Aviseringar
Rensa alla

Det är helt jävla fantastiskt


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, jo. Så kan man ju också se på det.

det känns som ett rätt rimligt sätt att se på saken. avel är en nödlösning som bara är nödvändig eftersom djuren inte längre kan fortplanta sig på ett rimligt vis.


   
SvaraCitera
Åtta

Geigerzähler:

Jo, men jag ska nog behålla alla ändå och kastrera.

Helvete vilket zoo du bygger upp. Hur många djur blir det totalt nu (exklusive fiskar)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajjjjj!!!!!! själv kör jag "bondkatter" e bättre friskare än raser!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Tycker det är sjukt att du/ni/whatever orkar även om jag beundrar det eller någonting i den vägen.

Ahaha, okej.

Åtta:

Helvete vilket zoo du bygger upp. Hur många djur blir det totalt nu (exklusive fiskar)?

Det är ju Ariel och Algot (kaninerna) och Mimmi (katt). Sedan blir det väl dessa 4 ungar också.. Om jag inte säljer dem efter att jag kastrerat. Tycker inte att det är speciellt mycket alls så länge man kan ta hand om dem och har det rent och bra.

Angelize:

ajjjjj!!!!!! själv kör jag "bondkatter" e bättre friskare än raser!

Sant, men man vet ju inte vad som finns längre bak i stammen då öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Är så jävla kräksless på att det inte går att hitta en hundjävel som inte har höftledsdysplasi, starr eller något annat jävla skit.

Samma här, har skitsvårt att hitta friska hundar. Verkar bara vara stövare och spetsar/huskies som är någorlunda fria från genetiska sjukdomar. Men båda kräver massor med motion och passar inte så bra för mig.


   
SvaraCitera

Fan vad jobbigt. Tycker seriöst synd om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du är duktig. Folk som tar hand om, tar ansvar och älskar sina djur är okej i Isolas bok [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Samma här, har skitsvårt att hitta friska hundar. Verkar bara vara stövare och spetsar/huskies som är någorlunda fria från genetiska sjukdomar. Men båda kräver massor med motion och passar inte så bra för mig.

Min lärare i skolan föder upp Isländsk fårhund som inte ska ha några rasbundna sjukdomar ö.h.t. Men nu hade en av hennes hundar tydligen fått katarakt (hon hade ej avlat på den) så det är tydligen bara skit med dem också. (De tillhör rasgruppen "spetsar och urhundar" och är ganska ovanliga)

stereo total:

Fan vad jobbigt. Tycker seriöst synd om dig.

Det är väldigt jobbigt, speciellt att få så mycket skäll av andra uppfödare när jag verkligen försökte göra rätt och försöker göra det bästa av situationen nu.

isola:

Tycker att du är duktig. Folk som tar hand om, tar ansvar och älskar sina djur är okej i Isolas bok [love]

Åh, jag behöver verkligen höra det. Har fått jättemycket stöd från andra uppfödare, men lika mycket kritik och hatmail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du ingen katt eller orm eller nåt liknande du kan mata dom till?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Åh, jag behöver verkligen höra det. Har fått jättemycket stöd från andra uppfödare, men lika mycket kritik och hatmail.

Skit i dem, du är duktig och tar ditt ansvar. Är övertygad om att de kommer att få det jättebra hos dig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

har du ingen katt eller orm eller nåt liknande du kan mata dom till?[sad]

[zzz] "haha".

Bolly:

Fantastiskt? [tard]

Har du aspberger eller är autistisk?

isola:

Skit i dem, du är duktig och tar ditt ansvar. Är övertygad om att de kommer att få det jättebra hos dig. [love]

Det tror jag också. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har du aspberger eller är autistisk?

Det senare om jag måste välja [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bolly:

Det senare om jag måste välja [shake]

Tänkte efter som att du inte förstår ironi, typiskt för sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tänkte efter som att du inte förstår ironi, typiskt för sådana.

Skyller på henne isf :

isola:

;/


   
SvaraCitera