Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad eller vad?


Ämnesstartare

hej,

jag är en kille på 17 bast och jag känner mig inte som jag brukade göra förr. Nu är det så att jag känner mig lite ensam eftersom jag kom hem från att ha bott ett år utomlands utan några polare eller så. Jag var tvungen att gå om 1:an i gymnasiet, så jag har börjat en ny klass då alltså. Det känns som personer håller avstånd från mig och det gör att allting känns ännu värre. Såklart har jag ju mina gamla kompisar kvar, men det e liksom inte samma grej när man inte ses så ofta man brukade. Jag vill göra grejer på helgen istället för att sitta framför datan o ruttna, jag vill festa o va med tjejer. Det känns som jag har tappat totalt att vara med tjejer eftersom man inte va med så många personer alls när man va utomlands :/

Jag vill vara med personer o träffa nya personer, mest tjejer då alltså och ha kul. Detta har uppståt eftersom jag har en känsla att många tjejer är intresserade av mig, jag vet att det låter jävligt själviskt men det e vad jag tror iaf. Men det skulle inte vara så konstigt eftersom jag är rätt så vältränad och ser bra ut (inte snyggast men inte fulast).

Jag har funderat mkt på att träffa nya personer via nätet, men jag vet inte...

Jag har också märkt av att jag blivit mer aggressiv på senaste tiden, slagit sönder ett par grejer och sånt bara för att jag vart irriterad på nått lr var allmänt arg. Detta är väldigt olikt mig eftersom jag brukar va en lugn kille.

Och ibland känner jag mig meningslös, att det är meningslöst att försöka mm.

Så vad är mitt problem?
jag uppskattar era (seriösa) svar


   
Citera

www.knullkontakt.se

Best of luck and godspeed.


   
SvaraCitera

Jag fattade det som att du går i ettan nu.

Robb4an:

Det känns som personer håller avstånd från mig och det gör att allting känns ännu värre

Försök att småprata lite med dom som du tycker verkar vara schyssta. Om dom märker att du är trevlig osv så borde dom börja prata med dig. Du skulle ju kunna testa att vara med tjejerna i klassen om du inte tycker att killarna ger dig en chans.

Ett annat sätt är att ha fest eller liknande och bjud dom schyssta från klassen, men också dina kompisar sedan tidigare. Om du bjuder dom så har du några att prata med ifall dom skulle fortsätta ta avstånd till dig.

Jag tror att det ofta handlar om hur "framåt" man är. Om man pratar mycket om allmänna saker så kommer förmodligen folk prata mer med en och sluta ta avstånd.

Robb4an:

Jag har funderat mkt på att träffa nya personer via nätet, men jag vet inte...

Det är ett sätt att träffa vänner. Då kan man även hitta olika "sorters" människor[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad har du för intressen? någon sport du är intresserad? försök stärka din relation till dina kompisar (häng efter skolan) osv. ta kontakt med dom tjejer som verkar vara intresserade av dig, någon måste ta första steget.

Du är inte självisk utan verkar istället vara självsäker vilket är grymt viktigt och jättebra! sålänge man inte behandlar andra dåligt. Men du verkar vara schysst så fortsätt så!

Lycka till!:) du är inte ensam om dina problem, har liknande 😉


   
SvaraCitera