Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad mamma.


ickus
Ämnesstartare

Efter åtta år tycker man att min mamma ska ha börjat bli lite bättre, men efter att min bror gick bort -04 har min mamma inte kunnat sluta gråta om kvällarna. Hon är ofta nedstämd och orkeslös.

Själv mår jag jättedåligt när jag ser detta och försöker konstant hjälpa och muntra upp henne, men hon gråter fortfarande väldigt mycket...

Har ni samma problem? Hur känner ni? Hur ska jag göra för att hjälpa henne på bästa sätt?


   
Citera

försök få henne att inse att hon mår dåligt på riktigt och att hon kanske behöver professionell hjälp med att hantera det.


   
SvaraCitera

hennes problem är inte dina. lär dig ignorera hennes känslor.


   
SvaraCitera

får hon proffessionell hjälp med sorgearbetet?


   
SvaraCitera

elverpigen:

får hon proffessionell hjälp med sorgearbetet?

detta

Tror det är jätteviktigt. Det måste vara det värsta som finns att förlora ett barn.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Birger:

försök få henne att inse att hon mår dåligt på riktigt och att hon kanske behöver professionell hjälp med att hantera det.

Jo, jag har försökt att få henne gå till sin psykolog. Hon har gått några gånger. Men just nu måste jag försöka få henne att inse att hon måste ha sin medicin för hon kraschar totalt annars, och det måste vara dom dagarna som är värst.

Macktorsken:

hennes problem är inte dina. lär dig ignorera hennes känslor.

Men va? Jag dör hellre. Min mamma är den viktigaste personen jag har i mitt liv. Jag skulle göra allt för henne.

elverpigen:

får hon proffessionell hjälp med sorgearbetet?

Hon går till en psykolog ibland... Sällan. Jag försöker få henne att gå dit men det svåraste är att få henne ta sin medicin.

isola:

Tror det är jätteviktigt. Det måste vara det värsta som finns att förlora ett barn.

Ja... Det tror jag med. Att förlora en bror är nog så fruktansvärt, speciellt då han var så ung. 24 år och 2 dagar. Skulle jag förlora mitt barn skulle jag nog inte kunna leva.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Är det ingen som har några fler råd? Det känns som detta börjar bli ohållbart och det är så jobbigt hemma.


   
SvaraCitera

har du någon moster eller liknande du kan prata med? någon som står din mamma nära och som kan hjälpa dig att pusha henne. tror det är lättare att ignorera vad ens barn säger än vad någon vän säger.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har du någon moster eller liknande du kan prata med? någon som står din mamma nära och som kan hjälpa dig att pusha henne. tror det är lättare att ignorera vad ens barn säger än vad någon vän säger.

Jo hon har en syster som är rätt nära. Det var ett bra tips! Jag borde prata med henne om detta, för hon lyssnar sällan på mig. Tack!


   
SvaraCitera

ickus:

Jo hon har en syster som är rätt nära. Det var ett bra tips! Jag borde prata med henne om detta, för hon lyssnar sällan på mig. Tack!

np, hoppas det hjälper!


   
SvaraCitera