Aviseringar
Rensa alla

Det är synd om schäfrarna idag


Ämnesstartare

Så här såg en normal schäfer ut i början av 1900-talet:
http://www.sensuroitu.net/GSD/1899.htm

Så här ser alla missavlade utställningsexemplar ut idag:
http://www.sensuroitu.net/GSD/2000.htm
De ska ha så nedtryckt bakdel som möjligt så att de inte ens kan gå normalt.

Varför gör man på detta viset? Varför har de förstört min favorithundras och missbildat dem så man gör sig skyldig till djurplågeri genom att köpa en?
Jag blir så ledsen.
skulle bara säga det.

:'(

DUMMA HUNDAVELSFITTOR


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

:/

Hata alla som alvar hundar och katter ö.h.t!! SLUTA BIDRA TILL ÖVERBEFOLKNING av stackars djuren det räcker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir ju så när andra djurrarter görs till produkter. Egenskaper avlas in absurdum. Samma med t.ex. kycklingar i köttindustrin som alvas till att producera så mycket kött att de bryter benen om de försöker gå och liknande tortyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Samma med t.ex. kycklingar i köttindustrin som alvas till att producera så mycket kött att de bryter benen om de försöker gå och liknande plågeri.

elle de blå belgarna som är så tunga att de inte ens kan springa och leka som ferdinand skulle ha gjort 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]
säger det än en gång, jag hatar mänskligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

elle de blå belgarna som är så tunga att de inte ens kan springa och leka som ferdinand skulle ha gjort 🙁

Vetefan om de skulle springa och lukta på blommor, men de skulle nog röra sig oftare i alla fall. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Varför gör man på detta viset?

För att det står i rasstandarden [wink]

Eller ja: Sönderavlade hundar vinner tävlingar --> uppfödarna avlar sönder ännu mer och tjänar massa pengar och blir glada och vinner ännu fler tävlingar och avlar sönder lite extra [party]


   
SvaraCitera

Jag börjar nästan gråta när jag tänker på alla stackars sönderavlade djur. [sad]

Dumma idioter som gör så. Hoppas fan de blir hypokondriker i nästa liv! [mad]


   
SvaraCitera

Usch. [sad][sad]
Förstår verkligen inte folk som avlar sönder djur och är besatt av "renrasigt". Förstår för allt i världen inte ens varför det är tillåtet, djuren mår ju inte bra.
Vidrigt, människor är äckliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ska baken vara nertryckt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

varför ska baken vara nertryckt?

om man tittar på hundarna från 40-talet på hemsidan så har de en mycket lätt nivåskillnad i mankhöjden. Det kan vara en ren slump att hundarna fick så eller så tyckte man att det var snyggt, på den tiden var det på en hälsosam nivå.
Sen så blev det inskrivet i rasstandarden.
Sedan så börjar de som avlar hundar avla efter rasstandarden i absurdum och tror att ju mer nedtryckt baken är, ju bättre är hundarna. och utällningsdomare går efter detsamma. De läser helt enkelt den ursprunliga rasstandarden helt galet och tror att hunden blir finare om de ser ut som en karikatyr av sin egen ras. Som nintendo skrev. Helt galet är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Sedan så börjar de som avlar hundar avla efter rasstandarden i absurdum och tror att ju mer nedtryckt baken är, ju bättre är hundarna. och utällningsdomare går efter detsamma.

Helt galet, ja 🙁


   
SvaraCitera