Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad eller bara annat?


Ämnesstartare

Jag har känt väldigt länge nu att jag inte bryr mig om jag lever eller är död. Som att andas utan att finnas, ständigt ledsen och ingen ork. Att vakna på morgonen och bara vilja sova bort dagen är en känsla som jag får varje dag. Jag bor bra och har små problem som alla har i sina familjer, jag är minst och har många vänner som jag bryr mig om.
Det stora problemet är att jag är så trött på att världen är så ond och att jag inte kan göra något åt det? Att någon har skadat mig så mycket att jag har börjat gå in i ensamhet.

Vad måste jag göra för att förtjäna att vara frisk och få leva? Det är en fråga som jag inte har svaret på en.

Jag har inte alltid varit så här, dom tre senaste åren har jag bara stängt in mig i mig själv för att slippa andra. Jag spelar ett spel för att inte visa vad jag egentligen är rädd för, att leva. Jag har aldrig pratat med någon innan om vad jag känner eftersom att jag ser det som en svaghet.

Någon mer som känner sig nere idag? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Vid depression är mindervärdeskomplex inte ovanligt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner typ precis som du [sad]

föreslår att du tar kontakt med en psykolog har du tur hittar du en bra och då kan hjälpa lite.
tycker personligen inte om dem men det är värt att prova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste Deprimerad eller bara analt?
Och ba, det här kan bli intressant, men det blev mest ugh [zzz]

Men gå och prata med nån som har expertis inom ämnet [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner mig likadat själv ibland även om jag aldrig visar det, thought...
Men iaf försök att hitta någon bra person som är villig att lyssna och tar dig på allvar, hsh nån slags psykolog och är du inte nöjd med psykologen så kan du alltid byta:)
Var stark och låt inte dina mörka tankar få övertaget om dig!!! Man ska bestämma över sin egen kropp utan att dom där ``rösterna i huvet`` får övertaget, LYCKA TILL:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

Läste Deprimerad eller bara analt?
Och ba, det här kan bli intressant, men det blev mest ugh

Men gå och prata med nån som har expertis inom ämnet

Ja för det låter jätte vettigt eller hur? Man läser vad man vill tro [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Var stark och låt inte dina mörka tankar få övertaget om dig!!! Man ska bestämma över sin egen kropp utan att dom där ``rösterna i huvet`` får övertaget, LYCKA TILL:)

Tack för rådet 🙂 Får börja göra något åt det innan man går in i något .. mindre mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

känner typ precis som du

föreslår att du tar kontakt med en psykolog har du tur hittar du en bra och då kan hjälpa lite.
tycker personligen inte om dem men det är värt att prova.

Ja man måste nog ta tag i det innan man blir fullständigt galen 🙂 Som du säger, det är värt ett försök.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

Ja för det låter jätte vettigt eller hur? Man läser vad man vill tro [tard]

Nej, det låter inte alls vettigt, däremot intressant [party] Och orka berömma alla andra och inte mig för deras råd när jag hade exakt samma [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

Nej, det låter inte alls vettigt, däremot intressant Och orka berömma alla andra och inte mig för deras råd när jag hade exakt samma

Sant sant [rolleyes]


   
SvaraCitera

HonHeterHanna:

Jag har känt väldigt länge nu att jag inte bryr mig om jag lever eller är död

Skaffa en hobby[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterHanna:

Sant sant [rolleyes]

Så? [tired]

Woho:

Skaffa en hobby[y]

Bra råd [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Skaffa en hobby

Mjo har ju en del 🙂 Men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

Så?

Finns inget svar, helt dött. Hungrig. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Dead End:

Bra råd

Alltid kul att kunna vara till hjälp[y]


   
SvaraCitera