Aviseringar
Rensa alla

Det är inte okej


Ämnesstartare

Förbered dig på lång läsning. =>

För ett år sedan var jag tillsammans med en tjej från Borås, jag bor i Malmö. Jag var 13 och hon var 17. Jag reste upp till henne på sommarlovet för att bo hos henne och umgås med henne, vi gjorde slut strax efter att jag åkte hem för att hon var otrogen.

I år åkte jag dock upp igen för att hälsa på, inga känslor inblandade, bara för att jag ville komma bort från Malmö och för att jag inte hade träffat henne på ett år. Vi umgicks med hennes kompisar och bekanta i stan, Borås är en väldigt fin och social stad.

Vi träffade en kille som var halvbekant till henne, han var 18. Jag märkte att han var lite intresserad av mig och jag tyckte han var charmig och mysig (jag är i grund och botten lesbisk och har aldrig haft känslor för en kille innan). Min extjej och jag umgicks mycket med honom den veckan, jag fick hans nummer och vi hade värsta kemin emellan oss.

Men när jag hade varit i Borås i några dagar så tog hon droger en onsdagnatt och blev våldsam mot mig. Hon hade tidigare haft problem med droger men hade sagt att hon slutat. Jag blev rädd och ledsen, och ringde till killen vi träffat.

Jag gick ifrån mitt ex hem och träffade killen utomhus istället, han var så snäll och verkade bry sig mycket om mig. Han kramade om mig och jag kände mig lite bättre, och blev kär i honom.

De två kommande dagarna behandlade mitt ex mig inte alls bra, hon planerade saker utan att fråga mig om vad jag tyckte. Hon bestämde att vi skulle på fest i en annan stad på fredagen. Jag tyckte inte alls det lät bra, så killen vi träffat sa att jag kunde få stanna hemma hos honom på kvällen medans mitt ex var på festen. Jag blev glad för jag tyckte om honom och ville vara med honom, och förvånansvärt nog gick mitt ex med på det. (värt att nämna är att hon brydde sig väldigt mycket om mig och hade fortfarande känslor för mig)

Jag var med killen i hans lägenhet och hade det jättekul den kvällen, tyckte verkligen om honom. Till slut kom mitt ex för att hämta mig (tre timmar för sent och full och nerknarkad, hade lovat att inte dricka) och jag var dels lack på henne och ville dels stanna kvar hos killen. Vi hämtade mina väskor hemma hos henne och jag spenderade natten hemma hos honom. Det var jättemysigt och underbart, men vi hade inte sex. Dagen efter skulle han åka till Israel i en månad och jag skulle åka hem.

Under hans månad i Israel satt hans mest vid datorn och pratade på Skype med mig, vi lärde känna varandra bättre och jag tyckte mer och mer om honom.

När han kommit hem från Israel åkte jag upp till Borås igen för att träffa honom. Jag trodde det skulle vara som innan, kul, underbart, mysigt etc. Det var det väl, lite. Men han visade en helt annan sida av sig själv. Allt jag gjorde var fel, jag var jobbig och ivägen och jag använde fel handduk när jag hade duschat. Jag skivade osten på fel sätt.

När vi var ute med andra människor brydde han sig inte om mig, han pratade bara med andra tjejer och höll inte om mig. Jag kände mig bortglömd och utanför. Han brydde sig knappt om vad jag ville, han tyckte vi skulle åka till andra ställen och supa med folk jag inte kände till. Han pratade högt med sina kompisar om vilka han legat med och vilka han ville ligga med när jag satt bredvid honom och var upprörd nog.

Han presenterade inte mig för någon. Om någon frågade vem jag var så sa han att jag var en "kompis" när vi egentligen dejtade. Vi sa fina saker till varandra, vi sa att vi tyckte om varandra jättemycket, vi hade sex, jag åkte ända till Borås för att träffa honom... det borde ju betyda lite mer tycker jag.

Dagen innan jag skulle åka hem så samlade han ihop en massa gamla vänner som jag inte kände och han ägnade all sin uppmärksamhet åt dem. Jag kände mig sjukt disrespekterad och utanför. Jag tyckte att han kunde ägna den sista dagen med mig och inte med sina gamla vänner.

Han bestämde att vi skulle dra hem till en kille i Göteborg och festa, något jag absolut inte ville. Jag hade knappt sovit den natten, jag ville hem och ville vara ensam med honom den sista dagen, men nejdå vi skulle supa med, för mig, främlingar. Jag hade inget annat val än att följa med. Den kvällen var lite halvkul i en timme, sen blev jag väldigt upprörd för jag kände mig sjukt obekväm där bland fulla punkare, mitt i Göteborg. Jag sa till honom att jag inte mådde bra alls, jag fick magkatarr. Han brydde sig inte för fem öre utan satt bara och halvraggade på en annan brud han nyss träffat.

