Aviseringar
Rensa alla

Det är inte PK att säga att Sverigedemokraterna är nyfascister


Asha
 Asha
Ämnesstartare

N.W:

Frågan är vem som sätter vem på plats. SD grundades 1988. Nätverket "Vitt Ariskt Motstånd" grundades först 1991. När det gäller historia så måste Löfven själv glömt att han själv gick med i Socialdemokraterna samtidigt som den dåvarande regeringen tvångssteriliserade människor på basis av etnicitet. Sedan är det lite chockande att vi har en statsminister som blir rädd av att svensk politiker talar i termer av sitt egna folk och att man ska bevara den svenska nationen. I vilket lands riksdag tror egentligen Stefan Löfven att han står i?

Jag tycker du har en bra poäng. Var man har sina rötter är ganska ointressant. Problemet är väl att Sverigedemokraterna inte tycker det. Det är väl därför det tas upp tänker jag mig? 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

linus333: Enligt Henrik Arnstad, som även han tycker de är fascister, men mattias karlsson förklarar även varför det är fel, titta gärna.

Inga bra argument. "Förklarar varför det är fel". Förvirrad


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Chibibbi:
Vilken betydelse anser du att det har huruvida den åsikten är PK eller ej? Vilka praktiska implikationer ser du sker vid ett sådant klargörande? Vad gör frågan relevant? 

Uppriktigt, odrygt frågat - ba' så du vet!

Därför att demokrati enligt mig bygger på att rätt grejer är PK. Om exempelvis måttet på yttrandefrihet är hur mycket hat emot muslimer och araber man får uttrycka i den publika debatten, samtidigt som man inte får tala om den nyfascism som sprider sig över Europa så har vi ett stort problem. 


   
SvaraCitera

N.W: SD grundades 1988. Nätverket "Vitt Ariskt Motstånd" grundades först 1991.

Han syftade väl på bandet mellan dessa.

N.W: Sedan är det lite chockande att vi har en statsminister som blir rädd av att svensk politiker talar i termer av sitt egna folk

Han syftar på att Björn Söder inte räknar en svensk man till svenska folket eftersom mannen har utländsk etnicitet.


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Jag tycker du har en bra poäng. Var man har sina rötter är ganska ointressant. Problemet är väl att Sverigedemokraterna inte tycker det. Det är väl därför det tas upp tänker jag mig? 

SD har tagit avstånd från både sin egen historia men också exempelvis Socialdemokraternas historia. 


   
SvaraCitera

åh stackars paula 🙁 de borde verkligen ge henne lite träning pga hennes nervositet skämmer ut henne ännu mer


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Därför att demokrati enligt mig bygger på att rätt grejer är PK. Om exempelvis måttet på yttrandefrihet är hur mycket hat emot muslimer och araber man får uttrycka i den publika debatten, samtidigt som man inte får tala om den nyfascism som sprider sig över Europa så har vi ett stort problem.

Är det så det ser ut, anser du?


   
SvaraCitera

Jodå


   
SvaraCitera