Aviseringar
Rensa alla

Det absurda i att hata nationalister


Ämnesstartare

Hur kan det komma sig att man som vit, etnisk svensk kan förakta, se ned på och rentav motarbeta de svenskar som vill sätta svenskarna (och därmed också de själva, deras bekanta och nära & kära) i första rummet. Vad har man som etniskt svensk att vinna på ha ett kyligt förhållningssätt till nationalismen?

Varje gång man som svensk saboterar för nationalister, saboterar man också indirekt för sig själv och sina närstående. Man hatar med andra ord sig själv. Man vill inte göra Sverige till en bättre och tryggare plats. Jag säger inte att man behöver vara någon fullfjädrad folkhemsnisse, verkligen inte. Men ta bara en sådan sak som invandringspolitiken, som bevisligen fört med sig mycket negativt i form av förhöjd kriminalitet, högt bidragsberoende osv. Hur kan man, med sina närståendes och landsmäns bästa i åtanke, förorda en sådan politik? Ni vet att invandringen kommer få följdverkningar; ni vet att ett flertal människor i er direkta närhet kommer att få sina liv förstörda pga invandrarrelaterad brottlighet (t.ex genom våldtäkter, misshandel eller liknande). Ändå ställer ni er likgiltiga. Hur fan är man funtad som människa då?


   
Citera
Ämnesstartare

För att man ser världen ur ett större perspektiv? Det är inte som om att ett land där Blondinbella är en kändis är ett så skoj land, rent kulturellt. Det man också inser är att vi alla är människor och att det endast är kulturella memer och felaktiga försök till integration som gör att så stor mängd invandrare är kriminella, snarare än deras gener och utseende.

En arab uppväxt i en svensk familj, med svenska vänner, kommer inte att bete sig annorlunda än en med svensk uppväxt under samma förhållanden, sålänge de inte blir diskriminerade på grund av deras utseende. Nationalister (rasister*) bidrar till ett "vi och dom"-tänkande som förstör alla försök till ett samhälle där invandrare integreras, och därför ser jag dom som avskyvärda kryp. Precis som jag ser våldtäktsmän, misshandlare och rånmördare, oavsett nationalitet eller härkomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

För att man ser världen ur ett större perspektiv? Det är inte som om att ett land där Blondinbella är en kändis är ett så skoj land, rent kulturellt.

Vad har du och dina närmaste att vinna på en sådan världsbild?

Mawns:

Det man också inser är att vi alla är människor och att det endast är kulturella memer och felaktiga försök till integration som gör att så stor mängd invandrare är kriminella, snarare än deras gener och utseende.

Men bortse från orsaken - se till verkan nu istället. Konsekvensen av den nu förda politiken är att tusentals svenskar far illa helt i onödan. Att mängder med svenska tjejer blir våldtagna och får men för livet. Hur många offer tycker du är rimligt att lägga på mångkulturens altare? Vad är ett integrationsexperiment värt i människolidande? Överallt, i alla västländer, har integrationen gått åt helvete, trots olika och nya angreppssätt. Man har plöjt ner miljarder i förorterna, ändå har man inte sett skymten av ett resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Hur kan det komma sig att man som vit, etnisk svensk kan förakta, se ned på och rentav motarbeta de svenskar som vill sätta svenskarna (och därmed också de själva, deras bekanta och nära & kära) i första rummet.

Förmodligen för att man har intelligens nog att sätta frågetecken efter en fråga.

fosfor:

Vad har man som etniskt svensk att vinna på ha ett kyligt förhållningssätt till nationalismen?

Förmodligen för att man har insett att politisk nationalism inte gynnar någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte så typiskt svensk. Gruppvåldtäkter är nytt och spännande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Vad har du och dina närmaste att vinna på en sådan världsbild?

Skulle mina närmaste vara mer värda än alla andra? [confused] Förstår du inte vad jag menar med "större perspektiv"?

fosfor:

Man har plöjt ner miljarder i förorterna, ändå har man inte sett skymten av ett resultat.

Nu bryr ju sig faktiskt de flesta länder inte om de humanistiska aspekterna, bara de ekonomiska. De (USA bland annat) tjänar på att ta in invandrare, eftersom att det är VÄLDIGT billig arbetskraft.

Om politiker skulle vilja lösa problemet så skulle de förmodligen förlora pengar på det, istället för tvärt om. Därför använder de det mest kostnadseffektiva systemet, vilket leder till att invandrare slår ner folk bara för att det är skoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Vad har man som etniskt svensk att vinna på ha ett kyligt förhållningssätt till nationalismen?

Man förstår att vi är beroende av vår omvärld och hur den ser på oss. Att sitta och tro att vi kan göra allt själva utan hjälp är dumhet. Då tycker jag vi kan lägga ner all trafik till andra länder med så vi slipper åka till Thailand och sånt... för vad ska etniska svenskar dit och göra? [rolleyes] *är liiite ironisk*

fosfor:

Att mängder med svenska tjejer blir våldtagna och får men för livet. Hur många offer tycker du är rimligt att lägga på mångkulturens altare?

Det kommer att hända även om det bara bodde etniska svenskar här. Det är inte som att vi är ett dugg bättre själva. Det är individuellt. Och i ett samhälle där alkohol dricks i såna mängder som här en random-helg så löper tjejer större risk att utsättas, och killar riskerar att göra något de inte gjort nykter, oavsett nationalitet.

