Aviseringar
Rensa alla

Det amerikanska inbördeskriget


Ämnesstartare

Vad hade nordstaterna mer för anledningar till att vilja avskaffa slaveriet än av medkänsla och demokrati?

Dold text: De som skriver att jag ska göra mina egna läxor etc blir ignorerade för jag har försökt bitches


   
Citera
Ämnesstartare

tror bara de handla om demokratins införande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De gillade att reta upp sydstaterna [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mänskliga rättigheter? du vet människors lika värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cuz they waz keepin it real!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Vad hade nordstaterna mer för anledningar till att vilja avskaffa slaveriet än av medkänsla och demokrati?

Slavarna vart ju allt fler. Man kanske var rädd för att dom skulle starta något sorts uppror och det kunde skapa problem för USA.

saturn:

n av medkänsla och demokrati?

Dom hade knappast medkänsla och demokrati. Tog ju skit långt tid innan dom svarta hade samma rättigheter än dom vita. Och dom vita behandlade dom svarta som skit fast än slaveriet vart avskaffat. Dom svartas löner var extremt låga, dom fick inte sitta på samma ställe som dom vita på bussarna och tågen, dom fick sämre och trångare platser, ja du listan kan göra jäkligt lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men var tog min snitsiga bild vägen....RAGE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sydstaterna planerade att dela sig från nordstaterna, och nordstaterna ville inte detta då de fick billigt material från sydstaterna. Egentligen den största anledningen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Egentligen den största anledningen

Varför skulle de då vilja avsakffa slaveri vilket skulle medföra att priserna på dessa billiga råvaror steg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

mänskliga rättigheter?

saturn:

mer för anledningar till att vilja avskaffa slaveriet än av medkänsla och demokrati


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Varför skulle de då vilja avsakffa slaveri vilket skulle medföra att priserna på dessa billiga råvaror steg?

Det är alltid bra att ha en officiell och rättfärdig motivation till kriget, och vad kunde vara mer rättfärdigt än att avskaffa slaveri?

Bara en gissning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

rättfärdigt än att avskaffa slaveri?

Inte så jag menade, men varför skulle du vilja avskaffa slaveri, då det var slaveri som gjorde det möjligt för nordstaterna att köpa billiga råvaror som du påstod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de hatade inavlade texasbor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Inte så jag menade, men varför skulle du vilja avskaffa slaveri, då det var slaveri som gjorde det möjligt för nordstaterna att köpa billiga råvaror som du påstod.

Well, hade jag varit nordstatare hade jag nog inte velat det egentligen, men som jag sa är det ändå alltid bra att ha en rättfärdig anledning till ett krig. Sen skulle råvarorna ändå vara billigare pga det kortare avståndet att frakta dem och att de höll sig i samma land = billigare.


   
SvaraCitera