Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad


Ämnesstartare

Jag är Deprimerad och har varit det jag vet inte hur länge. Men en sak som är lite ironiskt är att min bästavän också är deprimerad, och jag säger hela tiden att hon ska bli glad men själv lyssnar jag inte på det.

Jag tänker ofta på självmord (jag vet att det inte är en lösning men ändå) och jag typ hatar min familj. Ingen i hela världen vet att jag är deprimerad inte ens min Bff för jag tycker det är svårt att prata om.
Om någon av er har något tips på att komma på positiva/glada tankar så  skulle jag bli tacksam.Glad


   
Citera

sov mycket


   
SvaraCitera

Jag vet hur du har det, har själv haft mycket problem med det de senaste 14 åren ( jag är 21 just nu ) och det går mycket upp och ner. De som hjälpte mig att hålla mig vid liv var att spela MOBAS( league ) (de är ett lag spel där man jobbar ihop för att vinna simpelt sagt) + många andra spel där man behöver fokusera eller såna som man vill lägga mycket tid på som  MMORPG spel tex Tera Online. Musik gör även en stor del i mitt humör, med åren så har jag lärt mig att vara mer positiv på livet och att se situationen i ett annat ljus 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Manfred Von Richthofen: Musik gör även en stor del i mitt humör, med åren så har jag lärt mig att vara mer positiv på livet och att se situationen i ett annat ljus 

Musiken är redan en stor del av mitt liv då jag lever för att dansa. För dans och musik är det ända som får mig att fortsätta.
Tack!


   
SvaraCitera

90simåne80:

Musiken är redan en stor del av mitt liv då jag lever för att dansa. För dans och musik är det ända som får mig att fortsätta.
Tack!

Inga problem ge inte upp bara ! det är de som håller igång mig ! 


   
SvaraCitera

Jag vet att du e deprimerad -_-
mitt råd som bff är: de går inte att göra något åt de utom att hoppas på en bättre dag. (Vilket inte kommer hända men iallafall)


   
SvaraCitera

Så musik o dans är de enda du bryr dig om? JAG är ju din bästa vän och har varit de sen 2:an ; - ;


   
SvaraCitera

90simåne80:
Jag är Deprimerad och har varit det jag vet inte hur länge. Men en sak som är lite ironiskt är att min bästavän också är deprimerad, och jag säger hela tiden att hon ska bli glad men själv lyssnar jag inte på det.

Jag tänker ofta på självmord (jag vet att det inte är en lösning men ändå) och jag typ hatar min familj. Ingen i hela världen vet att jag är deprimerad inte ens min Bff för jag tycker det är svårt att prata om.
Om någon av er har något tips på att komma på positiva/glada tankar så  skulle jag bli tacksam.Glad

90simåne80:
Jag är Deprimerad och har varit det jag vet inte hur länge. Men en sak som är lite ironiskt är att min bästavän också är deprimerad, och jag säger hela tiden att hon ska bli glad men själv lyssnar jag inte på det.

Jag tänker ofta på självmord (jag vet att det inte är en lösning men ändå) och jag typ hatar min familj. Ingen i hela världen vet att jag är deprimerad inte ens min Bff för jag tycker det är svårt att prata om.
Om någon av er har något tips på att komma på positiva/glada tankar så  skulle jag bli tacksam.Glad

Hej på dig,

Att två deprimerade umgås så resultatet blir: ännu mer deprimerad. 
Du skriver inte varför du hatar din familj.??? Kan ej ge råd då vet ej varför du hatar din familj?
Du måste ta reda på inom dig själv : Vad är orsaken att du är deprimerad ?  För att man är
deprimerad finns alltid orsak till det ev. flera. Svårt att ge råd då du skriver inget om varför /vad är det som kan vara orsaken att du är deprimerad?  Är det att du hatar din familj?   Känner du dig inte älskad av din familj ....? Något annat ?   jag har varit deprimerad & försökt ta livet av mig 5ggr. Dock blev alltid räddad av vänner som visste hur djupt deppigt jag var (många år sedan). Fick hjälp av terapi samtal. Flera ggr under ett år.
Jag fick hjärtstopp en av dessa ggr. överdos av sömn medel. Ville ju dö. Läkarna fick mig åter tillbaka till "livet" Var förbannad att de inte lät mig nara dö. Så djupt deppigt var jag. Men fegt att ta Easy way out!!!! Efter jag fick hjälp för min deppighet av vänner & många terapi samtal vände livet till positivt då mitt tankesätt ändrades likasom jag själv. Sedan dess javisst
ibland är alla ju deppiga men inte så djupt att man tänker på självmord. Så gick det för mig. Jag skulle så gärna vilja kunna ge dig så mkt råd  men det finns inte mkt. du skriver
så kan inte ge även viljan finns.  Men viktigast i första hand är att du måste kunna prata med någon & tala om allt. Du säkert vet varför du är deprimerad & t.o.m så deppigt att du tänker på självmord ! Det är Akut att du så snart som möjligt talar med nån som du kan lita på / eller bästa: beställ till psykiatriskt mottagning så att du får professionellt hjälp (Man är inte galen för att gå hos psykiatern & få hjälp för sitt deppighet då du måste kunna tala om allt
till nån som kan hjälpa dig. Att hålla inom sig allt som orsakar din djupt deppighet hjälper inte ett dugg !!! Att sen umgås med en vän som också är deppigt är inte heller någon hjälp.
Lita på mig :Allt kommer att bli bra! Det kommer att ordna sig! Har varit där själv. Så vet.
Men utan hjälp går inte det att lösa. 

Wish U all the best.
Kramis.


   
SvaraCitera

Ett bra sätt att bemöta depression är att läsa mycket om det för att lära sig om varför man har kommit in i depression. När man vad depression är och hur det artar sig så kan man ta reda på vad som motverkar depressionen så kan man börja skapa vanor i sitt liv som hjälper bota depressionen på lång sikt. 

Vanorna man har i sitt liv oavsett när det kommer till handlingar som intressen och tankar som man tänker om sin omgivning och själv skapar din livssituation. Genom att ändra dessa så kan du ändra din situation. 

Lycka till <3


   
SvaraCitera

Grova meme-grupper på Facebook, t.ex The Tasteless Gentlemen Group. Sjuk och vidrig humor, helt underbart.


   
SvaraCitera

90simåne80:
Jag är Deprimerad och har varit det jag vet inte hur länge. Men en sak som är lite ironiskt är att min bästavän också är deprimerad, och jag säger hela tiden att hon ska bli glad men själv lyssnar jag inte på det.

Jag tänker ofta på självmord (jag vet att det inte är en lösning men ändå) och jag typ hatar min familj. Ingen i hela världen vet att jag är deprimerad inte ens min Bff för jag tycker det är svårt att prata om.
Om någon av er har något tips på att komma på positiva/glada tankar så  skulle jag bli tacksam.Glad

vad är anledningen till att du är deprimerad kan man ju börja med 😛


   
SvaraCitera