Aviseringar
Rensa alla

Deprimerade ungdomar


Ämnesstartare

Deprimerad?
Tänk efter. Varför mår du som du gör?
Vad kan vi, på en onlinesite göra för dig?

Det finns många oseriösa människor här, och att skriva ett inlägg med dina känslor kan förvärra allt.

Men nu är det här en seriös tråd.
Jag skulle vilja veta hur ni tänker/har tänkt om ert liv.
Jag har själv varit i de situationen, där döden är mer lockande än morgondagen utan att riktigt veta varför.

Om en onliesite kan hjälpa dig, det minsta lilla, så prata på.
Några vänliga själar borde kunna stödja.


   
Citera

Aaaw, vilken rar tråd. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag orkar personligen inte skriva allt just nu. Kan nämna att jag satt på en buss och grät idag (hade världens ångest osv). Bevakara tråden för att kunna svara ifall någon vill det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krufix:

Men nu är det här en seriös tråd.
Jag skulle vilja veta hur ni tänker/har tänkt om ert liv.
Jag har själv varit i de situationen, där döden är mer lockande än morgondagen utan att riktigt veta varför.

Kärlek, ska jag printa ut den tjej jag älskar eller ska jag bara springa och humpa random tjejer på fest? gimme answer!! [mad][mad][tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan ha teams, som i Playahead!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

gimme answer!!

Jag förstod verkligen ingenting av det där...Någon annan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krufix:

Jag förstod verkligen ingenting av det där...Någon annan?

nej ;D

är så trött att jag inte vet vad jag pratar om 🙂 (Jag var oseriös) 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips e att skita i vad alla andra gör, hur man skall förhålla sig till de normer som ungdomar har idag, att försöka vara populär and shit... Det är väl en stor bidragande del att så många mår dåligt.


   
SvaraCitera

Krufix:

Vad kan vi, på en onlinesite göra för dig?

Nu är det väl lite sent, men spola tillbaks ett år, så hade jag nog velat att någon sparkat mig till doktorn tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie

Det är sånt jag menar.
Om vi kan få dig att uppsöka psykolog, till exempel, så är det guld värt.
Eller att bara reda ut en liten, liten sak som kan ses som oväsentlig, får mig att må bättre för det gör att Du mår bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krufix:

Jag har själv varit i de situationen, där döden är mer lockande än morgondagen utan att riktigt veta varför.

Jag vet att de finns många som mår dåligt utan att veta varför, men jag förstår inte hur man kan må dåligt över ingenting , alltså över nått man inte ens vet .. Kan du förklara hur det funkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Kan du förklara hur det funkar?

Hjärnan är ett underligt underverk.
Jag vet fortfarande inte varför jag blev deprimerad, i dagsläget kan jag också bli aningen nere för ingenting.

Saken är den, att minsta motgång (till exempel att pennspetsen går av när man tecknar, eller att man tappar suddet) kan få personen i fråga att gå bärsärkagång eftersom man redan mår dåligt.

Och många små motgångar kan leda till en fruktansvärd depression där man inte bryr sig om något.
Personligen så var jag hemma från skolan, fimpade ciggen på armen eftersom att jag inte orkade kasta den på marken och släcka den, alltför ofta skedde misslyckade självmordsförsök.

Men jag vet ändå inte vad som orsakade allt, antagligen så har det byggts på hela tiden och till sist blir det ett vulkanutbrott.

Idag så är utseendet mycket, mycket viktigt.
Ungdomar och vuxna svälter sig, tränar på tok för mycket och mobbningen är enorm.
Så att unga idag är deprimerade är förståeligt, med tanke på allt press.

Det är väldigt svårt att berätta just Vad som kan orsaka vulkanutbrottet, det är så olika från individ till individ.


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

aaw, vilken rar tråd. [sad]


   
SvaraCitera

sculptura:

att försöka vara populär and shit... Det är väl en stor bidragande del att så många mår dåligt.

Jag tror också att det där kan stämma. Folk verkar verkligen se statusen som en stege som man måste klättra i.


   
SvaraCitera