Aviseringar
Rensa alla

Det bästa Death Metal-bandet?


Smilen
Ämnesstartare

Jag tycker Death och Deicide är de bästa Cannibal Corpse och Nile lite därefter. 


   
Citera

Amon amarth, är dock melodic death metal Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Dismember, lätt.


   
SvaraCitera

Gruvann:
Dismember, lätt.

haha tänkte det lät coolt och skulle kolla upp, kände igen musiken direkt fast jag inte kan ha lyssnat speciellt mycket med tanke på att jag halvt glömt namnet


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

haha tänkte det lät coolt och skulle kolla upp, kände igen musiken direkt fast jag inte kan ha lyssnat speciellt mycket med tanke på att jag halvt glömt namnet

Det är så bra som DM kan bli i mina öron! En av pionjärerna inom Stockholmsdöds.
Lyssnar nästan inget på DM längre dock. Tröttnar snabbt, men ett av få band som jag kan lyssna hela diskografin utan att stänga av iaf...

(0:45 - 1:40 är feta riffs) 


   
SvaraCitera

min favorit är detta

undrar om de hade varit mer kända utan så dåligt omslag?


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
min favorit är detta

undrar om de hade varit mer kända utan så dåligt omslag?

Fick googla, har nog aldrig hört Iniquity. De var från Danmark tydligen vilket var lite roligt! Kommer väl ingen Metal från Danmark liksom??? :ppPPp (ok några pärlor har de väl, Mercyful fate typ)

Lär rätt tungt ju.


   
SvaraCitera

Gruvann:

Fick googla, har nog aldrig hört Iniquity. De var från Danmark tydligen vilket var lite roligt! Kommer väl ingen Metal från Danmark liksom??? :ppPPp

Lär rätt tungt ju.

mm man kanske hajar till lite extra och bara "Men vänta. det här är ju inte från sverige eller USA, kan det verkligen vara bra?" men jo det är det nog allt


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

mm man kanske hajar till lite extra och bara "Men vänta. det här är ju inte från sverige eller USA, kan det verkligen vara bra?" men jo det är det nog allt

Ja, den eviga diskussionen! Svenska soundet vs AmericanoZ, vilket föredrar du?

Handen på hjärtat är jag inte jätteinsatt inom DM men av det jag hört och bildat mig en uppfattning om så föredrar jag "det svenska soundet" låter mycket mer rått, skitigt och tyngre och aningen mer monotont.


   
SvaraCitera

Gruvann:

Ja, den eviga diskussionen! Svenska soundet vs AmericanoZ, vilket föredrar du?

Handen på hjärtat är jag inte jätteinsatt inom DM men av det jag hört och bildat mig en uppfattning om så föredrar jag "det svenska soundet" låter mycket mer rått, skitigt och tyngre och aningen mer monotont.

svårt att säga. dismember var ju fett nice men gillar morbid angel också. inget större fan av death (bandet) dock. är nog för mkt dabbler för att kunna ha solida åsikter om en genre som helhet.

btw snubblade över denna nyss (OT) tror du kan gilla


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

svårt att säga. dismember var ju fett nice men gillar morbid angel också. inget större fan av death (bandet) dock. är nog för mkt dabbler för att kunna ha solida åsikter om en genre som helhet.

btw snubblade över denna nyss (OT) tror du kan gilla

sluta skriva skräp nu


   
SvaraCitera

du är verkligen äcklig och sjuk eller hur? har inte fattat det än va?


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

svårt att säga. dismember var ju fett nice men gillar morbid angel också. inget större fan av death (bandet) dock. är nog för mkt dabbler för att kunna ha solida åsikter om en genre som helhet.

btw snubblade över denna nyss (OT) tror du kan gilla

Morbid angel är bra ja! (även morbid, dock från sverige och den ökände pelle dead ohlin som sångare)

tackar, ska absolut lyssna!


   
SvaraCitera