag är med andra människor jag tycker om, ofta så långt bort från hemmet som möjligt.

Låter som en väldigt, vädligt bra idé. Vänner kan alltid hjälpa en att må lite bättre, eller tänka på annat. Om de går bort från dig för att du mådde skit en period... ja, nu ska vi inte smutskasta folk...

linneaht:

Hade en pojkvän som fick mig att må jättebra en lång tid men han dumpade mig i december, han fick väl nog av min depression...

Han borde ändå vart kvar vid din sida =I

linneaht:

Imorgon är det min födelsedag

Ha den äran i efterskott! d(^__^)b


   
SvaraCitera