Aviseringar
Rensa alla

Deprimerad utan sex?


Ämnesstartare

Tja!

Är det möjligt att vissa människor mår dåligt som fan om dom inte har sex regelbundet och ofta? Och i så fall varför? Kan det ha med självförtroendet att göra?

Personligen känner jag mig usel och jag har bara varit utan sex i en vecka. Jag har precis kommit ur ett långt och förjävligt förhållande (fast sexet var bra och regelbundet). Jag är överlycklig över att ha avslutat förhållandet, men känner mig deppig som fan för att jag inte har haft sex.

Några råd? (Jag menar förstås inte "Skaffa ett ligg" eller liknande)

Jag vill bara ha en förklaring på varför det är så här.

Tack på förhand


   
Citera

Runka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det?[surprised].......


   
SvaraCitera

Det var så lite så


   
SvaraCitera

Är väll bekräftelsebetingat på något vis så klart att det går att må dåligt av att inta ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, i och med att självförtroendet är inblandat så är det nog mycket möjligt att många söker bekräftelse genom sex. Det stämmer väll in till viss del på mig, men saknar mer närheten och hela grejen med sex. Det känns väldigt viktigt för min del


   
SvaraCitera

Alltså man utvecklar väl knappast en depression på en vecka. När jag har varit deprimerad (fast jag har inte varit så djupt utan mer varit ångest-deprimerad) så har jag ändå mått bättre av att onanera pga de hormoner som släpps löst. Sex har jag inte mått så mycket bättre av men det ligger hos mig själv, tror andra kan må bättre av det dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte utvecklat någon depression. Jag har vart deprimerad länge men det har börjat räta ut sig. Men just att vara utan sex gör att jag känner mig småledsen hela tiden


   
SvaraCitera

för mig är det tvärtom. får inte sex när jag är deprimerad [sad]


   
SvaraCitera

eller haha jo, det får jag ju visst det [bigsmile]


   
SvaraCitera

psychobilly:

Vad är det?.......

HAHAHAH, shiiäät, fick ett gott skratt där iaf! [blush](Y)


   
SvaraCitera