Aviseringar
Rensa alla

deprimerad kompis..


Ämnesstartare

en av mina närmaste vänner är sjukt deprimerad, han tycker att han själv är jätteful och han är sjukt paranoid. han har problem med att få tjejer och med sin familj och har svåra självmordstankar. han har varit nära att tagit sitt liv. jag hjälper honom allt jag kan men han har mått dåligt i över ett år och det blir bara värre. jag vet inte vad jag ska göra, är väldig orolig att han ska göra något dumt, någon som varit med om liknande? eller vet något man kan säga till honom som får honom att må bättre..? [sad]


   
Citera

Beskriv honom utförligare, säger han ofta att han har självmordstankar, bloggar han om hur dåligt han mår?


   
SvaraCitera

tvinga honom att ta kontakt med psykvården


   
SvaraCitera

Han visar att han vill ha hjälp, det är ett sunt tecken.
sen vad man ska göra åt det, ja jag vet inte riktigt. försök att finnas där även om han inte verkar bry sig om dig eller något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Beskriv honom utförligare, säger han ofta att han har självmordstankar, bloggar han om hur dåligt han mår?

han har självmordstankar väldigt ofta, han berättade igår att han stått högst upp på ett höghus och tänkt hoppa men hans kompis ringde så han avbröt. han skriver inget offentligt utan pratar bara med sina närmaste vänner, han tar inte hand om sig själv längre, har svår acne bland annat, och jag ser när han är med folk hur han låtsas vara glad.

Tilda1988:

tvinga honom att ta kontakt med psykvården

har försökt men han säger att han inte tror på sånt, att prata med främmande människor. har erbjudit mig att följa med honom också men det vill han inte [sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera