Aviseringar
Rensa alla

det är något som piper


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och hur ska eluttag kunna göra ljud

vet inte.. tror inte att det är uttagen som gör ljudet, tror det är det man har inkopplat som ger ifrån sig ett varnande läte så att det inte ska bli överhettat och börja brinna. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hände så en gång här också 😛 de va en gammal klocka i ett städskåp :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Transformatorer kan det om jag inte missminner mig. Alltså grejer du kopplar till.

Hjärtlös:

tror inte att det är uttagen som gör ljudet, tror det är det man har inkopplat som ger ifrån sig ett varnande läte så att det inte ska bli överhettat och börja brinna. [rolleyes]

aha [surprised]
kollade nu men inget uttag används [sad]

m3lan:

hände så en gång här också 😛 de va en gammal klocka i ett städskåp :s

ah har funderat på det också [crazy] får be jimmy kolla (läskigt med skåp)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

(läskigt med skåp)

haha ja:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lan:

haha ja:(

fast han tycker inte att det är något problem för han vaknar inte när det piper, men ska tvinga honom! [crazy] och det piper liksom PIIP-PIIP bara, så man kan inte följa ljudet och samtidigt lyssna, det är lite dåligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar vara värmeskåp / elskåp / vattenskåp w/e, hör i tvättstugan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tvinga honom!

aa,muta med något :DD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. är du säker på att ljudet kommer innifrån rummet? Det kan ju annars vara grannar(om ni bor i lägenhet dvs)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

brukar vara värmeskåp / elskåp / vattenskåp w/e, hör i tvättstugan?

men det är på övervåningen [cry] tvättstugan är där nere och det är ganska bra isolerat......... är iofs ett brandlarm i rummet utanför sovrummet, skulle kunna vara det. men piper inte det oftare då? just nu är det ju typ bara några gånger/dygn [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Hmm.. är du säker på att ljudet kommer innifrån rummet? Det kan ju annars vara grannar(om ni bor i lägenhet dvs)

nä, närmsta granne är 500 meter bort [blush] kan vara något i ett förråd som är i rummet eller vad man ska säga. kan också vara brandlarmet i rummet utanför. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men det är på övervåningen [cry] tvättstugan är där nere och det är ganska bra isolerat......... är iofs ett brandlarm i rummet utanför sovrummet, skulle kunna vara det. men piper inte det oftare då? just nu är det ju typ bara några gånger/dygn [crazy]

kanske batteriet på brandvaranen som börjar ta slut? har för mig att det börjar pipa så då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

kanske batteriet på brandvaranen som börjar ta slut? har för mig att det börjar pipa så då

jaaa, jag med. men så sällan? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nä, närmsta granne är 500 meter bort kan vara något i ett förråd som är i rummet eller vad man ska säga. kan också vara brandlarmet i rummet utanför.

jaha. ja, du får väl fortsätta söka efter källan till pipet. om du inte hittar så finns det öronproppar/skydd som du kan använda tills det slutar pipoa!

vet inte om det finns nån man kan ringa annars.. borde ju finnas någon med superhörsel[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jaaa, jag med. men så sällan? [crazy]

prova att ta ut det och sätt i nytt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tillräckligt mkt pipande för att göra dig uppmärksammad så mkt möjligt


   
SvaraCitera