Aviseringar
Rensa alla

Desperation


Ämnesstartare

Hej, jag är 16 år och tjej, mitt inlägg handlar om desperation. för några veckor sen gjorde jag och min pojkvän slut och det var jobbigt men det har endå varigt ganska lätt att komma över, jag började vara med kompisar mer och jag och min bästa vän har börjat umgås med en kille i vår hemstad. denna kille har varigt lite småkär i mig länge men jag har bara sätt honom som en vän, men han har däremot en jätte snygg kusin som också är bästa vänner.

Så en kväll var vi hos min killkompis och hans kusin var där, efter ett tag gick min kompis hem men jag bestämde mig för att stanna och medans dom var borta ett tag började kusinen och jag hångla osv...dagarna efter skrev vi till varandra och han var jätte söt och verkade tycka om mig ganska mycket, sen kom nyår och vi skulle alla på samma fest. jag kom dit tidigt och skulle hjälpa till lite innan och när vi var klara och några av gästerna hade börjat komma  upptäckte jag att kusinen var borta och min kompis sa att han hade gått och lagt sig en stund för ha hade feber, så jag hitta honom och fråga om jag fick ligga där och han sa ja. efter ett tag fråga han om vi kunde ha sex och jag var osäker på vad jag skulle svara eftersom jag tyckte om honom och ville vänta tills jag kände honom bättre  men det sluta med att vi hade sex i alla fall och jag bad honom lova att han inte skulle lämna mig under kvällen och det gjorde han, men efter när vi hade gått ut till de andra så pratade han inte med mig alls och satt i stället med en tjej kompis till han. efter ett tag blev jag full och började prata med två tjejer som också känner kusinen. jag sa att vi hade haft sex och att han nu ignorerade mig och att jag kände mig utnyttjad, dom gick och sa detta till kusinen och han blev jätte arg över att jag anklagat honom för att ha utnytjat mig. jag ville prata med honom men när jag gick fram till honom gick han bara iväg och det kändes hemskt för han lämnade mig som han sa att han inte skulle. jag skrev till honom efteråt och fråga om vi inte kunde prata om det men han sa att jag bara skulle släppa det inget mer. jag sov hos killkompisen och när jag vakna på morgonen var hans kusin den enda jag kunde prata om och vad jag skulle göra. senare på kvällen skrev jag med både min killkompis och min bästa vän och dom blev tillslut båda jätte arga och sa att jag skulle sluta tjata om hans kusin och att det var pinsamt och oattraktivt hur desperat jag var och dom skrev båda ganska elaka saker som såra mig, bland annat skrev min killkompis att han inte gilla mig längre på grund av min desperation och att han förstod om hans kusin inte gilla mig häller.  men dom hade ju rätt, det var oattraktivt med en desperat galning . trots detta skrev jag endå till kusinen och försökte små prata lite, men han svara knappt och till slut frågade jag bara rakt ut om vi kunde träffas och han sa bara att vi fick se när han blev frisk, jag skrev okej och att han skulle krya på sig och så, men det svara han inte på vilket sårar mig enu mer.

jag vill att allt ska bli okej mellan oss igen, men minna vänner med men jag vet inte hur, jag vill inte fråga om vi ska träffas igen, men tänk om inte han gör det häller?! jag förstår att han fortfarande är arg över det som hände på festen men jag har förklarat och sagt förlåt, men han är fortfarande lika kall mott mig och jag känner desperation över att få honom tillbaka men jag vill också få tillbaka minna vänner och det är det enda jag kan tänka på just nu, det  känns som dom hatar mig.

finns det någon som har varigt i liknande situation? eller har någon något råd på vad jag ska göra?

/Med vänlig hälsning Johanna.  


   
Citera

Hej, Johanna. Här kommer ett klassiskt tips för ett klassiskt problem i synnerhet bland folk i din ålder: Styckeindela


   
SvaraCitera

var kommer du från?


   
SvaraCitera

Stekaren: Hej, Johanna. Här kommer ett klassiskt tips för ett klassiskt problem i synnerhet bland folk i din ålder: Styckeindela

För det där tillför tråden väldigt mycket.
Dessutom gjorde hon några stycken styckesindelningar.


