Aviseringar
Rensa alla

Designa ditt drömdatorspel


Ämnesstartare

Jag skulle vilja ha en fantasyblandning av Assassin's Creed och GTA, med stora moraliska valmöjligheter. Det vill säga ett spel där man springer omkring och är någon sorts magisk lönnmördare som fattar moraliska beslut vilket formar figuren. Man skulle kunna ha de moraliska valen som drivkraft till och med, så ju ondare eller godare man är desto mäktigare är man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valve har redan förverkligat mina drömmar typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vore det för övrigt inte djäfvligt phett med ett tänk-om-rpg på Kung Arthur-sagan?


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Vore det för övrigt inte djäfvligt phett med ett tänk-om-rpg på Kung Arthur-sagan?

"Om Morgana segrade"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en blandning mellan Dreamfall/The Longest Journey, Lara Croft (Tomb Raider Legend) och GTA San Andreas [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, vet inte. Förut gillade jag när spel var långa och komplexa med minst en timmes inlärningskurva osv. men nu spelar jag mest saker jag redan kan eftersom jag blivit gammal och gaggig [sad] Borde dock verkligen ge Monster Hunter och Dark Souls en ärlig chans pga känns som något jag skulle kunna gilla väldigt mycket.

Men mitt drömspel skulle nog vara ungefär som Zelda The Wind Waker, alltså att det är cel-shadeat och utspelar sig på ett stort mäktigt hav med massa mystiska öar, korsat med typ Elder Scrolls så att alla de där öarna är fyllda med lummiga städer, mystiska grottor, skatter, mysterier etc. och att havet skulle vara fyllt med spökskepp och pirater. Grottorna ska dock vara väldigt mycket mer Zelda än Elder Scrolls, typ ha massa pussel och coola vapen man kan hitta där.

Det vore även fränigt med typ ubåtar, någon form av andas-under-vatten-besvärjelse eller liknande så man skulle kunna utforska världen under havet!

Havsdelen skulle också vara mycket att man kan bygga och utveckla sin båt så den blir bättre och bättre för att ta sig till fler nya spännande platser.

Spelet ska inte innehålla någon mainquest utan flera små långa questchains med intressanta karaktärer. Fokus ska mer ligga på upptäckarglädje, att leva in sig i sin karaktär och världen samt nörda in sig i att upptäcka saker.

Stridssystemet ska mer likna Zelda och Kingdom Hearts än typ Oblivion, och man ska vara högst 3 i sitt "party". Karaktärsdesignen ska vara i samma stuk som typ Final Fantasy VII och VIII, alltså lite "vuxnare" animekaraktärer.

Men ja, en openendet, mainquestsaknande, celshadeat, elder scrolls-aktigt rpg-äventyr placerat på ett stort öppet hav med oändligt med saker att upptäcka.


   
SvaraCitera
penja

nått superbra onliespel liknande gta eller typ sleeping dogs. och typ sims också. det ska vara helt jävla jättegalet och brutalt.

man ska kunna ha jättemycket alternativ på hur ens karaktär ska se ut. jättemånga! man ska kunna vara dödlig snygg eller jättesunkigt äcklig.

utöver uppdrag ska man kunna ha massa invecklade relationer till folk. grafiken ska vara grym. och man ska kunna göra typ allt som går i en vanlig värd.

det vill jag spela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

"Om Morgana segrade"

Ja, eller om Merlin anslöt sig till de hednatron.


   
SvaraCitera
penja

g*nus:

en blandning mellan Dreamfall/The Longest Journey, Lara Croft (Tomb Raider Legend) och GTA San Andreas

lät inte så dumt


   
SvaraCitera
penja

spel ska vara sexiga


   
SvaraCitera
penja

åh gillar att många nämner GTA.
åh, GTA. kära GTA! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett färgglatt MMORPG. Det ska finnas småspel gömda på olika ställen t.ex som att battla mot pokémon eller som pacman, annars går man runt till olika platser och hittar fina saker som man kan ha till sina hus. Husen bygger man helt själv och kan designa dem precis hur man vill. Med sin karaktär kan man öka i rang och ju högre rang man har desto mer egenskaper lär man sig i spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Går förstås precis lika bra med tv-spel, x-box eller för den delen wii, men då hade det inte blivit någon allitteration.

Mitt drömdatorspel skulle inte vara ett spel utan snarare en "world editor".

Mer specifikt skulle det vara en väldigt flexibel och användarvänlig open-source editor som man kan skapa nästan vad som helst med.

Man kan t.ex. börja med att ställa in metafysiska och fysiska parametrar som avgör vad som är principiellt möjligt inom världen, på så vis kan man tillåta magisystem t.ex.

Sen kan man forma själva världen med dess geografi och livsformer. Man ska kunna designa arter från grunden.

Likaså sen olika samhällssystem med särskilda interna relationer och motsättningar. Sociologi, mytologi/religion osv. Och konkreta städer och platser samt förstås de karaktärer som befolkar världarna.

Därifrån kan man sedan skapa spel om man så vill. Eller andra typer av narrativ. Eller bara programmera en värld som interagerar av sig själv.

Som sagt är detta en open source-plattform och runt den ska det finnas ett helt utvecklar-community av förhoppningsvis tiotusentals deltagare som alla skapar egna metafysiker, samhällen, karaktärer samt förstås modeller, ljud och animationer. Och allt detta kan man då ta från det offentliga biblioteket och lägga till sin egen värld. Man kan också ha en gemensam värld där man inom ramarna för de övergripande naturlagarna och andra gemensamma överenskommelse kan bygga sina egna samhällen.

Detta vore helt klart mitt ideal"spel".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cassie:

Detta vore helt klart mitt ideal"spel".

Kreativt! Låter definitivt skoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

until dawn [x]


   
SvaraCitera