Aviseringar
Rensa alla

Det där med att komma över människor


Ämnesstartare

isola:

Ge det tid. Sen kommer en ny människa!

Renesmee:

Ge det väldigt mycket tid

ladysmurf:

ge det tid

men hur lång tid kan det egentligen ta? känns som att typ 10-11 månader efter ett förhållande på endast en månad är typ alldeles för lång tid

enhimmelskdrog:

hitta någon annan.

Blivande_japan:

fungerar ej för mig har försökt ca... jättemånga ggr


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men hur lång tid kan det egentligen ta? känns som att typ 10-11 månader efter ett förhållande på endast en månad är typ alldeles för lång tid

Jag tror att det beror på person till person, det tar olika för alla. Det kan ta månader som det kanske kan ta år. Och sen kanske det beror på hur mycket du gillade personen också. Ni kanske bara var tillsammans en månad men du gillade personen mycket.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men hur lång tid kan det egentligen ta? känns som att typ 10-11 månader efter ett förhållande på endast en månad är typ alldeles för lång tid

Nä, beror ju på hur starkt man kände för människan.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men hur lång tid kan det egentligen ta? känns som att typ 10-11 månader efter ett förhållande på endast en månad är typ alldeles för lång tid

Tänk dig då att inte ens ha haft ett förhållande med en person, - men ändå känna sig helt uppgiven, tom (osv. osv. osv.) när kontakten har sagts upp. Det är ett otrevligt mörker man hamnar i. Och det går aldrig över.

Det finns faktiskt ingenting du kan göra, mer än att tillåta dig själv att vara ledsen och att inte kunna komma över personen. Det kommer kanske att ta flera år, det vet du ju inte. Människor sätter sina spår helt enkelt, - vilket kan vara ganska trevligt ibland.. Men det känns inte bra när de försvinner från ens liv! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Och sen kanske det beror på hur mycket du gillade personen också. Ni kanske bara var tillsammans en månad men du gillade personen mycket.

isola:

Nä, beror ju på hur starkt man kände för människan.

antar att ni har rätt. tycker väl bara att det är konstigt att jag bryr mig så mycket mer om den där människan fast jag kanske aldrig ens kände honom på riktigt, och aldrig hjaft ens i närheten så mycket känslor för någon annan.

Renesmee:

Det finns faktiskt ingenting du kan göra, mer än att tillåta dig själv att vara ledsen och att inte kunna komma över personen.

det är nog så...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

känns som att typ 10-11 månader efter ett förhållande på endast en månad är typ alldeles för lång tid

Du känner som du känner tills du inte känner det längre, och så är det med det.
Känns det som att du har något ouppklarat eller är det mer så att du fortfarande bryr dig lite för mycket om vad som pågår i personens liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Du känner som du känner tills du inte känner det längre, och så är det med det.Känns det som att du har något ouppklarat eller är det mer så att du fortfarande bryr dig lite för mycket om vad som pågår i personens liv?

både och


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tycker väl bara att det är konstigt att jag bryr mig så mycket mer om den där människan fast jag kanske aldrig ens kände honom på riktigt, och aldrig hjaft ens i närheten så mycket känslor för någon annan.

Ni kanske ändå hade en speciell relation på något sätt och därför har du svårt att släppa.


   
SvaraCitera

Har du provat att leva i stora dalen då?[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Ni kanske ändå hade en speciell relation på något sätt och därför har du svårt att släppa

antar det.
det största problemet var väl att det både var första gången jag var tillsammans med någon och första gången jag var kär i någon på riktigt

kebu12:

Har du provat att leva i stora dalen då?

näe, får försöka hitta dit kanske??


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

både och

Hmm, tricky.
Har du testat att försöka radera honom ur ditt liv. Ta bort nr, facebookvän etc? Eller känns det för drastiskt?
Eller har du testat att bara prata med honom? Kolla vad som gick snett.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

näe, får försöka hitta dit kanske??

kanske skulle göra innan du skapar tråd liksom[confused]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det största problemet var väl att det både var första gången jag var tillsammans med någon och första gången jag var kär i någon på riktigt

Då är det inte så konstigt att du har svårt att komma över honom. Första kärleken är alltid svår att komma över, vet hur det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Har du testat att försöka radera honom ur ditt liv. Ta bort nr, facebookvän etc?

ja. det fungerar väldigt dåligt. har åtminstone en gång på fyllan letat upp honom på facebook och mejlat honom istället så... ja..[blush]

antrax:

Eller har du testat att bara prata med honom?

ja. efter ungefär 8 månader gav han med sig och förklarade varför han betett sig som han gjort och skrev att han inte tänkte svara på något mer mejl. träffade honom ute för ungefär 2 månader sen, var mest chockad så sa inte så mycket.

några veckor senare fyllemejlade jag honom, samt skickade ett mejl där jag bad om ursäkt för att jag mejlat honom. han svarade inte på något av det.

kebu12:

kanske skulle göra innan du skapar tråd liksom

visste ju ej att de fanns då![sad] men vet inte om jag vill dit, de sjunger falskt där![sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

visste ju ej att de fanns då![sad]

VA? VISSTE DU INTE OM DEN STORA DALEN?!!!!11


   
SvaraCitera