Alkoholen är en betydligt större bov i sammanhanget än personers nationalitet. Men inte kör vi ut alkoholen för det...

fosfor:

Överallt, i alla västländer, har integrationen gått åt helvete, trots olika och nya angreppssätt.

Typiskt negativt, konservativt bakåtsträvande tänk som representerar en syn på världen där vi fortfarande glider över haven på vikingaskepp och dricker mjöd.

Vill man lära sig cykla kan man inte sluta försöka för att man ramlar första gången.

Det är tur att världen ser ut som så att vi aldrig kommer se någon med den här konservativa inställningen som styr landet. Skulle det hända skulle jag fly fältet snabbare än snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Att sitta och tro att vi kan göra allt själva utan hjälp är dumhet.

Säg mig exakt vad det är en invandrare klarar av att jobba med här i Sverige som inte en etnisk svensk klarar av.

Tobbish:

Men inte kör vi ut alkoholen för det...

Man kan ju önska.

Tobbish:

Vill man lära sig cykla kan man inte sluta försöka för att man ramlar första gången.

Nu handlar det inte om skrapsår, utan det handlar om att folk blir dödade, misshandlade och våldtagna för att vi ska fortsätta "försöka", hur många offer krävs för att du skall bli nöjd?


   
SvaraCitera

Ja för alla är egoister som bara vill ens egen väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Ja för alla är egoister som bara vill ens egen väl.

För du är så mycket bättre när du sitter vid datorn och inte gör ett skit för mänskligheten?[bigsmile] Lätt att sitta hemma vid sin dator och påstå att man ser på allt från ett större perspektiv och sen gör man inte ett skit. Ni dumokrater är så lustiga. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Mumble:

För du är så mycket bättre när du sitter vid datorn och inte gör ett skit för mänskligheten?[bigsmile] Lätt att sitta hemma vid sin dator och påstå att man ser på allt från ett större perspektiv och sen gör man inte ett skit. Ni dumokrater är så lustiga. [bigsmile]

Vad skulle jag behöva göra för mänskligheten, avla den ariska rasen? [rolleyes]
Förstår inte varför jag skulle göra någonting. Har inte sagt att jag ska göra någonting..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Vad skulle jag behöva göra för mänskligheten, avla den ariska rasen? [rolleyes]

Du sa ju att vi var egoister för vi tänka på våra nära och kära. Alltså måste du ju jobba för mänskligheten varje dag, för inte är du en egoist som vi?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Varje gång man som svensk saboterar för nationalister, saboterar man också indirekt för sig själv och sina närstående. Man hatar med andra ord sig själv.

Precis. Sedan så är samtliga judar som inte är för precis allting som Israel gör också självhatande nazister.


   
SvaraCitera

Mumble:

Du sa ju att vi var egoister för vi tänka på våra nära och kära. Alltså måste du ju jobba för mänskligheten varje dag, för inte är du en egoist som vi?[wink]

Egoister i den bemärkelsen att ni inte vill hjälpa andra människor av annan nationalitet som vill ha hjälp. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Skulle mina närmaste vara mer värda än alla andra? [confused] Förstår du inte vad jag menar med "större perspektiv"?

Klart de är. Säger du annat hycklar du.

Mawns:

Nu bryr ju sig faktiskt de flesta länder inte om de humanistiska aspekterna, bara de ekonomiska. De (USA bland annat) tjänar på att ta in invandrare, eftersom att det är VÄLDIGT billig arbetskraft.

Ja, men även där är de överrepresenterade i brottsstatistiken.
Sedan är långtifrån all invandring arbetskraftsinvandring.

Tobbish:

Man förstår att vi är beroende av vår omvärld och hur den ser på oss. Att sitta och tro att vi kan göra allt själva utan hjälp är dumhet.

På vilket sätt förhindrar nationalism och en restriktiv invandringspolitik samarbete?

Tobbish:

Det kommer att hända även om det bara bodde etniska svenskar här. Det är inte som att vi är ett dugg bättre själva.

Jo det är vi. Ta en titt på brottsstatistiken (finns länkad i en jävla massa trådar nuförtiden, använd sökfunktionen) så ser du. Klart att det fortfarande skulle hända, men man skulle kunna reducera det något enormt. Hälften av alla våldtäkter och majoriteten av alla personrån begås av invandrare. Redan där har du en enorm andel brott som skulle kunna skalas bort.

Tobbish:

Alkoholen är en betydligt större bov i sammanhanget än personers nationalitet. Men inte kör vi ut alkoholen för det...

Japp, men det är en helt annan fråga. Det ena motsäger väl inte det andra?

Tobbish:

Typiskt negativt, konservativt bakåtsträvande tänk som representerar en syn på världen där vi fortfarande glider över haven på vikingaskepp och dricker mjöd.

Eller så är man så tjurskallig i sitt framåtsträvande att man blundar för de faktiska konsekvenserna. Känns lite som att gång på gång gå in väggen och inte ta lärdom av smällarna.

Att mångskulturen är misslyckad finns helt enkelt inte i vissas världsbild. Man blundar hellre än att erkänna det.

mediakatt:

Precis. Sedan så är samtliga judar som inte är för precis allting som Israel gör också självhatande nazister.

Löjlig jämförelse. Israel är angripare medans Sverige är angripet.


   
SvaraCitera