Aviseringar
Rensa alla

Det där med kärlek i filmer


Ämnesstartare

Nu när jag börjar bli lite äldre, så har jag börjat känna annat inom området kärlek, i och med pubertet osv.

Jag har alldrig varit "kär" eller haft riktig flickvän, så jag kan inte relatera till det.

Nyss så såg jag spider-man från 2002 då jag kände att det var länge sen jag såg den sist, och jag  mindes de häftiga action scenerna bra sedan jag var mindre.

Men det jag börjar märka nu, är att jag verkligen gillar de delarna som handlar om Peter och Mary Janes ralation, kärleken, den ger mig en känsla. En ångest-aktig känsla, men jag njuter ändå av den, den är liksom skön.
Jag levde mig verkligen in i deras relation, och på slutet, när Peter lämnade Mary Jane, så vart jag tårögd, den där känslan. Jag kände hur det hade känts att vara där.

Jag kunde inte vara utan känslan, det där var ju någon sorts kliffhanger, så jag satte på spiderman 2 bara för att se exakt hur det går mellan dem.

Nu så har jag sett klart den, det känndes så skönt när hon fick reda på att Peter var spiderman, och den där känslan vart så skön, jag fick en tår i ögat också, vet inte varför.

Det här händer i och med alla filmer med kärlek, som relationerna krånglar, där de missförstår varandra typ, och sen att allt blir bra typ, för då blir känslan stor. Det hände när jag såg american pie 1 också, när Chris och Heather blir ihop.

Är det här vanligt?

Är det därför som folk gillar romantiska filmer?

I sånna fall, ge exempel på riktigt bra filmer som ger den här känslan, en riktig typ kärleks-drama med bra slut. Helst lämpad för tonåringar.


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen relaterar till det alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se fucking åmål


   
SvaraCitera

The First Time är en bra tonårsfilm med relationsdraman osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehm, du är nog i en jättekänslig period av livet ba, hormoner som triggar d där gissar jag. :d


   
SvaraCitera

Då måste du se Good Will Hunting! Den är så himla bra! För mig väckte den många känslor. Men om du är ute efter lite romans så kanske Mickey Blue Eyes?

Filmen med Will Smith och hans son är bra. Inte After Earth. Utan när Will är någon slags försäljare.

Jag älskar när filmer får mig att känna saker. Har gjort det i något år nu när jag upptäckte riktigt bra filmer.

Kommer med fler tips när jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Då måste du se Good Will Hunting! Den är så himla bra! För mig väckte den många känslor. Men om du är ute efter lite romans så kanske Mickey Blue Eyes?

Filmen med Will Smith och hans son är bra. Inte After Earth. Utan när Will är någon slags försäljare.

Jag älskar när filmer får mig att känna saker. Har gjort det i något år nu när jag upptäckte riktigt bra filmer.

Kommer med fler tips när jag vet.

Okej, tack, ska kolla upp demGlad


   
SvaraCitera