Vi sov där och nästa dag tog vi till slut oss hem till Borås. Där fick han mig att gråta genom att säga en halvtaskig sak. Jag grät och gick till badrummet för att snyta mig och så. Jag hörde honom prata lågt med någon i telefon. "mummel mummel ska jag ringa dig imorgon kväll då? mummel" och jag fattade direkt att det var en tjej som han gjorde slut med för flera månader sen. Hur fan kan man ringa sitt ex och fråga om man ska ringa imorgonkväll och bestämma träff när ens nya flicka är och gråter på hans toalett?

Under hela tiden jag var där var jag osäker på om han hade rätt med att jag gjorde allt fel. Och jag var osäker på om jag ens hade rätt till att må dåligt över de sakerna han gjorde.

Kan någon snälla ge mig råd? Jag måste veta vad jag ska göra med honom nu, vill ha bekräftelse, vill veta om jag har rätt till att klaga över det han gjort... eller om det han gjort ens är fel.


   
Citera
Ämnesetiketter

brukar alltid läsa såna här texter, men den här var för lång [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tussis:

vill veta om jag har rätt till att klaga över det han gjort... eller om det han gjort ens är fel.

herreguuuud! dumpa! [cry][shake]


   
SvaraCitera

Slutade med att jag läste ändå.

tussis:

Under hela tiden jag var där var jag osäker på om han hade rätt med att jag gjorde allt fel.

Du gjorde absolut inte något fel.

tussis:

Och jag var osäker på om jag ens hade rätt till att må dåligt över de sakerna han gjorde.

Klart att du har rätt att må dåligt över det! Killen verkar ju vara helt fucking körd

tussis:

Kan någon snälla ge mig råd?

Skit i honom, du är värd mycket bättre. Ta hand om dig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Skit i honom, du är värd mycket bättre. Ta hand om dig.

xsaosinx:

Klart att du har rätt att må dåligt över det! Killen verkar ju vara helt fucking körd

xsaosinx:

Du gjorde absolut inte något fel.

[love][love][love]


   
SvaraCitera

Slapping a Dinosaur:

TS var först ihop med tjej i borås. TS dumpade Borås-tjej. TS åkte upp till Boråstjej endast för att umgås som vänner och föll för Boråstjejs halvbekanta kille. Killen var fin tills hon åkte hem, nästa gång TS åkte upp för att träffa honom betedde han sig som en idiot. Ungefär.

xsaosinx:

Slutade med att jag läste ändå.

[no-no]. Men tack för summeringen ändå

Magnifying glass:

[love][love][love]

Sant ju [blush]


   
SvaraCitera

Ni verkar alla körda i huvudet.


   
SvaraCitera

Slapping a Dinosaur:

Ni verkar alla körda i huvudet.

Du kan va

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slapping a Dinosaur:

Ni verkar alla körda i huvudet.

tack desamma. Fint namn.


   
SvaraCitera

Ja, du har rätt att klaga. Du bör ju strunta i honom i fortsättningen.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Du kan va

Ja.

Magnifying glass:

tack desamma. Fint namn.

Menade de tre bockarna bruse i huvudinlägget men varsågod.


   
SvaraCitera

Slapping a Dinosaur:

Ja.

Slapping a Dinosaur:

Menade de tre bockarna bruse i huvudinlägget men varsågod.

Jaha, trodde du menade oss i tråden. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slapping a Dinosaur:

Menade de tre bockarna bruse i huvudinlägget men varsågod.

haha! [love] bra att du direktadresserar dom med "ni" [bigsmile][wink]


   
SvaraCitera

tussis:

Allt jag gjorde var fel, jag var jobbig och ivägen och jag använde fel handduk när jag hade duschat. Jag skivade osten på fel sätt.

Jag förstår inte hur någon kan bete sig så, hur orkar man vara så seriös? Visst att jag kan irritera mig på småsaker med min tjej när vi varit hos varandra i över en vecka men det är ju bara för att jag är uttröttad, inte för att jag verkligen tycker illa om alla små söta dumma saker hon gör.

Killen är dum i huvudet och alla som bor i borås är drägg. Byt ut honom. Vad för droger tog tjejen förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Byt ut honom.

[y][cheers]


   
SvaraCitera