Aviseringar
Rensa alla

Desperat, Behöver pengar !


Ämnesstartare

Är 14 och ett halv år, Jag behöver ett jobb, Jag vill köpa en moppe när jag fyller 15. Har läst att från 13 år får man göra kontorsarbete och så vidare, men tycker det är lite sent för att söka det så funderar på svart-jobb, Vad finns det som man kan göra?? [confused]


   
Citera

önska dig 1 moppe i födelsedagspresent ist


   
SvaraCitera

är du oskuld


   
SvaraCitera

DayserEyes:

svart-jobb

Fråga artigt runt i mer interna kretsar, så som släktingar. Om en och annan möjligen är snickare eller målare så kan du fråga om dem behöver "hjälp".

Blev nämligen erbjuden ett svart-jobb som snickare. Så det är det ända rimliga jag kan komma på för tillfället.


   
SvaraCitera

kebaboxo:

är du oskuld

[bigcheers]


   
SvaraCitera

[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

önska dig 1 moppe i födelsedagspresent ist

Funderar på en begagnad Aprilia RS 50, Så måste vara berred att lägga ut 15000, Och mina päron ger mig säkert inte ens 2000..

kebaboxo:

är du oskuld

Nej, Hurså? [tard]

Victor Ahlén:

Fråga artigt runt i mer interna kretsar, så som släktingar. Om en och annan möjligen är snickare eller målare så kan du fråga om dem behöver "hjälp".

Tack! Men jag har provat flera gånger :/


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

kebaboxo:

är du oskuld

[love]


   
SvaraCitera

DayserEyes:

men tycker det är lite sent för att söka det så funderar på svart-jobb, Vad finns det som man kan göra??

Ta kontakt med en massa olika restauranger & kiosker som drivs utav invandrare! [y] Har du lite tur så kanske du får tag på nått ställe där de tvättar pengar från diverse olika rån eller nått.. Chansen är större då att du får fetare lön.. [smile]

Nej, jag är inte rasist. [tired]


   
SvaraCitera

bara töntar som åker moped. cykla ist.


   
SvaraCitera

DayserEyes:

Är 14 och ett halv år, Jag behöver ett JOBB, Jag vill köpa en moppe när jag fyller 15.

Är du bra på något?

Jag och en polare har seglarskola för barn under tre veckor. Kostar 1500/barn för tre veckor och vi har 16 ungar.

Barnen tycker det är kul, föräldrarna är överlyckliga att de slipper sina ungar några timmar om dagen och vi tjänar lite pengar [bigsmile]

Vi satte bara upp lappar i matbutiken där vi bor och delade ut i folks brevlådor några veckor innan.

Svårare behöver det inte vara [y]

Annars kan du ju fråga dina grannar om de vill ha hjälp med trädgården eller barnpassning eller så. Gör typ en A4 med ditt mobilnummer och vilka saker du kan hjälpa till med och hur mycket du kostar i timmen. Är alltid nån som behöver hundvakt/barnvakt/tvätta bilen, bära trädgårdsmöbler etc. Finns det nått äldreboende nära kan du ju testa om nån vill ha hjälp att läsa morgontidningen eller nått, kanske inte fett bra betalt, men bättre än att sitta hemma och klaga över att man är pank :p

Lär vara svårt att få ett "vanligt" jobb mitt i sommaren annars.

Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan do some bussiness för mig


   
SvaraCitera