Aviseringar
Rensa alla

Det Bästa Strategi Spelet


Ämnesstartare

Stringburka:

Även Anno 1602 är jävligt najs.

Har faktiskt varit intresserad av att skaffa det, vad är det går ut på?

Måste också säga att det är roligt att se att så många diggar de gamla strategi spelen som Age of Empires, age of mythology, startcraft, warcraft, generals och heroes 3 (själv så älskar jag dem alla)


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Har faktiskt varit intresserad av att skaffa det, vad är det går ut på?

Tänk dig lite som settlers eller civilization eller simcity, fast man koloniserar amerika. Mycket resurshantering. En jävla massa resurshantering. 1602 var det första av spelen, efter det har 1503, 1701, och 1404 släppts (i den ordningen). Bara spelat 1602 och 1503, men båda är bra.


   
SvaraCitera

Wc3 egentligen kom jag på, jag gillar det inte att spela direkt själv - bara ums'er (läs: td och dota) men jag njuter verkligen av att se matcher i det. Likaså med starcraft. sc3 kommer kicka ass med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sid meyers civilisation revolution?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Civilization 4 Beyond the Sword + Fall from Heaven/Fall Further mod/darna

Oerhört djup och engagerande fantasystrategi med intressant setting.


   
SvaraCitera

De gamla Red Alert 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tänk dig lite som settlers eller civilization eller simcity, fast man koloniserar amerika. Mycket resurshantering. En jävla massa resurshantering. 1602 var det första av spelen, efter det har 1503, 1701, och 1404 släppts (i den ordningen). Bara spelat 1602 och 1503, men båda är bra.

Låter mycket roligt, ska kanske skaffa det senare då!


   
SvaraCitera

beror på, beror på vad för typ du vill ha?


   
SvaraCitera
Xerth

Stringburka:

Heroes 3

Lätt Heroes 3!


   
SvaraCitera

Vi har ju dem hederliga spelen WC3 och Starcraft. men spelen jag föredrar är EU3 - In Nomine, C&C Zero Hour, Total annihalation.
Kanske inte dom djupaste spelen, men oerhört underhållande.


   
SvaraCitera
Flash

STARCRAFT!!

FFS!

Det finns inget bättre

Sming:

Starcraft

Budolicious:

starcraft.

AdamVikingen:

startcraft

Peacemaker:

StarCraft,


   
SvaraCitera

Dominions 3(en svenskutvecklad, turbaserad indie-titel) är jävligt kul online.
http://www.shrapnelgames.com/Illwinter/DOM3/DOM3_page.html

Annars är det väl Disciples 2(turbaserat), Dawn of War: Soulstorm(RTS), Total Annihilation(RTS), Total Annihilation: Kingdoms(RTS) och Earth: 2160(RTS)


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Vilket är det bästa strategi spelet enligt er?

Heroes of might and magic III!!!


   
SvaraCitera

kolla in "Joint Task Force", samma som t.ex company of heroes" eller tise of nations, men detta e i nutid, mycket kul.................. sen kan jag föreslå "War On Terror", ett liknande spel, grymt kul, men skiten funkar inte på vista, jävla helvetes starforce protection skit............. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt inte tråden dö!


   
SvaraCitera