Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad?


Ämnesstartare

Gud. Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre. Allt jag gör är att jag gråter och deppar. Jag vet inte varför. För jag har dom mest fantastiska vännerna man kan ha och jag lever ett sjukt bra liv på dagarna i skolan, tills jag kommer hem. Då ångesten tar över och känner att jag inte vill mer. Så känner jag just nu. Jag vill bara ta livet av mig även om jag vet att livet är så jävla vackert. Men jag vill bara slippa alla sår och ärr som finns i min själ. Så vad fan ska jag göra och vart fan ska jag ta vägen?!

Ps. Jag går på BUP men det är inte världens bästa psykolog som jag har där...


   
Citera

Försök byta psykolog. Känner du inte att det ger någonting så kan det ju förvärra snarare än att ge lite insikt och förbättrande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Försök byta psykolog. Känner du inte att det ger någonting så kan det ju förvärra snarare än att ge lite insikt och förbättrande.

Problemet är att jag nyss fick byta från en asbra psykolog till denna som jag har nu för min första skulle sluta jobba där så känns inte som att jag kan byta igen.
Och jo det kan nog stämma...


   
SvaraCitera

EmZaN96:

Problemet är att jag nyss fick byta från en asbra psykolog till denna som jag har nu för min första skulle sluta jobba där så känns inte som att jag kan byta igen.

fan va illa. Har du möjlighet att byta tycker jag du ändå ska det, Eller så ger du den du har nu lite tid och ser om det blir bättre efter några samtal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fan va illa. Har du möjlighet att byta tycker jag du ändå ska det, Eller så ger du den du har nu lite tid och ser om det blir bättre efter några samtal.

Jo, det känns inte precis toppen :/.
Antar att jag bara får ge det lite tid och får se hur det går som du säger men ja, annars får jag väl antingen byta eller sluta gå där...


   
SvaraCitera

Läs The Science of Happiness

Prova på psykomotorisk fysioterapi

EmZaN96:

Gud

Kan ju också vara till hjälp.


   
SvaraCitera

EmZaN96:

antingen byta eller sluta gå där...

Nej men inte ge upp. Ge de lite tid och gör sånt du tycker är roligt bara.


   
SvaraCitera

jag tror att man måste byta psykolog om man känner att kemin inte funkar. det är ju precis som att man inte kan vara vän med alla människor så då väljer man.

det är ganska vanligt att må som du gör när man är i din ålder, MEN det betyder inte att det är oviktigt eller att man inte ska be om och få hjälp. det blir bara bättre, du har ju dessutom livslust och det är bra 🙂

ta hand om dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Prova på psykomotorisk fysioterapi

Det där lät alldeles för komplicerat! [surprised]

oatsreuvaue:

Kan ju också vara till hjälp.

Hahaha [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

jag tror att man måste byta psykolog om man känner att kemin inte funkar. det är ju precis som att man inte kan vara vän med alla människor så då väljer man.

Det är så sant så! Men har inte varit på så många samtal så blir väl att gå dit på några samtal till och får se hur det fungerar sen [smile].

honolulu:

det är ganska vanligt att må som du gör när man är i din ålder, MEN det betyder inte att det är oviktigt eller att man inte ska be om och få hjälp. det blir bara bättre, du har ju dessutom livslust och det är bra 🙂

Jo, många som jag känner har också mått såhär så dom vet ju hur det känns dom också. Och ja, jag försöker tänka så positivt som möjligt även om det är jobbigt väldigt ofta (som nu).

honolulu:

ta hand om dig!

Ja det ska jag göra och detsamma!


   
SvaraCitera

Läs böcker och lyssna på musik. Och gå ut i skogen och låtsas vara intresserad av sånna.


   
SvaraCitera