Aviseringar
Rensa alla

det är första april


Ämnesstartare

jag vet att klockan precis har slagit över(en timme sen), men jag vill ändå att man skriver upp de bästa blåsningarna man har råkat ut för idag, eller har blåst någon annan.

Just i denna sekund försöker jag blåsa en bra polare. pga sjukdom är studentpuben stängd ikväll, ingen kan jobba.


   
Citera

Tänkte lura mig själv idag.


   
SvaraCitera

Lurade just min fina nördvän över msn att jag inte tycker om Nintendo (ej användaren, spelbolaget).
Han blev helt: [surprised]

Tyvärr är jag sämst på att luras längre stunder och avslöjade mig efter bara någon minut.
Det gjorde ont i hjärtat att säga dumma saker om Nintendo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Han blev helt: [surprised]

vad är ett bra skämt, då?
När folk tror på en! En sådan fin lögn, så folk tror på de!


   
SvaraCitera

Borgeus:

vad är ett bra skämt, då?

Att luras om något som berör den man lurar så pass mycket att denne bryr sig öht, först å främst.
Sedan finns det olika nivåer så klart.
Ett riktigt fint aprilskämt är väl genomtänkt och lite knasigt, så att den berörda inte tar alltför illa upp när sanningen kommer fram.

Varför skriver jag ens detta? Undrade du på riktigt?

Är trött.


   
SvaraCitera

gillar enkla så som t.ex. "KOLLA EN ÄLG"
"vart???"
"april april"


   
SvaraCitera

vill inte att de ska va april[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Ett riktigt fint aprilskämt är väl genomtänkt och lite knasigt, så att den berörda inte tar alltför illa upp när sanningen kommer fram.

Sådana är ett krav, tycker jag. Man ska ej bli sur pga ett aprilskämt.

antrax:

Varför skriver jag ens detta? Undrade du på riktigt?

Det är roligt att diskutera och argumentera.

enhimmelskdrog:

"KOLLA EN ÄLG"
"vart???"
"april april"

xD finns en tvist på den.
Kolla, en älg.
vart?
där?
vem?
han, det är älgen.
SUCK.


   
SvaraCitera
time
 time

Tidningen gick ut med att riksdagskandidaterna från Åland inte blivit anmälda i tid... Det blev värsta ramaskriet trots att hela artikeln var jättelöjligt uppbyggd och man hade citerat en viss "Kajsa S. Larvilainen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Tidningen gick ut med att riksdagskandidaterna från Åland inte blivit anmälda i tid... Det blev värsta ramaskriet trots att hela artikeln var jättelöjligt uppbyggd och man hade citerat en viss "Kajsa S. Larvilainen".

Haha. Det låter som när tidningen i Trollhättan skrev att David Beckham skulle komma och spela en uppvisningsmatch. Biljetter fanns att köpa i kommunhuset. I kommunhuset fanns det tiotals löpsedlar med budskapet: "det är första april idag". Det var 20talet personer som gick dit!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
smisk

Min kompis sms:ade och skrev att hon var gravid.... vilket inte är helt omöjligt.... jag är nyvaken och freakade ut, började ringa UM och typ leta rostiga galgar :s sen ringde hon och sa

APRIL APRIL

dör.


   
SvaraCitera

smisk:

dör.

Mina föräldrar kom med samma aprilskämt en gång. Det var inte roligt [sad]


   
SvaraCitera