Aviseringar
Rensa alla

Det är ju svårt att vara bög


Ämnesstartare

Jag låg lixom och tänkte på hur det vore att vara hetro och gilla nån i klassen. Då kunde man ju lixom fråga chans personen utan att folk börjar hata en för det och bombhotar osv. Men asså om jag skulle säga till en kille i skolan att jag gillar honom så skulle nästan alla börja hata mig och se ner på mig och jag skulle lixom förlora respekt på nåt vis. [cry][cry][cry]

Jag sa till min kompis som är en extrem böghatare typ: Men får man inte älska vem man vill?[smile] och han sa typ: neeehhhhhheeee bögar borde slaktas som djur.

[cry][cry]

Ibland kan man lixom fantisera hur världen vore om alla skulle acceptera HBT personer, -är det bara jag som aldrig har sett två tjejer eller killar kyssas på stan???


   
Citera
Ämnesstartare

bombhotande fjortonåringar ja man ska väll börja tidigt antar jag.

till din frågeställning, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humanoid_boy:

-är det bara jag som aldrig har sett två tjejer eller killar kyssas på stan???

aaa

humanoid_boy:

Men får man inte älska vem man vill? och han sa typ: neeehhhhhheeee bögar borde slaktas som djur.

om han ocksä är 14 så brukar det vara en jargong bara. alltså något som han säger utan att känna större djup i det. något som mer handlar om att skaffa gemenskap med alla andra tuffa 14åringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mh det är dumt att det inte är accepterat. Det har ju till o med varit norm i vissa kulturer o är mer eller mindre bevisat vara en naturlig läggning som finns med från födseln. Fult att vägra folk kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är svårt att vara hetero också för alla tjejer är fula och dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså om två personer av samma kön är kära och har sex kommer ju inte andra drabbas av det juu???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humanoid_boy:

Asså om två personer av samma kön är kära och har sex kommer ju inte andra drabbas av det juu???

Jooo de förstör familjer och såna grejer!


   
SvaraCitera

Jag tror att dvärgkastarn var ironisk, på vilket sätt skulle familjen bli förstörda?

Det är inte så att de odlar fram barn till barnarbete och vill att deras barn ska föda ännu fler barn eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men asså man kan ju adoptera[smile]


   
SvaraCitera

Bli bombhotad.. Då är man nog inte direkt vacker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag (kille) "frågade chans" på en tjej i min klass när jag var 14 år skulle nog folk ändå sett ner på mig.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillkuken:

Om jag (kille) på en tjej i min klass när jag var 14 år skulle nog folk ändå sett ner på mig.

Mm, men du blir inte kallad för jävla äckelbög och hånad på nätet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humanoid_boy:

Mm, men du blir inte kallad för jävla äckelbög och hånad på nätet.

Jag håller med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humanoid_boy:

Mm, men du blir inte kallad för jävla äckelbög och hånad på nätet.

Det är bäst för en själv att inte ta illa upp av såna kommentarer. Många säger ju uppenbarligen så för att få fram känslor hos dig. På ett annat forum (se flashback) skriver dom att dom vill sätta såna som mig i koncentrationsläger eller nåt sånt. Vem bryr sig om vad några idioter säger? Antingen slår man tillbaks eller ignorerar.

Det blir förmodligen bättre i gymnasiet om det är nån tröst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizza13:

Jag håller med!

I skolan skulle ingen typ kunna misstänka att jag är bög så folk skulle ändå inte tro mig om jag skulle komma ut.


   
SvaraCitera