Aviseringar
Rensa alla

Det där med att komma i tid


Ämnesstartare

Hur gör man om:

Man bestämt att man ska ses en viss tid. Den tiden står jag och väntar. Personen ringer och säger att hen kommer om 10 minuter. Efter 20 minuter har personen ännu inte kommit, så jag ringer. Inget svar. Ringer 3-4 gånger med jämna mellanrum utan svar. 45 minuter efter avtalad mötestid får jag ett sms "är där om 3 stationer". 50 minuter efter avtalad mötestid kommer personen. Utan att be om ursäkt över sin sena ankomst.

Denna person kommer ALLTID försent och förstår inte själv problemet med det. Jag bor dessutom mycket längre bort från mötesplatsen än henom. Detta är kanske inte så jätterelevant, men jo, jag får åka en längre sträcka och är alltid i tid medan hen aldrig är i tid. Ibland rör det sig om 15-20 minuter, vilket kan vara okej nån enstaka gång, men vafan... Nästan en timme sen???

VAD SÄGER MAN??? HUR TACKLAR MAN SÅNT HÄR??? Hatar det. Vill konfrontera men vill inte vara dryg eller elak. Vill göra det på ett konstruktivt och vänligt sätt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag vet inte. jag är tidsoptimist så jag är sådan där.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vrf måste du vara vänlig jämt? säg precis det här till personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade inte ens väntat kvar så länge [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är också lite sådär

jag kan komma sent för jag vet att jag är värd det.. lul<z


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]

jag skulle bara fråga varför det tog så lång tid

och säga att jag väntat i 50 minuter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

henom

[cry][cry][cry][cry]

ainos:

50 minuter efter avtalad mötestid kommer personen. Utan att be om ursäkt över sin sena ankomst.

BLÄ FÖR SÅNT

ainos:

VAD SÄGER MAN??? HUR TACKLAR MAN SÅNT HÄR??? Hatar det. Vill konfrontera men vill inte vara dryg eller elak. Vill göra det på ett konstruktivt och vänligt sätt.

Prata med personen och prata ganska allvarligt. Eller säg 16 och kom 17.30 [smile]


   
SvaraCitera
höna

Jag skulle säga ifrån om det hände upprepade gånger alternativd skita i mötet och personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är otroligt oacceptabelt att ej dyka upp, och även att dyka upp trots att utsatt tid är sedan länge förgången.
tio minuter, en kvart är det mesta som går att ha överseende med.

dumpa, neka och glöm är mitt råd, och vad jag skulle göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personen behandlar ju dig som skit o du vill inte va elak eller dryg genom att säga till om det... smäll till personen o säg lägg ner annars dödar jag dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag rekommenderar att göra som jag gjorde. Säg till personen "kom i tid eller kom inte alls." Personen jag sa det till har inte varit försenad sen dess. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har 1 gång väntat på e människa i 20 min sen gick jag =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

vrf måste du vara vänlig jämt? säg precis det här till personen

är ju en vän, vill inte va elak å ba hörrö ska döda dey [sad]

dvärgkastarn:

Förlåt

[love][bigsmile]

Lill-fisen:

Jag rekommenderar att göra som jag gjorde. Säg till personen "kom i tid eller kom inte alls." Personen jag sa det till har inte varit försenad sen dess.

jaaa, hm. får försöka säga så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

är ju en vän, vill inte va elak å ba hörrö ska döda dey

givetvis ska du inte hota, förklara bara det du skrivit här!!1 [tard]


   
SvaraCitera