Aviseringar
Rensa alla

Det är en konst att inte känna sig stressad. Eller är det de?


Smilen
Ämnesstartare

Förklar för mig ni som stressar mycket, vad gör ni för att lugna ner er helt och hållet? I alla fall till den grad där ni känner er lugna. 
Jag känner mig onödigt stressad och jag tänker mycket och vill kunna bara släppa mycket och bara vara lugn och cool, det är ingen fara menar jag.

Det är nog en myt att jag inte kan vara lugn helt och hållet. Jag behöver nog känna att det är coollugnt och jag kan fokusera på andra viktigare saker. Jag älskar musik, det kan vara lugnande med musik ofta, men tyngre musik gör mig stressad dock.

Kan du vara lugn?

Promenera kan vara lugnande och rogivande.


   
Citera
Smilen
Ämnesstartare

Ni är tydligen inte stressade här. 


   
SvaraCitera

Mycket av stressen beror på att man själv faktiskt tycker att något är väldigt viktigt och därför känner att man måste tänka, planera, oroa sig. När man snackat med sig själv och övertygat sig att det inte är så viktigt, då kan man också lugna ner sig. Lättare sagt än gjort...krävs en hel del jobb. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Snacka.org:
Mycket av stressen beror på att man själv faktiskt tycker att något är väldigt viktigt och därför känner att man måste tänka, planera, oroa sig. När man snackat med sig själv och övertygat sig att det inte är så viktigt, då kan man också lugna ner sig. Lättare sagt än gjort...krävs en hel del jobb. 

Folk säger "ta en promenad", det lugnar en för ett tag.


   
SvaraCitera

Visst kan jag vara jävligt stressad ibland. I synnerhet när jag är inne i stan bland andra stressade människor. Men hemma är jag nog väldigt relaxed. Ett bevis på detta är att efter jag lagt huvudet på kudden och ska sova så sover jag oftast inom en minut. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Daddy Cool:
Visst kan jag vara jävligt stressad ibland. I synnerhet när jag är inne i stan bland andra stressade människor. Men hemma är jag nog väldigt relaxed. Ett bevis på detta är att efter jag lagt huvudet på kudden och ska sova så sover jag oftast inom en minut. 

Är det fel att vara lugn vid intag av starkare drycker?


   
SvaraCitera

Smilen: Folk säger "ta en promenad", det lugnar en för ett tag.

Promenad funkar fint för lättare oro, för tyngre ångest behövs arbete med ens tankar och känslor. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Snacka.org:

Promenad funkar fint för lättare oro, för tyngre ångest behövs arbete med ens tankar och känslor. 

Saken är att jag inte har något har att oroa mig för. Men jag vill så mycket.


   
SvaraCitera

Smilen: Men jag vill så mycket.

Ok, men det är också orsaken till att du känner dig stressad. Om du vill vara lugnare behöver du vilja lite mindre. Blink


   
SvaraCitera
Draug

Smilen: men tyngre musik gör mig stressad doc

För mig är det tvärtom tyngre musik gör mig oftast mer avslappnad. Vad gäller stress så är jag jävligt dålig på att hantera det, därför undviker jag att stressa i den mån det är möjligt.


   
SvaraCitera

Smilen: Är det fel att vara lugn vid intag av starkare drycker?

Nu syftade jag iof sig på ett clean tillstånd utan varken påverkan av tobak, alkohol eller droger i allmänhet. Alkohol är ju ett konstgjort sätt att bli avkopplad på som i grunden är ett förgiftningssymtom för kroppen. Sedan om det är farligt eller ej överlämnar jag till medicinska foskare att svara på. Glad   Blink


   
SvaraCitera