Aviseringar
Rensa alla

deprimerad


Ämnesstartare

jag träffade min pojkvän för ca ett år sen. han var sedan länge beroende av droger men det visste inte jag då. vi fick starka känslor för varandra ganska snabbt, men vi bråkade ganska mycket pga att han ofta ljög om vad han gjorde.

jag förlora min oskuld till honom men jag älskade honom och han älskade mig. han lovade att han skulle göra det som krävdes för att bli ren, men det hände inte. vi båda går i skolan fortfarande och vi båda har det svårt hemma och i skolan. jag fick veta för nån vecka sen att han nu sitter i fängelse.

jag älskar min pojkvän så otroligt mycket men jag känner mig så otroligt sviken och ensam. jag har knappt någon att prata med och jag kan inte fokusera på nånting. jag gråter hela dagarna och kan inte sluta tänka. jag vill inte att detta ska fortsätta men jag finner ingen mening med livet längre och jag tror verkligen inte att jag klarar skolan.

jag har ständigt utegångsförbud hemma så jag kan inte träffa nå vänner heller, så därför har jag väldigt få. jag vill inte må så dåligt som jag gör längre. kan någon snälla hjälpa mig komma ur detta?


   
Citera

varför har du ständigt utegångsförbud?


   
SvaraCitera

Verkar som att alla på UM är deprimerade. Tror inte så många vet hur det verkligen är att vara deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min familj är så, jag får inte umgås med folk utanför skolan förutom nåt tillfälle


   
SvaraCitera

Ring bris då om du är under 18. Eller kolla på Life of Brian.


   
SvaraCitera

Zodd:

Life of Brian.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snälla var seriösa, jag mår verkligen skit.


   
SvaraCitera

Blitzen:

Verkar som att alla på UM är deprimerade. Tror inte så många vet hur det verkligen är att vara deprimerad.

kan också var för att det typ verkar vara en modegrej bland unga att vara det.


   
SvaraCitera

OF 5:

kan också var för att det typ verkar vara en modegrej bland unga att vara det.

Ja men precis. Barn som inte har ett hem eller någon familj. Som hamnat på gatan i ung ålder. Och ungdomar i sverige, särskilt sverige ska klaga på hur svårt de har det.


   
SvaraCitera

Blitzen:

Verkar som att alla på UM är deprimerade. Tror inte så många vet hur det verkligen är att vara deprimerad.

Hon lär inte må bättre för att du kommer här som en känslokall idiot när hon uppenbarligen inte mår bra?

Man kan inte mäta och jämföra hur dåligt folk mår. Det som gör ont för dig gör inte ont för mig och vice versa.
Väx upp eller stick och gnäll någon annanstans är du snäll, du gör ju ingen nytta här i varje fall.


   
SvaraCitera

Complicated:

du gör ju ingen nytta här i varje fall.

För det gör ju du? Var inte så trångsynt alla är inte deprimerade som kommer hit. Visst kan hon må dåligt, har inte sagt något annat men knappast deprimerad.

kzzkzz:

kan någon snälla hjälpa mig komma ur detta?

Du är 18 år gammal, tror inte han är din livs kärlek och dessutom finns det många fiskar i sjön. Ditt liv har knappt börjat än du borde inte haka upp dig på saker du inte kan ändra. Stå upp och fortsätt framåt, det hjälper inte att gråta över spilld mjölk och med stor sannolikhet kommer det blir bättre. Jag lovar dig.


   
SvaraCitera

.....

Blir ärligt talat både förbannad och ledsen över att se hur folk kan tänka om andra bara för att de anser att det är en "modegrej" att må dåligt. Klart som fan att man kan må dåligt, vem är du/ni att döma om någon gör det för att det är "mode" att göra det?
Shit...
Väx upp för tusan.

Bara för att du/ni klarar av saker och ting bra när ni möter på svårigheter betyder det inte att andra gör det lika bra, det tar tid, väldigt lång tid för vissa.

Visa lite respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Complicated: du gör ju ingen nytta här i varje fall.

För det gör ju du?

jo det gör hon faktiskt, till skillnad till dig!

Blitzen:

Du är 18 år gammal, tror inte han är din livs kärlek

han är det! du känner varken mig eller han så tro inte att du vet nåt! du behöver inte skriva ifall du inte vill göra nån nytta!


   
SvaraCitera

kzzkzz:

han är det! du känner varken mig eller han så tro inte att du vet nåt! du behöver inte skriva ifall du inte vill göra nån nytta!

Intala dig själv det. Men om du vill vänta på honom för alltid så var min gäst du kommer ju uppenbarligen bara må dåligt av det. Även om du väljer att vara trevlig önskar jag dig lycka till med att lösa det hela.

Knarko:

Visa lite respekt.

Ungefär 5 % av Sveriges befolkning lider av depression.

Tagit ifrån Läkemedelsverket. Jag påstår inte att folk inte kan må dåligt men att säga att man är deprimerad är en annan sak. Något som verkligen inte borde kastas runt som den gör. Jag blir själv arg och besviken när folk använder det så ofta som det görs när det finns folk som verkligen, verkligen lider. Borde inte de personerna visa respekt för de som har depression genom inte använda det till sina vardagliga problem?


   
SvaraCitera

Blitzen:

Jag påstår inte att folk inte kan må dåligt men att säga att man är deprimerad är en annan sak.

Det har du rätt i, men symtomen för det kanske finns? Man kanske inte har varit deprimerad någon gång och tror därför att det är det, det känns som det.

Blitzen:

Borde inte de personerna visa respekt för de som har depression genom inte använda det till sina vardagliga problem?

Tror ärligt talat inte att folk som vet att de har depression tycker att folk som påstår sig ha det är respektlösa eller så, särskilt inte om dessa människor mår dåligt.


   
SvaraCitera