   
SvaraCitera

Låter som både du och dem gjorde lite fel. Men i grund o botten är det för att du är en dålig person kännare och fick inte det du förväntade dig/ville ha. 

 

Har väl inga riktiga råd... Bli bättre på att dömma karaktärer.


   
SvaraCitera

Maki:

För det där tillför tråden väldigt mycket.
Dessutom gjorde hon några stycken styckesindelningar.

Men herregud några ungdomsförälskelser hit eller dit vem fan bryr sig om nån månad har hon problem med nästa kille/kompis/killkompis som vill mer än så.


   
SvaraCitera

1. Det låter som att du har en väldigt romantisk bild av hur det ska vara.

2. Kusinen tycks vara douchebag

3. Du tycks inte förstå att kusinen tycks vara douchebag

Skit i honom. 

Kom ihåg att vad som än händer så kommer det antagligen bli bra i slutändan. Kusinen eller dina två vänner kanske inte ingår i "slutändan" men det kommer nog vara bra oavsett!


   
SvaraCitera


Stekaren
: Men herregud några ungdomsförälskelser hit eller dit vem fan bryr sig om nån månad har hon problem med nästa kille/kompis/killkompis som vill mer än så.

Så varför överhuvudtaget hänga i tråden om det är vad du kommit fram till? 

Tjejen har ett problem och ingen att vända sig till så hon kom till UM. Första svaret i tråden är från "mr. selfproclaimed internet badass" som ska klaga på hennes sätt att skriva istället för att hjälpa den vilsna själen. Rejält risigt av dig din potatissäck.


   
SvaraCitera

Stekaren:

Men herregud några ungdomsförälskelser hit eller dit vem fan bryr sig om nån månad har hon problem med nästa kille/kompis/killkompis som vill mer än så.

Ditt ynkliga liv betyder inte mycket för mig, men visst helvete skulle jag hjälpa dig. Så om nån är olycklig ledsen är väl det anledning nog?


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Ditt ynkliga liv betyder inte mycket för mig, men visst helvete skulle jag hjälpa dig. Så om nån är olycklig ledsen är väl det anledning nog?

Du favoriserar bara. Hade det varit nån omtyckt UMare som skrivit så hade du säkert hållt med. Nu handlar det bara om att du har en beef med mig och sen på fullaste allvar är det jävligt segt att läsa igenom allt det där när det är dålig styckeindelning


   
SvaraCitera

Stekaren: Men herregud några ungdomsförälskelser hit eller dit vem fan bryr sig om nån månad har hon problem med nästa kille/kompis/killkompis som vill mer än så.

Gå och lägg dig tråkiga troll.


   
SvaraCitera

Blåbärt:
Så varför överhuvudtaget hänga i tråden om det är vad du kommit fram till? 

Tjejen har ett problem och ingen att vända sig till så hon kom till UM. Första svaret i tråden är från "mr. selfproclaimed internet badass" som ska klaga på hennes sätt att skriva istället för att hjälpa den vilsna själen. Rejält risigt av dig din potatissäck.

Nej! Nej! Som jag skrev ovan så handlar det här bara om favorisering. Ni passar bara på för att ni har en beef med mig. Hade nån som folk älskar för sin dryghet (typ dazed eller passaro) så hade ni säkerligen hållt med och satt guldstjärna i kanten.


   
SvaraCitera

Maki:

Gå och lägg dig tråkiga troll.

Gå och lägg dig själv. Ska upp om två och en halv timme.


   
SvaraCitera

Stekaren:

Du favoriserar bara. Hade det varit nån omtyckt UMare som skrivit så hade du säkert hållt med. Nu handlar det bara om att du har en beef med mig och sen på fullaste allvar är det jävligt segt att läsa igenom allt det där när det är dålig styckeindelning

Favoriserar?? Hur då??Omtyckt UMare, vette fan ens vilka hälften är.Beef med dig, har aldrig ens snackat med dig?
Du kan la svara på vad jag sa istället för att spotta massa random bullshit. 


   
SvaraCitera

Skit i honom och fokusera på dina kompisar istället

 


   
SvaraCitera