Aviseringar
Rensa alla

det är alltid lika förnöjsamt


Ämnesstartare

när någon random plötsligt hälsar på en och man är i fel röst-/tankeläge att ge vettig respons

sluta hälsa på människor ni inte känner, för h.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det är trevligt!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är trevligt!!!

oftast inte eftersom jag förmodligen framstår som gravt efterbliven när jag inte kan få fram något bättre än ett hest feltajmat "hhej" eller "... tjj a"/slikt. jag är sällan på talk mode, så att säga.


   
SvaraCitera

vet inte om är ironisk eller så men om jag fattat det rätt så håller jag med[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

oftast inte eftersom jag förmodligen framstår som gravt efterbliven när jag inte kan få fram något bättre än ett hest feltajmat "hhej" eller "... tjj a"/slikt. jag är sällan på talk mode, så att säga.

Men det räcker ju med det. Tror att personen hade blivit rädd om du rusat fram och gett den en kram viskandes en massa artighetsfraser i dess öra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxloser:

om jag fattat det rätt så håller jag med[blush]

du har fattat det rätt(!)


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

du har fattat det rätt(!)

är du säker? jag tycker iallafall att det är jobbigt när man är oberedd och nån tar en off-guard men annars tycker jag det ofta är trevligt att prata med människor man möter lite varstanns ofta i kollektivtrafiken nånstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxloser:

jag tycker iallafall att det är jobbigt när man är oberedd och nån tar en off-guard

exakt.

Maxloser:

men annars tycker jag det ofta är trevligt att prata med människor man möter lite varstanns ofta i kollektivtrafiken nånstans

det fungerar ofta betydligt bättre ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var hände detta? Var det i din korridor? Läskigt att bo i korridor med delat kök etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

hhej" eller "... tjj a"/

Jag brukar inte komma längre än till "hhhh hh [chocked]". 😉
Du kanske kan börja hälsa med ögonkontakt och en hurtig hejsan-nickning jag sett många använda sig av, istället. De gångerna.

Mow Skwoz:

sluta hälsa på människor ni inte känner, för h.

Den funkar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var hände detta? Var det i din korridor? Läskigt att bo i korridor med delat kök etc.

Nja, utanför huset (vi delar inte kök btw). Jag var på väg tillbaka från tvättstugan när en av dem plötsligt hälsade (jag kunde inte urskilja om det var en artighets- eller hävdelsegrej, troligtvis en blandning). Ingen av dem var bekant för mina ögon.

Nervtramp:

Du kanske kan börja hälsa med ögonkontakt och en hurtig hejsan-nickning jag sett många använda sig av, istället.

Kör sånt ibland, men det blir pinsamt när jag inte vet om min nickning registrerades eller inte ... ibland blir det en och en halv nick eller nåt. 😉 Är jag på bra humör lyckas jag bättre, men det är jag aldrig - på bra humör. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samma då någon hälsar på en innan tio på morgonen oavsett om du känner denne eller inte så blir din hälsningsprestation otillräcklig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Nja, utanför huset (vi delar inte kök btw). Jag var på väg tillbaka från tvättstugan när en av dem plötsligt hälsade (jag kunde inte urskilja om det var en artighets- eller hävdelsegrej, troligtvis en blandning). Ingen av dem var bekant för mina ögon.

I såna situationer brukar jag oftast bara le och nicka, eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha eller på morgonen när rösten ej kommit igång ccchhhhharkelllltjaaaaaa hum hum hmm oj tja menar jag


   
SvaraCitera