Aviseringar
Rensa alla

Det där med att röka weed.


Ämnesstartare

Jag röker weed då och då, av olika anledningar. Tror ej att mina vänner gillar det så jävla mycket, har fått läsa artiklar om hur man kan hamna i psykos för alltid osv osv. Vet att flera på UM själva håller på med sådant och jag undrar bara om någon har varit med om att någonting sådant har hänt. För man blir ju lite fundersam.

Dock så har jag ej lust att sluta, Jag menar, att vara deprimerad 24/7 är inte så himla kul. 


   
Citera
Ämnesstartare

Var du deprimerad innan du började också? 


   
SvaraCitera

kan inget om det här med att röka weed och alltid det men kan inte vara särskilt bra och hälsosamt för dig att göra det ändå. Inte blir saker och ting bättre heller för den delen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man får inte psykos av gräs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Var du deprimerad innan du började också?

Nej. Eller, i början rökte jag på väldigt sällan. 1-2 gånger per år kanske. Men när jag väl började att göra det "regelbundet" så var jag deprimerad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att röka på är väl ändå inte en långsiktig lösning för en depression? Jag är starkt emot droger (förutom om man får det på recept av medicinskw skäl, och nej jag är icke för legalisering av marijuana) och förstår inte vad meningen med det är heller när det i många fall börjar med till exempel hasch och sedan leder till tyngre grejor som förstör en totalt.

Och ja, man kan hamna i psykoser. Min mor har arbetat på ett mentalsjukhus (när det fortfarande fanns sådana) och sett flera fall av detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandrino: Inte blir saker och ting bättre heller för den delen..

Ej därför jag gör det.

amsi: man får inte psykos av gräs

Är du säker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
man får inte psykos av gräs

man kan få.

är det ej bättre att försöka gå i terapi och komma till botten med depressionen, om det bara är därför du röker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man kan få.

är det ej bättre att försöka gå i terapi och komma till botten med depressionen, om det bara är därför du röker?

nästintill omöjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: Att röka på är väl ändå inte en långsiktig lösning för en depression? Jag är starkt emot droger (förutom om man får det på recept av medicinskw skäl, och nej jag är icke för legalisering av marijuana) och förstår inte vad meningen med det är heller när det i många fall börjar med till exempel hasch och sedan leder till tyngre grejor som förstör en totalt.

Och ja, man kan hamna i psykoser. Min mor har arbetat på ett mentalsjukhus (när det fortfarande fanns sådana) och sett flera fall av detta.

Vet att weedet ej är lösningen.
Vet du hur dessa personer som hamnade i psykoser betedde sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nästintill omöjligt

nä tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mvh har förälder som är psykiater


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen: Men när jag väl började att göra det "regelbundet" så var jag deprimerad.

Men depression är ju som känt en bidragande effekt.. "Cannabis ökar risken för vanliga psykiatriska sjukdomar som ångestsyndrom och depression, speciellt hos unga." Antingen så slutar du att röka, och kanske går det över efter en längre period.. Eller så fortsätter du livet ut och riskerar värre problem.. Ditt val!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: är det ej bättre att försöka gå i terapi och komma till botten med depressionen, om det bara är därför du röker?

Har precis avslutat en KBT-behandling. Röker på mest på när det blir för mycket för att varva ner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: när det i många fall börjar med till exempel hasch och sedan leder till tyngre grejor som förstör en totalt.

Nej.


   
SvaraCitera