Aviseringar
Rensa alla

Designa en app?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag heter Jessica och går tredje året på Samhällsvetenskaplig linje och jag håller på med ett projektarbete som innebär att jag skrivit en guide för en lyckad cykelsemester för ungdomar. Jag vill nu få in lite nytänkande i mitt projekt och har tänkt på att designa en app. Finns det några bra gratisprogram där det är möjligt att designa appar? Jag vill inte lansera den utan jag behöver bara designa den för att visa för min lärare på nytänkande i mitt projekt.

Jag har sett att google har en appinventor men jag kan inte öppna den sidan där det finns så jag undrar om den är borttagen eller gör jag något fel?
Jag har kopplat ihop min telefon med datorn och ändrat inställningarna som det står att jag ska göra.

Tacksam för hjälp!


   
Citera

blåbärt:

jag är någorlunda insatt


   
SvaraCitera

elverpigen:

blåbärt: jag är någorlunda insatt

jessica1993:

hjälp!

Hej!


   
SvaraCitera
Åtta

Om allt du ska göra är att designa den så rekommenderar jag att du gör det i Photoshop/Firefox/Omnigraffle och använder dig utav Androids grafiska resurser.

Om du ska göra en funktionell app så måste du lära dig att programmera i antingen Objective-C eller Java.


   
SvaraCitera

Åtta:

Om du ska göra en funktionell app så måste du lära dig att programmera i antingen Objective-C eller Java.

Eller Scala!


   
SvaraCitera